Forum rules
Onder geen enkele voorwaarde is spammen, reclame of adverteren in welke vorm dan ook toegestaan. Plaats geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, seksueel-georiënteerde teksten, of ander materiaal dat anderen kan schaden. Vloeken, beledigen of enige andere vorm van brutaal gedrag naar andere leden (ongeacht rang) wordt niet getolereerd. Vergeet niet dat wat niet beledigend voor jou is, dat mogelijk wel is voor anderen. Behandel elkaar met het eerbied en respect dat je ook graag ontvangt van een ander. Het niet naleven van het voorgaande kan resulteren in het blokkeren van de betreffende gebruiker, eventueel zonder voorafgaande kennisgeving. Neem voor meer informatie contact op met "Het team", met behulp van de link onderaan de forumpagina. Bedankt.
magiclife
Posts: 3
Joined: Tue Mar 30, 2010 3:00 pm

(NL) regels in verband met ondertitel-vertalingen

Tue Mar 30, 2010 3:12 pm

Onlangs werd van mij op de site opensubtitles.org door goffini een vertaling verwijderd (film : Einaym Pkuhot - 2009) omdat ze niet voldeed aan een aantal criteria. Ik kreeg hiervoor volgend berichtje.

Deze wordt verwijderd: http://www.opensubtitles.org/nl/subtitl ... -pkuhot-nl voldoet niet aan de vertaalregels, te vaak spatie ?, spatie !, te veel dialoogstrepen, verkeerd gebruik van leestekens.
Geen Release Opgave.

Moderator Goffini


Kan iemand mij helpen aan de geldende vertaalregels ? Ik ben alsnog bereid mijn vertaling te verbeteren (bijv. de spaties voor de leestekens weg te halen enz), maar ik ben niet op de hoogte van alle geldende regels.
Ook ivm de dialoogstrepen weet ik niet wat wel of niet kan.

Kan iemand mij een lijstje met de vertaalregels bezorgen, zodat ik in de toekomst correcte vertalingen kan uploaden ?

Dank en groeten.

Magiclife

User avatar
Goffini
Posts: 81
Joined: Sun Feb 04, 2007 10:21 pm
Location: Purmerend
Contact: Website

Tue Mar 30, 2010 9:56 pm

Er is een aangepaste versie geplaatst en er wordt verder geen andere meer geplaatst.

Moderator Goffini

jacques1234
Posts: 3
Joined: Fri Feb 13, 2009 11:02 pm
Location: Belgium

Re: (NL) regels in verband met ondertitel-vertalingen

Sat Jul 31, 2010 8:31 pm

Sorry "goffini", maar ik zou eens willen weten wanneer de site beter accessable wordt.
Me aangemeld houden is bijna niet mogelijk.
Telkens opnieuw aanmelden.
Iedere keer duurt het minstens een kwart uur voordat ik kan zoeken naar een vertaling.
Ik heb in't verleden een dotatie gedaan en heb hier nu al spijt van want andere sites zijn beter en veeeeeeeeeeel sneller

Jacques

User avatar
Goffini
Posts: 81
Joined: Sun Feb 04, 2007 10:21 pm
Location: Purmerend
Contact: Website

Re: (NL) regels in verband met ondertitel-vertalingen

Sat Jul 31, 2010 10:31 pm

Je bent niet de enige met dit probleem, ik moet ook diverse keren mijn gegevens invullen.
Ik kan zelfs in IE niet normaal de ondertitels zien zoals gebruikelijk.
Laat staan dat ik gegevens kan invullen of aanvullen.
Alleen in FireFox heb ik een beter overzicht.
Ze zijn met updates bezig, maar ik weet verder ook niets.
Ik ben niet de eigenaar, alleen de moderator/administrator.

jacques1234
Posts: 3
Joined: Fri Feb 13, 2009 11:02 pm
Location: Belgium

Re: (NL) regels in verband met ondertitel-vertalingen

Sun Aug 01, 2010 12:39 am

bedankt voor het antwoord. Ik zal dus maar afwachten wat de toekomst brengt

Jacques

User avatar
Goffini
Posts: 81
Joined: Sun Feb 04, 2007 10:21 pm
Location: Purmerend
Contact: Website

Re: (NL) regels in verband met ondertitel-vertalingen

Sun Aug 01, 2010 2:08 am

Er zijn dus nog diverse problemen, ik hoop dat alles spoedig opgelost wordt.

Fijn weekend nog.

User avatar
Mupsie
Posts: 8
Joined: Thu May 21, 2015 1:20 pm

Re: (NL) regels in verband met ondertitel-vertalingen

Thu May 21, 2015 1:58 pm

Je bent niet de enige met dit probleem, ik moet ook diverse keren mijn gegevens invullen.
Ik kan zelfs in IE niet normaal de ondertitels zien zoals gebruikelijk.
Laat staan dat ik gegevens kan invullen of aanvullen.
Alleen in FireFox heb ik een beter overzicht.
Ze zijn met updates bezig, maar ik weet verder ook niets.
Ik ben niet de eigenaar, alleen de moderator/administrator.
Ja, ik vind het ook een gigantisch probleem... Ik wacht nu eerst maar een hele tijd alvorens mijn type-werk te verrichten (ik heb het hier over het intypen van de zoekopdracht). Moet wel zeggen dat hier een massa ergernis aan vooraf gegaan is! Dat 'getrapte' laden van de site, in de pauzes kun je intypen, maar beter niet doen ... het verdwijnt bij het volgende stukje dat de site gaat 'proberen' te laden... alleen als alles netjes geladen is (idd na een heleeee tijd) lijkt het veilig om typewerk te verrichten zonder het weer kwijt te zijn....Hmmm lijkt toch wel de 'OpenSubtitles Talk' te zijn?.... MAAR, HEE DAT MOET BETER KUNNEN!

Return to “Nederlands”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 16 guests