Forum rules
Onder geen enkele voorwaarde is spammen, reclame of adverteren in welke vorm dan ook toegestaan. Plaats geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, seksueel-georiënteerde teksten, of ander materiaal dat anderen kan schaden. Vloeken, beledigen of enige andere vorm van brutaal gedrag naar andere leden (ongeacht rang) wordt niet getolereerd. Vergeet niet dat wat niet beledigend voor jou is, dat mogelijk wel is voor anderen. Behandel elkaar met het eerbied en respect dat je ook graag ontvangt van een ander. Het niet naleven van het voorgaande kan resulteren in het blokkeren van de betreffende gebruiker, eventueel zonder voorafgaande kennisgeving. Neem voor meer informatie contact op met "Het team", met behulp van de link onderaan de forumpagina. Bedankt.
gebruikerh1
Posts: 5
Joined: Sun Dec 01, 2013 12:47 pm

Simple sub sync web-dl -HDTV versie/ ondertitels uit Web-dl

Sun Dec 01, 2013 12:54 pm

Hi,

Mogelijk vraag ik naar de bekende weg, of is de vraag al ergens ooit eens gesteld. Maar ik kan hem niet vinden.
Is er een simpele manier om HDTV sub's te sync met Web-Dl versie's. Bv een standaard aantal frame rates?

Sinds helaas de klopjacht in nl weer is begonnen op de subtitels sites zijn niet alle release web-dl release meer te vinden van mij favo serie's
Soms nog wel in HDTV format , maar ik heb meestal WEB-Dl format. Alleen vind dat standaard cync een kriem dus als makkelijke manier is dan hoor ik het graag.

Daarnaast heb ik bij heel aantal serie wel ingebakken engels ondertitels. Ik heb geprobeer om ze met subrip eruit te halen maar die geeft een fout melding. Iemand die daar een oplossing voor weet? Dan zet ik voor mij vrouw om via google transelate. Weet dat niet top is maar het in iedergeval wat en de sync loopt dan goed.

als er simple oplossingen zijn dan hoor ik het graag en kan ik ze hier op een bekende plek weer uploaden.

gebruikerh1
Posts: 5
Joined: Sun Dec 01, 2013 12:47 pm

Re: Simple sub sync web-dl -HDTV versie/ ondertitels uit Web

Sun Dec 01, 2013 6:45 pm

Voor vraag 2 heb ik de oplossing al die kan via Subtitle edit (via importer sub als matroska bestand).

Als iemand nog simpel antwoord weet op vraag 1 dan hoor ik het graag.

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3726
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: Simple sub sync web-dl -HDTV versie/ ondertitels uit Web

Thu Dec 05, 2013 10:04 am

Soms is het voldoende om de framerate aan te passen, de timings veranderen dan daarin mee. Maar dit is niet een algemene oplossing die altijd werkt. De makkelijkste manier die (min of meer) altijd werkt is het aangeven van het eerste en laatste synchronisatiepunt. Dus wanneer de eerstgesproken ondertitelregel begint, en hetzelfde voor de laatste. Als je bronbestand correcte timings heeft, zal de re-synch dan ook goed zijn.
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

gebruikerh1
Posts: 5
Joined: Sun Dec 01, 2013 12:47 pm

Re: Simple sub sync web-dl -HDTV versie/ ondertitels uit Web

Sat Dec 07, 2013 12:15 am

@SmallBrother,

Dank voor je terugkoppeling. Maar resync van het bron bestand (in dit geval een engelse SUB) is daar een simpel manier voor met een programma?
Ik heb nog niet wat gevonden op het net. Subedit heeft het niet echt opslossing hiervoor voor zover ik na kan gaan

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3726
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: Simple sub sync web-dl -HDTV versie/ ondertitels uit Web

Sat Dec 07, 2013 12:49 am

Ik denk dat ik misschien je vraag niet goed begrijp.
Je hebt een ondertitelbestand, je hebt een videobestand en die twee lopen niet synchroon. Dat wil je fiksen?

Met Subtitle Edit kun je synchen aan de hand van twee punten, normaliter neem je daar dan dus de eerstgeproken en laatstgesproken tekst voor.
- Synchronization > Point synch
- Klik op regel #1 > Klik op de knop [Set synch point]
- Vul linksboven de nieuwe/correcte tijdcode in > Rechtonder de knop [Set synch point].
- Herhaal dit voor de laatsgesproken regel.
- Nu de knop [Apply]
Dat zou het moeten doen.

Als alles alleen maar iets eerder of iets later moet, dan heb je zelfs aan 1 punt genoeg.

Veel makkelijker kunnen we het niet maken ;-)
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

gebruikerh1
Posts: 5
Joined: Sun Dec 01, 2013 12:47 pm

Re: Simple sub sync web-dl -HDTV versie/ ondertitels uit Web

Sat Dec 07, 2013 2:48 pm

Je conclusie is juist. :wink: mogelijk dat jij me niet begrijpt of ik zet het niet duidelijk neer :wink:.

Wat is eigenlijk wil is het volgende. Je hebt meestal op het web wel een ondertitels voor HDTV. Maar ik download eigenlijk alleen Web-dl.
Dus de gene zonder al die reclame onzin en pop-up vensters. Web-dl heeft volgens mij ook geen reclame blokken daarom lopen de ondertitels met de HDTV niet gelijk.

Wat had bedacht is: Bij Web-dl heb je altijd ondertitels voor dove en slechthorende (engels). Dit is verplicht. Dan heb je ook gelijk de juiste timing. Alleen wil ik daar nu de nederlandse tekst van HDTV sub hebben. Copy past per regel kan natuurlijk maar dat is pokke werk. Dus ik dacht misschien heeft daar iemand al iets handigers opgevonden.

Want de eerste regel goed zetten en de laatst werk meestal niet omdat reclame blokken qua doorlooptijd verschillen..

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3726
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: Simple sub sync web-dl -HDTV versie/ ondertitels uit Web

Sat Dec 07, 2013 11:26 pm

Aha.
Ja, dan heb je dus telkens middenin een tijdsverschuiving - en dan werkt mijn methode inderdaad niet. Je hebt dan -tig synchronisatiepunten nodig, telkens rondom de reclameblokken. Dat is wel nogal wat uitzoekerij, maar is een optie.

Je zou ook kunnen proberen of je met de "translate-modus' ergens kunt komen. Je gebruikt dan de timings van de engelstalige subs (dus zonder reclameblokken etc.) en zet daarnaast de jouw beschikbare nederlandse ondertitels.

Maar een 'gemakkelijke' manier voor wat jij wilt is er denk ik dus niet...
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

gebruikerh1
Posts: 5
Joined: Sun Dec 01, 2013 12:47 pm

Re: Simple sub sync web-dl -HDTV versie/ ondertitels uit Web

Wed Dec 11, 2013 5:07 pm

Laatste optie die jij aangaf heb ik ook al geprobeerd,maar is meer werk dan op basis van beeld. Nouja de meeste serie's komen er alweer voorbij dus het zal puur gaan voor "oude" serie's. Dat moet dan gewoon handmatig gebeuren.

Return to “Nederlands”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 25 guests