Forum rules
Onder geen enkele voorwaarde is spammen, reclame of adverteren in welke vorm dan ook toegestaan. Plaats geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, seksueel-georiënteerde teksten, of ander materiaal dat anderen kan schaden. Vloeken, beledigen of enige andere vorm van brutaal gedrag naar andere leden (ongeacht rang) wordt niet getolereerd. Vergeet niet dat wat niet beledigend voor jou is, dat mogelijk wel is voor anderen. Behandel elkaar met het eerbied en respect dat je ook graag ontvangt van een ander. Het niet naleven van het voorgaande kan resulteren in het blokkeren van de betreffende gebruiker, eventueel zonder voorafgaande kennisgeving. Neem voor meer informatie contact op met "Het team", met behulp van de link onderaan de forumpagina. Bedankt.
User avatar
F-at-R
Posts: 33
Joined: Mon Nov 23, 2015 11:44 pm

srt-files met meervoudige DVD files (VTS_01.VOB etc) - kan dat werken?

Sun Jan 24, 2016 4:12 pm

Beste allen,

Als ik films download zoek ik altijd die uit met één avi-, mkv- of mp4-file. Soms is er echter alleen een multiple-file-versie beschikbaar (een DVDrip) b.v.:
VIDEO_TS.BUP
VIDEO_TS.IFO
VTS_01_0.BUP
VTS_01_0.IFO
VTS_01_0.VOB
VTS_01_1.VOB
etc.
Als je dit afspeelt krijg je eerst een menu net als bij een DVD in je DVD speler.
Ze zijn niet op een tablet af te spelen, alleen op een PC of laptop.

VRAAG: kun je en zo ja hoe, hier srt-files mee laten werken??

Groeten, FredP@R
F@R

akiva

Re: srt-files met meervoudige DVD files (VTS_01.VOB etc) - kan dat werken?

Sun Jan 24, 2016 5:18 pm

ja dat kan, ik heb als speler de VLC player, bij een bestand zoals jij aan geeft, haal ik hem even door de DVD shrink en maak er een iso bestand van (die met VLC af te spelen is)

Vervolgens open je de iso met vlc en voeg je handmatig de sub toe.

User avatar
F-at-R
Posts: 33
Joined: Mon Nov 23, 2015 11:44 pm

Re: srt-files met meervoudige DVD files (VTS_01.VOB etc) - kan dat werken?

Sun Jan 24, 2016 6:41 pm

Beste akiva,

Thx, ga ik proberen. DVD shrink wijst zichzelf??
Of heb je nog tips?
Thx, F-at-R
F@R

akiva

Re: srt-files met meervoudige DVD files (VTS_01.VOB etc) - kan dat werken?

Sun Jan 24, 2016 8:11 pm

Ik vind van wel, je moet enkel je back-up op iso image zetten en waar je het opgeslagen wilt hebben, het programma is ergens anders voor bedoeld maar werkt voor deze doeleinden ook.

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3726
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: srt-files met meervoudige DVD files (VTS_01.VOB etc) - kan dat werken?

Sun Jan 24, 2016 10:16 pm

Overigens zijn er nog vele andere methodes, bijvoorbeeld omzetten met handbrake of format factory.
Maar het komt op hetzelfde neer:
Je zet die DVD bestanden om in één enkel bestand, wat je dan vervolgens kunt gebruiken met een SRT ondertitel.
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

User avatar
F-at-R
Posts: 33
Joined: Mon Nov 23, 2015 11:44 pm

Re: srt-files met meervoudige DVD files (VTS_01.VOB etc) - kan dat werken?

Tue Jan 26, 2016 9:41 pm

Beste akiva & SB,

Op zich is het gelukt met DVD Shrink. Ik heb een ISO file kunnen maken dat net zo groot is als de hele DVDrip directory met al z'n files (3,3 Gb). Vervolgens wilde ik er een AVI of MP4 van maken. Veel file-conversieprogramma's kunnen echter geen ISO lezen. Een truck die ik uitgevoerd heb is het ISO-file dubbelklikken. Er wordt dan een virtueel DVD-station gemaakt in je hoofddirectory. Mijn fileconversieprogramma Freemake Video Convertor kan die hele DVD dan wel omzetten naar een MP4 of AVI (alsof het een echte DVD is). Wat ik alleen niet snap is dat bij de coversie drie tracks worden aangeboden, track 1 blijkt na omzetten in MP4 de begincredits van de film te zijn. Maar track 2 en 3 blijken hetzelfde te zijn en maar de helft van het orgineel, dus 1,6 Gb. De resolutie is oké, een beetje minder dan het orgineel. De Engelse ondertitels van deze Franse film zijn overigens wel verdwenen. Bij de omzetting naar het ISO-filie was dit overigens niet gebeurd.

Ben benieuwd of jullie (of anderen) hiervan iets herkennen.

Groeten, F-at-R
F@R

akiva

Re: srt-files met meervoudige DVD files (VTS_01.VOB etc) - kan dat werken?

Wed Jan 27, 2016 12:09 am

Zodra het een iso is, klik je met de rechtermuisknop erop en kies je openen met en dan moet je de vlc player opzoeken (die kan iso bestanden afspelen) als je dan aan vinkt dat hij dat altijd met dat soort bestanden moet doen dan is je file geassocieerd.

Je start de dvd, zodra de aflevering begint die je wilt zien, klik je op pauze en dan met de rechtermuisknop en kiest voor ondertitels => ondertitelbestand toevoegen en dan kan je bladeren naar waar je de subs hebt opgeslagen, die selecteer je dan weer op play en dan lopen ze met je beeld mee.

User avatar
F-at-R
Posts: 33
Joined: Mon Nov 23, 2015 11:44 pm

Re: srt-files met meervoudige DVD files (VTS_01.VOB etc) - kan dat werken?

Wed Jan 27, 2016 11:31 am

Hallo akiva,

Om te beginnen nog bedankt voor de tip met DVD shrink. Ondanks dat er vanaf 2005 door de makers geen support meer is werk het goed. Ook voor het zelf maken van een ISO-file van een echte DVD.

Ik kwam er inderdaad al achter dat ISO's niet standaard door dubbelklikken met de VLC-player starten. En dat je óf het zo moet doen zoals jij omschreef (dus de ISO "openen met") óf de VLC-player met starten en dan het ISO-file opzoeken en openen.
- -
Jij schrift "als je dan aan vinkt dat hij dat altijd met dat soort bestanden moet doen". Ik zie alleen niet waar je dit aanvinken moet doen. Bedoel je hiermee dat daarna alls ISO's automatisch aan de VLC-player gekoppelt worden en dat vanaf dat moment dubbelklikken op iedere willekeurige ISO voldoende is om de VLC-player meteen te starten?

Mijn vraag ging eiegenlijk meer over a) of het altijd zo is als je een ISO omzet in een AVI of MP4 dat dan de EMBEDDED ondertitels verloren gaan en b) waarom er bij een dergelijke omzetting dan ineens twee identieke tracks te converteren zijn van de halve groootte.

Thx, Fred
F@R

User avatar
F-at-R
Posts: 33
Joined: Mon Nov 23, 2015 11:44 pm

Re: srt-files met meervoudige DVD files (VTS_01.VOB etc) - kan dat werken?

Wed Jan 27, 2016 1:08 pm

PS: het omzetten van de ISO naar MP4 heb ik nodig omdat de VLC-player op mijn tablet de ISO niet wil starten
(te groot? of een ander probleem).
F@R

akiva

Re: srt-files met meervoudige DVD files (VTS_01.VOB etc) - kan dat werken?

Wed Jan 27, 2016 6:11 pm

Als je files blijvend wilt associëren aan een bepaalde speler, ga je op het bestand staan en klik je met rechts en kies je voor openen met in windows 10 is het kies een andere app weet even niet zo uit mijn hoofd hoe het bij W7 zit.

Je moet iig de uitgebreide keuze versie kiezen, dan kies je voor de VLC player als die er niet staat moet je gaan bladeren naar je program files en daar de VLC player kiezen, daar na zullen alle iso's standaard (als je het goed doet) met een oranje pilon worden aangegeven.

Op dezelfde manier kan je voor andere bestanden ( matroska etc ) de voorkeur vastleggen voor de VLC player.

Van tablets heb ik geen verstand, dus dat weet ik niet, wel dat je HDD en verwisselbare schijven altijd op NTFS geformatteerd moeten zijn omdat FAT bestanden boven de 4 GIG niet aan kan.

Ik heb het eens opgezocht voor iemand die kon ook dat soort bestanden niet afspelen op haar tablet, er is ergens een gratis converter te vinden zodat de bestanden wel op Android af te spelen zijn, anders moet je op de bekende forums (L4Y, P2H) eens kijken of je daar de aflevering los met subs kan vinden.

Wat ik omschreven heb werkt prima op een desktop, of laptop mijn ouders zijn tegen de 80 en die weten ook met de iso's en de VLC player om te gaan.

Succes!

Gr. Akiva

User avatar
F-at-R
Posts: 33
Joined: Mon Nov 23, 2015 11:44 pm

Re: srt-files met meervoudige DVD files (VTS_01.VOB etc) - kan dat werken?

Thu Jan 28, 2016 12:39 am

Thx voor alle tips !!! Heel fijn !
Groeten, F-at-R
F@R

Return to “Nederlands”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 25 guests