Forum rules
Onder geen enkele voorwaarde is spammen, reclame of adverteren in welke vorm dan ook toegestaan. Plaats geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, seksueel-georiënteerde teksten, of ander materiaal dat anderen kan schaden. Vloeken, beledigen of enige andere vorm van brutaal gedrag naar andere leden (ongeacht rang) wordt niet getolereerd. Vergeet niet dat wat niet beledigend voor jou is, dat mogelijk wel is voor anderen. Behandel elkaar met het eerbied en respect dat je ook graag ontvangt van een ander. Het niet naleven van het voorgaande kan resulteren in het blokkeren van de betreffende gebruiker, eventueel zonder voorafgaande kennisgeving. Neem voor meer informatie contact op met "Het team", met behulp van de link onderaan de forumpagina. Bedankt.
klompke777
Posts: 4
Joined: Mon Jan 01, 2024 9:31 pm

Ondertitels voor Kodi per 1 januari gestopt?

Mon Jan 01, 2024 9:43 pm

Ik gebruik al enkele jaren ondertitels van Opensubtitles.org wat ik natuurlijk zeer waardeer. Vandaag, 1 januari 2024, krijg ik ineens de melding dat ik VIP lid zou moeten worden... Ik dacht dat dat was om geen reclame te krijgen, dat staat ook op de website. Ik gebruik LibreElec met Kodi Leia 18.9 op een Raspberry Pi 3 en het heeft jarenlang probleemloos gewerkt.
Kan iemand me helpen en uitleggen hoe ik weer ondertitels krijg? Alvast dank voor een reactie.

Groet, Klompke

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3726
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: Ondertitels voor Kodi per 1 januari gestopt?

Mon Jan 01, 2024 10:40 pm

Ik heb geen verstand van API-software en ook niet van Kodi, maar blijkbaar is de oude API niet meer supported vanaf 1 januari.
Zie viewtopic.php?t=17930#p47873
en eigenlijk viewtopic.php?f=1&t=18435
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

krikke68
Posts: 6
Joined: Mon Jan 21, 2019 10:51 pm

Re: Ondertitels voor Kodi per 1 januari gestopt?

Mon Jan 01, 2024 11:47 pm

Ik heb het vandaag ook ondervonden.
Het is gewoon een kwestie van jezelf te registreren bij opensubtitles.com, als je dat al niet gedaan moest hebben.
In Kodi vervang je de addon voor de ondertitels met de addon van opensubtitles.com en je vult daar je registratiegegevens in.
De oude addon van opensubtitles.org mag je daarna gewoon verwijderen.

User avatar
Jan de Uitvreter
Posts: 120
Joined: Thu Mar 03, 2016 3:23 am

Re: Ondertitels voor Kodi per 1 januari gestopt?

Tue Jan 02, 2024 12:43 am

Ik gebruik al enkele jaren ondertitels van Opensubtitles.org wat ik natuurlijk zeer waardeer.
Vandaag, 1 januari 2024, krijg ik ineens de melding dat ik VIP lid zou moeten worden

Check, check:

Gebruikte programma versie: Kodi Nexus v 20.2 (up to date)
Gebruikt film testbestand: Silent.Night.2023.1080p.10bit.WEBRip.6CH.x265.HEVC-PSA
Ondertitel download test via add-on Opensubtitles.org: Negatief :(
Ondertitel download test via add-on Opensubtitles.com: Positief :D

Via Opensubtitles.org krijg ik dus ook een leeg SRT ondertitel bestand, dat wil zeggen
er staat maar één regel in, die de hele film aan blijft staan.
Smallbrother heeft je al uitgelegd waardoor dat komt.
Voorbeeld van leeg SRT bestand, met maar één regel:
1
00:00:00,001 --> 04:00:00,000
Become OpenSubtitles.org VIP member
to get subtitles -> osdb.link/vip


☀ Kodi met Opensubtitles.com add-on werkt hier dus naar behoren, alle Nederlandse "Silent Night" ondertitels
worden direct gevonden en zijn instant te downloaden.

► Inlog gegevens van Opensubtitles.org kun je ook gebuiken voor Opensubtitles.com :idea:

Wat ik je wil adviseren is om met behulp van jou PC een gratis account aan te maken op: https://www.opensubtitles.com/nl
Vul aldaar (als je dat al hebt) je gebruikersnaam en paswoord in wat je ook op opensubtitles.org gebruikt.
Ga vervolgens in Kodi naar het Kodi menu om de Opensubtitles.com add-on uit de Kodi repository op te halen
en vul dan even je gebruikersnaam en paswoord opnieuw in, in de Opensubtitles.com add-on.
Vervolgens zal alles weer als vanouds werken.

Hierbij ook nog even een opfrissertje via url, mocht je vergeten zijn hoe je een add-on,
in dit geval de Opensubtitles.com add-on uit de repository ophaalt.
URL.....: https://www.solcer.nl/nederlandse-onder ... g-in-kodi/

Alvast succes gewenst en groetjes van Jan de Uitvreter
Last edited by Jan de Uitvreter on Wed Jan 10, 2024 5:13 pm, edited 15 times in total.
ImageImageImage

klompke777
Posts: 4
Joined: Mon Jan 01, 2024 9:31 pm

Re: Ondertitels voor Kodi per 1 januari gestopt?

Tue Jan 02, 2024 4:01 am

Dank voor de hulp, stel het zeer op prijs, het heeft helaas (nog niet) mogen baten. Eerst account op opensubtitles.com aangemaakt. Daarna Opensubtitles gedeinstallerd en opnieuw geinstalleerd en ik probeerde daarna opensubtitles.com te installeren maar kon het nergens vinden, krijg alleen een lijst met 4 opties voor opensubtitles.org. Heb ze allemaal uitgeprobeert en krijg telkens een lijst met NL en Engelse ondertitels maar het probleem blijft telkens hetzelfde, die ene zin gedurende de hele aflevering. De .com versie lijkt niet in mijn Kodi repo te zitten of ik doe misschien iets fout.

Gelukkig kon ik nog wat ondertitels m.b.v. Adic7ed vinden maar die heeft vaak niet alles.

Zit de .com versie misschien in een repo die ik uit een zip-file ergens moet downloaden? Ik heb flink gegoogled maar kon het niet vinden.

P.S. Na nog wat verder zoeken lees ik dat opensubtitles.com werkt vanaf repo v19. Dat zal misschien de reden zijn dat ik het in mijn v18.9 versie niet kan vinden.
Last edited by klompke777 on Tue Jan 02, 2024 4:08 am, edited 1 time in total.

User avatar
Jan de Uitvreter
Posts: 120
Joined: Thu Mar 03, 2016 3:23 am

Re: Ondertitels voor Kodi per 1 januari gestopt?

Tue Jan 02, 2024 11:01 am

Gelukkig kon ik nog wat ondertitels m.b.v. Adic7ed vinden maar die heeft vaak niet alles.

P.S. Na nog wat verder zoeken lees ik dat opensubtitles.com werkt vanaf repo v19.
Dat zal misschien de reden zijn dat ik het in mijn v18.9 versie niet kan vinden.


Goed dat je even doorzoekt, ik zelf heb opensubtitles.com al enkele jaren geleden toegevoegd,
geen flauw idee meer of dat idd. vanaf versie 18.9 was.
Voor mijn gevoel heb ik .com al een jaar of 3 naast .org staan.
Dus kon ik gisteren ook e.a snel testen.

En ja, via add-on Adic7ed krijg je wel wat binnen maar idd. altijd mondjesmaat.

Hopelijk kun jij op dat apparaat van jou waar je Kodi op staat even updaten.

Groet, Jan

Image
Last edited by Jan de Uitvreter on Tue Jan 02, 2024 10:39 pm, edited 2 times in total.
ImageImageImage

User avatar
Jan de Uitvreter
Posts: 120
Joined: Thu Mar 03, 2016 3:23 am

Re: Ondertitels voor Kodi per 1 januari gestopt?

Tue Jan 02, 2024 11:05 am

Ik heb het vandaag ook ondervonden.
Het is gewoon een kwestie van jezelf te registreren bij opensubtitles.com.....

Bedankt voor de terugkoppeling krikke68 :D :D :D

Groet, Jan
ImageImageImage

klompke777
Posts: 4
Joined: Mon Jan 01, 2024 9:31 pm

Re: Ondertitels voor Kodi per 1 januari gestopt?

Tue Jan 02, 2024 6:37 pm

Vreemd, kreeg gisteren MySQL foutmeldingingen en hetzelfde bericht is 4 keer geplaats, kunnen verwijderd worden. Nog een laatste poging....
Hopelijk kun jij op dat apparaat van jou waar je Kodi op staat even updaten.
Dank je Jan. Zit momenteel samen met m'n zus naar oude afleveringen van de Britse serie Vera te kijken. Zus is door ziekte ernstig hardhorend geworden daarom zijn die ondertitels voor haar cruciaal. Dus die serie kijken we de komende tijd maar even uit en dan ga ik daarna v20 installeren en hopelijk krijg ik alle Addons er ook weer op. Even udaten zit er bij mij helaas niet in. Dat is bij de Raspberry Pi 3 compleet opnieuw installeren, een heel gedoe maar je moet er wat voor over hebben dus daar trek ik dan even een middag voor uit. Ik maak voor de zekerheid wel even een iso van de huidige situatie als backup.

In het verleden gebruikte ik Hans Kanalenlijst voor tv en radio maar die doet het al ruim een jaar niet meer. Nu heb ik sinds kort PVR Simple client draaien waar flink wat buitenlandse zenders op te vinden zijn m.b.v. een http:// zomaarwat.m3u link in de settings. Helaas geen NL zenders. Weet jij toevallig eentje met NL zenders? Beetje off-topic dat begrijp ik, maar om hier nu een nieuw thread voor te starten...

In elk geval bedankt iedereen voor het meedenken en de suggesties. Wist niet dat dit forum bestond, blij dat ik het gevonden heb, ik zet het bij m'n favorieten.

Groet, Klompke
Last edited by klompke777 on Thu Jan 04, 2024 6:45 am, edited 1 time in total.

dfc31298
Posts: 8
Joined: Sat Feb 04, 2023 1:16 pm

Re: Ondertitels voor Kodi per 1 januari gestopt?

Tue Jan 02, 2024 7:53 pm

Ik heb het vandaag ook ondervonden.
Het is gewoon een kwestie van jezelf te registreren bij opensubtitles.com.....

Bedankt voor de terugkoppeling krikke68 :D :D :D

Groet, Jan
Dank je. Subs via de .com addon in kodi 20.2 werken wel.

User avatar
Jan de Uitvreter
Posts: 120
Joined: Thu Mar 03, 2016 3:23 am

Re: Ondertitels voor Kodi per 1 januari gestopt?

Tue Jan 02, 2024 8:01 pm

Nou, het zit zo beste Klompke, dit forum is maar een beetje bijzaak.
Ik zit normaliter meer aan de andere kant van het forum waar de ondertitels staan
die jij soms instant download met jouw Raspberry Pi 3.
Jij kunt ze zelf natuurlijk ook manueel downloaden en proberen te openen
tezamen met je Vera video content. Zie de waslijst hieronder via URL
https://www.opensubtitles.org/nl/ssearc ... ovie-67261

Ik kijk zelf nauwelijks/geen TV, op het journaal en wat actualiteiten na dan.
Kan je helaas niet adviseren op het gebied van m3u lijsten met NL zenders.
Kodi is in huize Uitvreter puur bijzaak en in principe hebben wij
hier op opensubtitles-forum niet zo veel te maken met Kodi gebruikers.
Ik denk zelf dat Kodi fora daarvoor meer bestemd zou moeten zijn.
Dit ondanks dat errors/uitval vaak terug zijn te leiden naar het automatische
ondertitel download systeem van OS.org of com.

Heb zelf wel al jaren zo'n Nvidia shield pro waarvan de Android versie
en Kodi altijd up to date zijn.
Ik gebruik dat ding alleen om m'n film ondertitels op te testen, dat downloaden van ondertitels
doe ik dus eigenlijk nooit, maar heb wel alles zo ingesteld omdat het kan en om soms wat te controleren.

Nou, veel geluk gewenst met installatie van die v20 raket :P
Overigens zijn momenteel de vragen omtrent de uitval trending, en all over the place
op het forum in diverse talen.
Meeste vraagstellers maken kennelijk en zo te zien speciaal een account daarvoor aan.
Dat is wel een beetje minder allemaal, maar goed wat kan mij het ook eigenlijk schelen :lol:

Mvg, Jan
Last edited by Jan de Uitvreter on Tue Jan 02, 2024 8:07 pm, edited 1 time in total.
ImageImageImage

User avatar
Jan de Uitvreter
Posts: 120
Joined: Thu Mar 03, 2016 3:23 am

Re: Ondertitels voor Kodi per 1 januari gestopt?

Tue Jan 02, 2024 8:06 pm

Dank je. Subs via de .com addon in kodi 20.2 werken wel.

Graag gedaan dfc31298 :arrow:
ImageImageImage

klompke777
Posts: 4
Joined: Mon Jan 01, 2024 9:31 pm

Re: Ondertitels voor Kodi per 1 januari gestopt?

Wed Jan 03, 2024 12:29 am

Nou, veel geluk gewenst met installatie van die v20 raket :P
Overigens zijn momenteel de vragen omtrent de uitval trending, en all over the place
op het forum in diverse talen.
Meeste vraagstellers maken kennelijk en zo te zien speciaal een account daarvoor aan.
Zo ging het ook bij mij hoor Jan, je maakt één keer een account aan en als alles goed werkt is er ook geen reden meer om regelmatig naar de website te gaan. Totdat er problemen ontstaan zoals nu. Al heb ik wel eens overwogen om zelf wat ondertitels bij te dragen omdat sommigen wel heel erg slecht vertaald zijn. Maar het is er (nog) niet van gekomen, wie weet in het nieuwe jaar.

Jammer dat OS.org die ene zin niet heeft gebruikt om wat duidelijker aan te geven wat er gewijzigd is. Maar het heeft in ieder geval extra forumleden opgeleverd. :P
Met die v20 raket gaat het vast goedkomen. En natuurlijk kan ik altijd nog ondertitels downloaden en ze op een USB stickie zetten en in de Rpi duwen. Had ik zelf nog niet eens aan gedacht. :oops:

Nogmaals dank! Groet, Klompke

Return to “Nederlands”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 31 guests