Forum rules
Onder geen enkele voorwaarde is spammen, reclame of adverteren in welke vorm dan ook toegestaan. Plaats geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, seksueel-georiënteerde teksten, of ander materiaal dat anderen kan schaden. Vloeken, beledigen of enige andere vorm van brutaal gedrag naar andere leden (ongeacht rang) wordt niet getolereerd. Vergeet niet dat wat niet beledigend voor jou is, dat mogelijk wel is voor anderen. Behandel elkaar met het eerbied en respect dat je ook graag ontvangt van een ander. Het niet naleven van het voorgaande kan resulteren in het blokkeren van de betreffende gebruiker, eventueel zonder voorafgaande kennisgeving. Neem voor meer informatie contact op met "Het team", met behulp van de link onderaan de forumpagina. Bedankt.
bustel

SubSceneImport - waarom importeren van alle subscene ondertitels?

Sat Jun 15, 2024 12:09 am

Iemand een idee wat de bedoeling is om alles van subscene website over te zetten naar opensubtitles? En ook de vraag waarom? Ik ben gewoon curieus...
Last edited by SmallBrother on Sat Jun 15, 2024 8:13 am, edited 1 time in total.
Reason: Omschrijving onderwerp aangepast

SmallBrother
Site Admin

Re: SubSceneImport - waarom importeren van alle subscene ondertitels?

Sat Jun 15, 2024 8:41 am

Onlangs is subscene.com ter ziele gegaan. Daarop heeft The Supreme Admin van OpenSubtitles besloten om subs van subscene te importeren op OpenSubtitles, via de account SubSceneImport.

Waarom een goed idee?
Niet alle subs die op subscene.com stonden, staan ook op OpenSubtitles. Met het importeren gaan die niet verloren en is er een toegevoegde waarde op OpenSubtitles.

Waarom een slecht idee?
1. Subscene was feitelijk ongemodereerd en alles was toegestaan en werd geaccepteerd. Met als gevolg dat er bij veel, erg veel subs wel iets mankeert, zoals ontbrekende releasenaam, ontbrekende/valse credits, (semi-)duplicaten, machinevertalingen, verkeerde titels, etc.
2. Het importeren gebeurt in een razend tempo met zeer hoge aantallen. Hierdoor raken de normale uploads 'ondergesneeuwd' en de admins staan voor een praktisch onmogelijke taak.

Wat nu?
Ik heb intern een discussie geopend. We gaan nu kijken hoe we het importeerproces in goede banen kunnen leiden. Helaas moeten de subs eerst geïmporteerd worden, pas daarna kunnen ze selectief verwijderd worden. Het idee is nu:
- Importeer de subs, maar maak ze voorlopig 'onzichtbaar'. Zo sneeuwt de boel niet onder.
- In ieder geval voor de NL-sectie heb ik voorgesteld om alleen de subs te laten staan waarvoor nog geen enkele ondertitel beschikbaar is. De rest wordt verwijderd.
- Daarna worden de SubSceneImport subs weer zichtbaar gemaakt.

Maar dit moet ten eerste nog definitief besloten worden. Bovendien moeten hiervoor scripts geprogrammeerd worden. Dit kost een beetje tijd. Dus nog even de kiezen op elkaar...
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I recommend AirVPN - now with a temporary birthday offer, from € 2,20 per month. Click the below banner for more info.

Image

bustel

Sat Jun 15, 2024 10:16 am

Bedankt om tijd te nemen om een zo 'n uitgebreide post te maken. Jullie zullen wel enorm veel werk hebben want iedere sub die geüpload wordt van de gesloten website moet in principe nagezien worden... Het zal een huzarenwerkje worden, ik wens jullie veel succes, want één subtitle is al zo 'n groot werk om te controleren, verbeteren en aan te passen. Jullie zullen er hoogst waarschijnlijk duizenden importeren. Als jullie dit zien zitten, amai, chapeau, echt waar... In ieder geval, er wordt te weinig positieve dingen gezegd, laat mij dan ook iets positiefs zeggen: bedankt aan alle vrijwillige moderatoren en beheerders op deze website, dankzij jullie dagdagelijkse taken maken jullie veel gebruikers blij. Volgens mij zullen nog wel andere websites sneuvelen door verschillende omstandigheden, enkel de grotere zullen blijven bestaan. Jullie doen top werk, doe zo voort!

Mazrim Taim

Sat Jun 15, 2024 12:58 pm

Onlangs is subscene.com ter ziele gegaan. Daarop heeft The Supreme Admin van OpenSubtitles besloten om subs van subscene te importeren op OpenSubtitles.

(....)
Bedankt voor de info. Dit wist ik nog niet. Kan ik weer iets verwijderen uit mijn bladwijzers. :wink:

Ik had er ook een account en heb daar iets van 10 of 12 ondertitels geplaatst. Daarna nooit meer naar omgekeken.
Wel weet ik zeker dat alles wat ik daar had staan, ook al hier geplaatst was.
Dus van mijn subs hoeft er niets geïmporteerd te worden. Scheelt jullie weer wat werk.
Image

SmallBrother
Site Admin

Sun Jun 16, 2024 2:24 pm

bedankt aan alle vrijwillige moderatoren en beheerders op deze website, dankzij jullie dagdagelijkse taken maken jullie veel gebruikers blij. (...) Jullie doen top werk, doe zo voort!
Dank je voor het bedankje, ook names de mede-admins. We doen ons best, ook al is niet altijd alles voor iedereen even leuk.
Ik had er ook een account en heb daar iets van 10 of 12 ondertitels geplaatst. (...) Dus van mijn subs hoeft er niets geïmporteerd te worden. Scheelt jullie weer wat werk.
Mooi, dan zijn er op moment van schrijven nog maar 46.904 subs te gaan :lol:

Maar even serieus:
Jullie zullen wel enorm veel werk hebben want iedere sub die geüpload wordt van de gesloten website moet in principe nagezien worden...
Het zijn er inderdaad tienduizenden. Alles handmatig doen zou jaren kosten en is praktisch onmogelijk. Maar gelukkig is veel te automatiseren.

Na wat steekproefjes door mij en mede-admins zijn we al snel tot de conclusie gekomen dat bwvs 99% of overbodig is of dat er wel iets aan mankeert. Daarom heb ik gevraagd om alleen de subscene subs waarvoor nog geen enkele ondertitel beschikbaar is te laten staan en de rest simpelweg te verwijderen. De meeste admins van andere taalsecties die zich hebben uitgesproken willen min of meer hetzelfde. Er is in theorie dan nog wel een kans op een enkele 'false positive' die onterecht verwijderd wordt, maar dat lijkt me beter dan een gegarandeerde chaos van duizenden stuks. En laten we hopen dat de subs die dan blijven staan, ook inderdaad van enige waarde zijn. Maar dat kunnen we op dat moment dan bekijken en zo nodig weer op inspelen.
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I recommend AirVPN - now with a temporary birthday offer, from € 2,20 per month. Click the below banner for more info.

Image

UsenetAlias
Subtitles Admin

Sun Jun 16, 2024 7:48 pm

Na wat steekproefjes door mij en mede-admins zijn we al snel tot de conclusie gekomen dat bwvs 99% of overbodig is of dat er wel iets aan mankeert. Daarom heb ik gevraagd om alleen de subscene subs waarvoor nog geen enkele ondertitel beschikbaar is te laten staan en de rest simpelweg te verwijderen.
<insert gif of applauding leonardo dicaprio>

:wink:

Return to “Nederlands”