Forum rules
Onder geen enkele voorwaarde is spammen, reclame of adverteren in welke vorm dan ook toegestaan. Plaats geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, seksueel-georiënteerde teksten, of ander materiaal dat anderen kan schaden. Vloeken, beledigen of enige andere vorm van brutaal gedrag naar andere leden (ongeacht rang) wordt niet getolereerd. Vergeet niet dat wat niet beledigend voor jou is, dat mogelijk wel is voor anderen. Behandel elkaar met het eerbied en respect dat je ook graag ontvangt van een ander. Het niet naleven van het voorgaande kan resulteren in het blokkeren van de betreffende gebruiker, eventueel zonder voorafgaande kennisgeving. Neem voor meer informatie contact op met "Het team", met behulp van de link onderaan de forumpagina. Bedankt.
mikey79
Posts: 3
Joined: Thu Apr 30, 2015 8:53 pm

my created subtitle keeps getting deleted.

Thu Apr 30, 2015 9:20 pm

hello

I created a subtitlefile for a episode of Arrow.
after I translate it to dutch and upload it, it gets removed within 10 minutes.
i got an email that says . it is disabled it has a wrong infrastrucure and google adjusted.

but I dont know what that means, the subs are synced properly
everything is translated properly to dutch,


can someone help me out ?

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3726
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: my created subtitle keeps getting deleted.

Fri May 01, 2015 9:03 am

Hoi mikey79,

Ik ben de NL admin, maar was er een tijdje tussenuit. Nu net weer terug.

Ik vermoed dat een andere admin de ondertitel heeft verwijderd (wellicht na melding van een of andere user) en het klinkt dat dat is gedaan omdat het een machinevertaling was.

Kun je iets specifieker zijn, wanneer geupload, welke afevering, dan kan ik het makkelijker vinden en even kijken.
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3726
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: my created subtitle keeps getting deleted.

Fri May 01, 2015 9:17 am

Ik heb 'm al gevonden. Inderdaad een machinevertaling (Google translate o.i.d.) - en dat is de reden dat de ondertitel is verwijderd.

Machinevertalingen zijn doorgaans erg slecht tot soms zelfs ronduit onbegrijpelijk. Een overgrote meerderheid stoort zich hier mateloos aan en er zijn in het verleden erg veel klachten over gekomen. Machinevertalingen worden daarom sinds een tijdje systematisch verwijderd, zie het forum topic viewtopic.php?f=31&t=14649
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

mikey79
Posts: 3
Joined: Thu Apr 30, 2015 8:53 pm

Re: my created subtitle keeps getting deleted.

Sat May 02, 2015 10:55 pm

Ik heb 'm al gevonden. Inderdaad een machinevertaling (Google translate o.i.d.) - en dat is de reden dat de ondertitel is verwijderd.

Machinevertalingen zijn doorgaans erg slecht tot soms zelfs ronduit onbegrijpelijk. Een overgrote meerderheid stoort zich hier mateloos aan en er zijn in het verleden erg veel klachten over gekomen. Machinevertalingen worden daarom sinds een tijdje systematisch verwijderd, zie het forum topic viewtopic.php?f=31&t=14649

hallo

bedankt voor je reactie.


dat vind ik erg raar.
heb je wel de goede?

ik heb namelijk alles zelf geluisterd en vertaald, en ook nog redelijk uitgebreid vertaald. met machine vertalingen bedoelen jullie toch dat je bijvoorbeeld de engelse ondertitels in google translate gooit.?
het ging om de aflevering van Arrow s03e20 the fallen.

hier is het mailtje dat ik toegestuurd heb gekregen.

Hello mikey79,

your uploaded subtitles http://www.opensubtitles.org/subtitles/ ... -fallen-nl
was disabled by "CheckiT" - http://www.opensubtitles.org/profile/iduser-2377171
Reason for disabling: GooGle aangepast

kan ik je de srt, misschien toesturen?

ik hoop dat je me kan helpen.?

mvg, mike

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3726
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: my created subtitle keeps getting deleted.

Sun May 03, 2015 9:22 am

Hoi Mikey,

Er waren meerdere subs voor Arrow deleted, dus ik had de verkeerde bekeken. Deze is inderdaad niet machinevertaald (inderdaad, dat is "ïn google translate gooien"). Maar er mankeert nog wel flink wat aan, zowel technisch als taalkundig:
- Alle regels hebben font tags (font color="#FFFFFF" size="40" face="Tahoma"), dat moet je vermijden.
- Interpunctie is erg matig. Geen hoodletters aan het begin van de zin en bij namen, veel komma's ontbreken, etc.
- Schrijf- en spelfouten (bijv. het werkwoord is "innemen", niet "in nemen".
- Regels met te hoge CPS rate (bijv. regel 12, 18, 21, die zitten ver boven de 30, geen mens leest zo snel).
- Veel regels die nog geen halve seconde in beeld zijn, dat is echt veel te kort.
- Overlappingen van tijdseenheden (bijv. regel 19 eindigt op 1:47,534 en regel 20 begint op 1:44,841).

Je hebt dus gelijk dat de reden "machinevertaling" niet klopt. Maar, het spijt me, de ondertitel is iets te ver onder de maat om te laten staan, zeker ook omdat er twee andere versies beschikbaar zijn.

Voel je vrij om aan de hand van het bovenstaande correcties uit te voeren en opnieuw te uploaden. Als je dat wilt doen, zou ik echt adviseren om goede ondertitelsoftware te gebruiken, zoals bijvoorbeeld Subtitle Edit, daarin komen een aantal technische fouten meteen naar voren. Verder is het een goed idee om de richtlijnen voor ondertitels door te lezen, zie het forumtopic hier: viewtopic.php?f=31&t=12639

Succes!
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

mikey79
Posts: 3
Joined: Thu Apr 30, 2015 8:53 pm

Re: my created subtitle keeps getting deleted.

Sun May 03, 2015 10:55 am

hallo

bedankt voor je reactie,

ik ben nu bezig met de volgende aflevering .

ik zal de regels even doorkijken, en probeer de ondertitels daarop aan te passen.

mvg, mike

Return to “Nederlands”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 29 guests