Kleine foutjes oké, kunnen de meeste ermee leven.
Ik denk dat de meeste dan liever wachten dan ieder keer een film te herbekijken door eerst machine vertaling en dan een goede versie.

Dat zou inderdaad niet fijn zijn.Intussen hebben wij gemerkt dat zijn account is gehackt en nu probeer ik de instanties hiervan op de hoogte te brengen, om zijn mail en accounts te lossen. het zou al te gek worden als er vandaag of morgen iemand binnenkomt met zijn account alhoewel hij er niet meer is.
Thanks voor je reactie. Ik denk alleen dat je nog wat informatie mist. Ik ben bekend met deze richtlijnen, en ben het er ook zeker mee eens. Zonder deze richtlijnen heb je geen fijne ondertiteling. Dat kijkt zo niet fijn. Toen ik de eerste keer alleen had vertraald met AI, merkte ik dat meteen al.Hi Solstyx,
Je eerdere bericht had ik ook al even gelezen en herkende toch mezelf er wel een soort van in, voordat ik begon met 'from scratch' ondertitels te maken.
Hoewel je gelijk hebt dat moderne AI modellen niet zo zeer meer in Valkuil #4 vallen, Valkuil #1 en Valkuil #5 zijn zeker wel van toepassing. Hieronder enkele onderdelen die onder die twee valkuilen vallen.
A - Techniek
1. Leessnelheid maximaal 22,5 CPS (Beter: maximaal 18 CPS of nog lager, 15 CPS).
2. Weergave ten minste gedurende de spraak (Beter: incue vast 150 ms, outcue variabel circa 600 ms).
3. Tijdsduur minimaal 1,000 s (Beter: minimaal 1,4 s en nog iets langer waar dit kan).
B - Tekstopmaak
1. Maximaal 45 tekens per regel (Beter: max. 40-42 tekens).
2. Maximaal twee regels.
3. Dialogen altijd gescheiden op twee regels. Tweede regel krijgt een streepje.
Deze topic over de richtlijnen van Nederlandse ondertitels heeft mij zelf erg geholpen in het ophogen van de kwaliteit van mijn eigen werk en ik hoop dat je de recente tegenslag kan zien als een leermoment en niet een afwijzing. Ik denk dat ik voor iedereen spreek als ik zeg dat jouw inzet enorm wordt gewaardeerd, alleen dat er wel duidelijke regels moeten zijn (die er ook waren) over de ondertitels die geüpload worden.
viewtopic.php?t=12639
Users browsing this forum: No registered users and 8 guests