Forum rules
Onder geen enkele voorwaarde is spammen, reclame of adverteren in welke vorm dan ook toegestaan. Plaats geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, seksueel-georiënteerde teksten, of ander materiaal dat anderen kan schaden. Vloeken, beledigen of enige andere vorm van brutaal gedrag naar andere leden (ongeacht rang) wordt niet getolereerd. Vergeet niet dat wat niet beledigend voor jou is, dat mogelijk wel is voor anderen. Behandel elkaar met het eerbied en respect dat je ook graag ontvangt van een ander. Het niet naleven van het voorgaande kan resulteren in het blokkeren van de betreffende gebruiker, eventueel zonder voorafgaande kennisgeving. Neem voor meer informatie contact op met "Het team", met behulp van de link onderaan de forumpagina. Bedankt.
joske
Posts: 10
Joined: Sun Mar 16, 2014 7:27 pm

ondertitteling permanent in een film zetten

Sun Mar 16, 2014 7:34 pm

Hoi,

Ik zoek al een hele tijd naar een manier om een gedownloade ondertitteling in een gedownloade film te zetten en wel op zulke manier dat als ik deze film overzet naar usb ik deze op mijn tv kan bekijken. Want de file in dezelfde map zetten met identieke benaming maar dan met .srt achter werkt niet. Ik heb mij al suf gezocht en gelezen op verscheidene forums en iedereen raad een ander programma aan (handbreak, toast etc...) maar geen van deze programma's lijken te werken. Of ik doe iets fout.... Kan er mij iemand vertellen met welk GRATIS programma ik dit kan doen en op welke manier?

Ik zal je eeuwig dankbaar blijven na mijn lange, frustrerende zoektoch ;-)

theultwar
Posts: 2
Joined: Sun Mar 16, 2014 11:39 pm

Re: ondertitteling permanent in een film zetten

Sun Mar 16, 2014 11:43 pm

VirtualDub (proggie) downloaden en dan Textsub 2.23 (van gabest) activeren.
uitleg is te vinden op het net ;)

ik gebruik het al "jaren" met goede resultaat....ingebakken subs...

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3726
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: ondertitteling permanent in een film zetten

Mon Mar 17, 2014 11:59 am

Er zijn ook inderdaad meerdere programma's die je hiervoor kunt gebruiken. En iedereen zweert natuurlijk bij iets anders. Welkom in computer-land ;-)

Ik ben nogal een liefhebber van HandBrake, met name om uitstekende kwaliteit/bestandsgrootte resultaten. Hierin kun je .SRT bestanden importeren en die in de container bijvoegen. Je kunt daarbij ook kiezen of je de ondertitel wilt forceren of wilt kunnen kiezen uit meerdere ondertitels via een menu. Helaas ondersteunt HandBrake alleen mkv en mp4.

Je noemt ook dat "het niet werkt", maar onduidelijk is wat je bedoelt. In ieder geval moet je weten dat niet elke standalone player elk bestandstype in elke variant aankan. Zie de specificaties, of test het uit. Globaal en simpel gezegd zal .AVI vaker werken dan .MKV of M4V. Wil je per se een AVI, dan kun je Format Factory kunnen gebruiken, als je kunt leven met moeilijker dezelfde kwaliteit bij dezelfde bestandsgrootte en minder mogelijkheden wat ondertitels betreft.
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3726
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: ondertitteling permanent in een film zetten

Mon Mar 17, 2014 5:24 pm

Aanvulling op mijn eerdere berichtje, n.a.v. een tip van mijn Finse friend-admin - zijn kennis van de Nederlandse taal is uitstekend, misschien met een beetje hulp van Google ;-)

Het blijkt dat oudere versies van HandBrake *wel* avi ondersteunen, t/m versie 0.9.3:
http://www.oldapps.com/handbrake.php?old_handbrake=3
Wellicht de perfecte oplossing en de moeite waard om uit te proberen.
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

joske
Posts: 10
Joined: Sun Mar 16, 2014 7:27 pm

Re: ondertitteling permanent in een film zetten

Wed Mar 19, 2014 7:25 pm

hoi smallbrother,

MKV is geen probleem, dat speelt mijn tv af. Met niet werkt bedoel ik dat ik denk dat ik de subs er in "bak", maar als ik het dan op een usb zet en aansluit op de tv komt de ondertiteling niet op het scherm. Waarschijnlijk doe ik dan iets fout :-s Ik ben niet zo thuis in deze dingen en met de vaktaal. Dit programma is alleen in het engels beschikbaar dacht ik, dus dat maakt het des te moeilijker.... Als het niet teveel moeite is zou je me misschien stap voor stap kunnen uitleggen hoe ik dit voor elkaar krijg? Ik zal je eeuwig dankbaar blijven als het eindelijk eens zou lukken ;-)

grts

joske
Posts: 10
Joined: Sun Mar 16, 2014 7:27 pm

Re: ondertitteling permanent in een film zetten

Wed Mar 19, 2014 7:28 pm

Thx theultwar voor je reactie, Ik zal eerst de handbreake mogelijkheid verder onderzoeken, want dat programma heb ik al. Maar het is altijd leuk om weten dat je meerdere opties hebt ;-)

joske
Posts: 10
Joined: Sun Mar 16, 2014 7:27 pm

Re: ondertitteling permanent in een film zetten

Wed Mar 19, 2014 8:08 pm

snelle update voor smallbrother,
Ik heb het nog eens geprobeerd met handbrake. De subtitles die ik via umplayer download aanvaard hij niet. De enige die hij aanvaard zijn de gedownloade van opensubtitles.com maar daar kan ik niets aanvinken van forced only, burned in of default. Ik denk dat ik die burned in nodig heb, wat die andere willen zeggen weet ik nog geneens :-s ppff wat een gedoe

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3726
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: ondertitteling permanent in een film zetten

Thu Mar 20, 2014 10:35 am

Ja, het leven is moeilijk ;-)
Maar experimenteren is gratis en leer je wat van.

Vooor het inbakken van subs met HandBrake heb je een .SRT bestand nodig. Dus als je een ander format ondertitelbetsnd heb, dat eerst omzetten. Dat kan bijvoorbeeld met Subtitle Edit: Openen > Opslaan als. Daarna importeren in HandBrake en dan is het inderdaad de optie "burned in". Bij mij kun je die trouwens altijd aanvinken, zelfs als je niets hebt geimporteerd...

Je stap voor stap erdoorheen sleuren is eigenlijk niet te doen, om een eventueel probleem te kunnen reproduceren heb ik precies dezelfde videobestand, ondertitel en tv nodig ;-)
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

joske
Posts: 10
Joined: Sun Mar 16, 2014 7:27 pm

Re: ondertitteling permanent in een film zetten

Thu Mar 20, 2014 8:22 pm

nope, werkt niet. Ik kan nog steeds de optie burned in niet aanvinken. Welke versie heb je? mss heeft het daar mee te maken. ik heb Version 0.9.9 x86_64 (2013051800) Copyright © 2003-2013 HandBrake Developers.
All rights reserved. Heb jij Windows of mac? Ik heb Mac, mss is dat het probleem, dat dit bij mac niet mogelijk is of zo....?
grts

joske
Posts: 10
Joined: Sun Mar 16, 2014 7:27 pm

Re: ondertitteling permanent in een film zetten

Thu Mar 20, 2014 8:27 pm

theultwar: heb ook eens gekeken naar virtualdub, maar dit is enkel verkrijgbaar voor windows, niet voor mac :-s. soms is een mac hebben toch niet zo fun. Met mac heb je bijna nooit iets van problemen maar wel veel minder keuze in programma's

joske
Posts: 10
Joined: Sun Mar 16, 2014 7:27 pm

Re: ondertitteling permanent in een film zetten

Thu Mar 20, 2014 8:39 pm

Althans toch niet gratis ;-)

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3726
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: ondertitteling permanent in een film zetten

Fri Mar 21, 2014 1:15 pm

Ik heb versie 0.9.5 onder Windows. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat iets uitmaakt, het is een nogal cruciaal onderdeel, niet een klein verstopt bugje.

Beetje raadselachtig, want ik kan alledrie die opties aanvinken, zelfs zonder dat er ook maar een ondertitel of videobestand is geladen:

Image

Ik ben dus een beetje stuck...
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

joske
Posts: 10
Joined: Sun Mar 16, 2014 7:27 pm

Re: ondertitteling permanent in een film zetten

Fri Mar 21, 2014 8:33 pm

ja, mijn handbrake ziet er helemaal anders uit :-s zal eens proberen via het handbrake forum... alvast bedankt voor de moeite en de tijd. groetjes

taxman2
Posts: 1
Joined: Thu Apr 03, 2014 11:42 am

Re: ondertitteling permanent in een film zetten

Thu Apr 03, 2014 12:40 pm

Probeer het gratis AVIAddXsubs eens, werkt eenvoudig maar is alleen voor divx/xvid.

joske
Posts: 10
Joined: Sun Mar 16, 2014 7:27 pm

Re: ondertitteling permanent in een film zetten

Sat Apr 05, 2014 6:15 pm

Hey Joske,
het handbrake forum wees uit dat dit bij mac niet mogelijk is, maar het zou wel op komst zijn... voor wanneer is de vraag??? ;-)

Return to “Nederlands”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 22 guests