Forum rules
Onder geen enkele voorwaarde is spammen, reclame of adverteren in welke vorm dan ook toegestaan. Plaats geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, seksueel-georiënteerde teksten, of ander materiaal dat anderen kan schaden. Vloeken, beledigen of enige andere vorm van brutaal gedrag naar andere leden (ongeacht rang) wordt niet getolereerd. Vergeet niet dat wat niet beledigend voor jou is, dat mogelijk wel is voor anderen. Behandel elkaar met het eerbied en respect dat je ook graag ontvangt van een ander. Het niet naleven van het voorgaande kan resulteren in het blokkeren van de betreffende gebruiker, eventueel zonder voorafgaande kennisgeving. Neem voor meer informatie contact op met "Het team", met behulp van de link onderaan de forumpagina. Bedankt.
User avatar
F-at-R
Posts: 33
Joined: Mon Nov 23, 2015 11:44 pm

Hoe werkt SubtitleEdit met multiple audio tracks

Sun Jan 24, 2016 4:52 pm

Beste allen,

Ik heb een film waar ik van een Engelse bronsub een Nederlandse vertaling wil maken.
SubtitleEdit 3..4.10 kiest automatisch voor het eerste spoor (in mijn geval Frans waar Russisch overheen gesproken wordt). Ik wil graag naar het 2e spoor.

SmallBrother gaf me al de volgende tip:

- Je moet VLC Player als interne player hebben geselecteerd (denk ik): Options > Settings > TAB Video player > Video engine: MARK VLC Media Player
- Deze VLC Player moet de 32-bits variant zijn (geloof ik)
- Het videovlak moet actief zijn: Video > Show/hide video
- Laad het multi-audio videobestand in Subtitle Edit
- Selecteer het gewenste audiospoor: Video > Choose audio track > KIES 1 of 2 of 3 etc.

Ik kan de VLC player echter helemaal niet kiezen.... (is wel geinstalleerd). De voorinstelling "DirectShow"is niet te wijzigen.

Wie kan helpen? Bij voorbaat dank.

FredP@R
F@R

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3726
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: Hoe werkt SubtitleEdit met multiple audio tracks

Sun Jan 24, 2016 6:40 pm

Controleer nog even of je wel de 32-bits variant van VLC player hebt geinstalleerd.
Je kunt gewoon naast de 64-bits ook de 32-bits variant installeren, heeft mij nog nooit gestoken.
Je moet VLC player als interne player hebben geselecteerd (denk ik)
Checked: Je moet inderdaad VLC Player als interne video player geselecteerd hebben.
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

User avatar
F-at-R
Posts: 33
Joined: Mon Nov 23, 2015 11:44 pm

Re: Hoe werkt SubtitleEdit met multiple audio tracks

Sun Jan 24, 2016 8:58 pm

Hoezee het werkt, maar......

Anders dan gedacht:

1) Ik kon in SubtitleEdit (3.4.10) bij options/settings/videoplayer eerst de VLC-player niet aanvinken. 'DirectShow' stond standaard aangevinkt en viel verder niets te kiezen (VLC media player, MPC-HC en MPlayer zijn wel aanwezig, maar niet aanvinkbaar). Hierdoor kon ik dus niet bij de 2e audiotrack komen van de film waar ik subs voor wilde maken.

2) Ik heb proberen te achterhalen of ik nu een 32-bits of 64-bits VLC player heb. Dat is nergens te vinden! Dat staat niet bij help/over (of voor de Engelse versie help/about). Ook in de txt-files die bij de VLC-player geleverd worden kan ik daar niets over vinden.

3) Ik ben naar de http://www.videolan.org/vlc/ website gegaan. Daar kun je de VLC-player downloaden. LET OP: standaard wordt daar de 32-bit versie gedownload. Er is een geniepigheidje! Als je op het pijltje klikt 'download' dan kun je in een dropdownmenu kiezen voor Windows, Mac OS X, Linux, Andriod, iOS. Als je echter helemaal naar beneden op die pagina gaat en dan klikt op 'VLC for Windows' en dan terug naar het pijltje naast 'download' is het dropdownmenu ineens gewijzigd !! Je hebt dan de keuze voor 7zip package, Zip package, Installer for 64bit version, Source code. Je kunt dan kiezen voor 64-bit version.

4) Door dit te doen ben ik er achter gekomen dat ik de 32-bit versie al had en nu dus de 64-bit versie erbij. Nu kan ik in SubtitleEdit ineens wél kiezen voor 'VLC media player' en kan ik in het dropdownmenu van 'Video' bij 'Choose audio track' wel een keuze maken! Hoera !

5) I.t.t. tot wat SmallBrother suggereerde had ik dus geen 32-bits VLC-player nodig om verschillende audiotracks te gebruiken in SubtitleEdit, maar juist de 64-bits. Mogelijk komt dit omdat ik onder Windows 8 werk. De info die SmallBrother gaf is misschien van toepassing op Windows 7. Zeker weten doe ik dat niet. Ik ben benieuwd hoe e.e.a. straks onder Windows 10 gaat werken. Misschien heeft iemand daar al ervaring mee?

Ik hoop dat anderen hier wat aan hebben als ze tegen hetzelfde probleem aanlopen.

Met dank aan mijn vrouw voor het traceren van het 'geniepigheidje'.
Groeten, F-at-R
F@R

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3726
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: Hoe werkt SubtitleEdit met multiple audio tracks

Sun Jan 24, 2016 10:14 pm

Het is altijd een goed idee om dingen als "denk ik" en "geloof ik" toe te voegen ;-)

Mijn OS is inderdaad win7.
En ik denk(!) toch echt dat ik de 32-bits variant hiervoor nodig had - ook SE is 32-bits, vandaar.

Maar dank voor de aanvulling en zo.
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

Return to “Nederlands”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests