Forum rules
Onder geen enkele voorwaarde is spammen, reclame of adverteren in welke vorm dan ook toegestaan. Plaats geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, seksueel-georiënteerde teksten, of ander materiaal dat anderen kan schaden. Vloeken, beledigen of enige andere vorm van brutaal gedrag naar andere leden (ongeacht rang) wordt niet getolereerd. Vergeet niet dat wat niet beledigend voor jou is, dat mogelijk wel is voor anderen. Behandel elkaar met het eerbied en respect dat je ook graag ontvangt van een ander. Het niet naleven van het voorgaande kan resulteren in het blokkeren van de betreffende gebruiker, eventueel zonder voorafgaande kennisgeving. Neem voor meer informatie contact op met "Het team", met behulp van de link onderaan de forumpagina. Bedankt.
skulldebull
Posts: 3
Joined: Sun Dec 24, 2023 1:19 pm

Mede8er MED800X3D

Sun Dec 24, 2023 2:59 pm

Ik gebruik nu een Mede8er MED800X3D en soms krijg ik tekens en cijfers in mijn Nederlandstalige ondertitels die er niet thuishoren? Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen, in de instellingen geprobeerd maar lukt mij niet om het op te lossen.
Bedankt al.

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3726
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: Mede8er MED800X3D

Tue Dec 26, 2023 12:36 pm

Geen idee wat MED800X3D is.
Maar wat jij noemt, kan aan verschillende dingen liggen. Bijvoorbeeld verkeerde tekenset (encoding), onjuiste tekstopmaak, welke videoplayer, etc.

Geef eens een voorbeeld van een ondertiteling (URL op OpenSubtitles) en waar/wanneer je welke ongewenste tekens ziet.
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

skulldebull
Posts: 3
Joined: Sun Dec 24, 2023 1:19 pm

Re: Mede8er MED800X3D

Wed Dec 27, 2023 10:00 am

De Mede8er MED800X3D is een Full 3D-mediaspeler die een ruime hoeveelheid aan mediabestanden ondersteunt.

User avatar
Jan de Uitvreter
Posts: 120
Joined: Thu Mar 03, 2016 3:23 am

Re: Mede8er MED800X3D

Wed Dec 27, 2023 4:36 pm

Eigenlijk dus een soort van MediUitvreter :D

Maar, uhm... welke tekencodering sta je?
Gebruik om het te controleren (zie screenshot) je A.B. knop voor ondertitels
Of anders: Heb je via die A.B. knop al verschillende coderingen getest?

Image


Graag ook nog even de volgende zeer belangrijke vraag van SmallBrother beantwoorden.
Geef eens een voorbeeld van een ondertiteling (URL op OpenSubtitles)
en waar/wanneer je welke ongewenste tekens ziet.
Mvg, Jan
ImageImageImage

skulldebull
Posts: 3
Joined: Sun Dec 24, 2023 1:19 pm

Re: Mede8er MED800X3D

Wed Dec 27, 2023 11:08 pm

Bedankt voor de snelle reactie! Super.
Heb nu UNICODE (UTF8) geselecteerd en even getest. Ik denk dat het opgelost is krijg nu de juiste ondertiteling (geen bijkomende tekens zoals # " { } in het begin en einde van de ondertiteling)

User avatar
Jan de Uitvreter
Posts: 120
Joined: Thu Mar 03, 2016 3:23 am

Re: Mede8er MED800X3D

Thu Dec 28, 2023 1:46 pm

Had na je eerste bericht al een donkerbruin vermoeden, maar ken die MediaUitvreter alleen van naam.
Dus uiteindelijk toch maar even de gebruikshandleiding erbij gepakt, waar ik warempel een aardig screenshotje uit kon trekken.
Bedankt voor de terugkoppeling, met UNICODE (UTF8) ben jij gered.

Mvg, Jan de MediaUitvreter :D
ImageImageImage

Return to “Nederlands”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 27 guests