User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3724
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

ERROR: Niet ondersteund ondertitelings-formaat voor CD 1. Alleen srt, sub, smi, txt en ssa formaten worden ondersteund B

Sun Sep 27, 2020 9:19 pm

Ik probeer een ondertitel te uploaden, maar krijg de error:
Niet ondersteund ondertitelings-formaat voor CD 1. Alleen srt, sub, smi, txt en ssa formaten worden ondersteund B
of in het Engels:
Unsupported subtitle format for CD 1. Only srt, sub, smi, txt and ssa formats are supported B
Het is echt een SRT-bestand en ik kan geen fouten ontdekken. Wat nu?


Deze error is niet helemaal volledig en juist omschrijvend.
Het kan ook om 'spam' gaan of syntax-foutjes die je makkelijk over het hoofd ziet:

1. Het meest voorkomende probleem is dat er een verboden URL in de ondertitel vermeld staat.
2. Het kan ook zijn dat er veel exacte herhalingen voorkomen.
3. Soms gaat het om 'verboden' woorden die kunnen duiden op spam of misbruik, zoals "snuffmovie".
4. En natuurlijk ook echt syntaxfoutjes. Denk hierbij aan:
- de italics tag met een hoofdletter I, of de italics tag die niet gesloten wordt,
- foutjes in de tijdscodering, bijvoorbeeld met een punt i.p.v. komma voor de milliseconden
- foutjes in regelafbrekingen.

Als je punt 1 t/m/ 3 naloopt, kun je het in 9 van de 10 gevallen al oplossen.
En anders, loop de dingen van punt 4 nog even na - gebruik ondertitelsoftware!
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

bustel
Posts: 15
Joined: Wed Sep 23, 2020 9:41 pm

Re: ERROR: Niet ondersteund ondertitelings-formaat voor CD 1. Alleen srt, sub, smi, txt en ssa formaten worden ondersteu

Sun Oct 11, 2020 10:22 am

Ik wou een update doen van een ondertitel voor the 4400 omdat er enorm veel dt-fouten aanwezig waren, helaas kan ik deze niet opladen wegens dit probleem. Ik heb je stappenplan gevolgd maar helaas lukt het niet. verboden url's staan er niet in, dubbele woorden en zinnen ook niet. Ik weet dus verder niet wat ik moet doen om de ondertitels te updaten, het lukt niet.

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3724
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: ERROR: Niet ondersteund ondertitelings-formaat voor CD 1. Alleen srt, sub, smi, txt en ssa formaten worden ondersteu

Sun Oct 11, 2020 10:40 am

Bedoel je updaten (een v2 update plaatsen over een bestaande ondertitel heen) of een verbeterde ondertitel helemaal apart opnieuw uploaden?

En ben je wel ingelogd als je dat probeert te doen? Het systeem logt je soms uit zonder dat je het weet...

Upload die ondertitel anders even op bijv. www.filedropper.com en geef mij de URL, dan kijk ik even.
En geef ook even de exacte URL van de 'foute' ondertitel.
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

bustel
Posts: 15
Joined: Wed Sep 23, 2020 9:41 pm

Re: ERROR: Niet ondersteund ondertitelings-formaat voor CD 1. Alleen srt, sub, smi, txt en ssa formaten worden ondersteu

Mon Oct 12, 2020 12:51 pm

Het gaat over een verbeterde versie van de bestaande met dezelfde bestandsnaam. Ik ben ingelogd, geen enkel problemen met het inloggen.

URL opensubtitles
https://www.opensubtitles.org/nl/subtit ... up-call-nl

URL verbeterde ondertitels - versie 2
http://www.filedropper.com/the4400-s02e ... 720pbluray


Bedoel je updaten (een v2 update plaatsen over een bestaande ondertitel heen) of een verbeterde ondertitel helemaal apart opnieuw uploaden?

En ben je wel ingelogd als je dat probeert te doen? Het systeem logt je soms uit zonder dat je het weet...

Upload die ondertitel anders even op bijv. http://www.filedropper.com en geef mij de URL, dan kijk ik even.
En geef ook even de exacte URL van de 'foute' ondertitel.

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3724
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: ERROR: Niet ondersteund ondertitelings-formaat voor CD 1. Alleen srt, sub, smi, txt en ssa formaten worden ondersteu

Mon Oct 12, 2020 1:44 pm

Ik zie het al (denk ik). In dit geval is het niet een van de genoemde veelvoorkomende mankementen, maar echt een technisch mankement. Je hebt het bestand gecodeerd als Big-Endian Unicode. Ik heb het met Subtitle Edit omgezet naar UTF-8, net zoals het origineel. Ik denk dat het nu wel lukt, probeer maar. Hier is het bestand:
http://www.filedropper.com/the4400-s02e ... 0pblurayv2

En BTW, off-topic even over de aanpassingen zelf:

Een paar keer haal je tussenliggende drie puntjes weg. Zoals in regel 337 is dat inderdaad beter. In andere gevallen is het niet echt fout, maar kun je ervoor kiezen om het anders te doen. Maar in bijvoorbeeld regel 335 ("mijn god mijn zoon") en regel 353 ("een donderende stem uit de hemel iets.") zou er wel iets voor in de plaats moeten komen (een komma, punt/hoofdletter), anders klopt het niet meer.

Inderdaad een aantal d/t-fouten terecht gecorrigeerd. Maar ik zag twee keer dat je juist een taalfout hebt gecreëerd:
- In regel 316 ("Ga opzij voor je je bezeerd.") moet "bezeert" toch echt met een T.
- In regel 421 ("Onderbreek me als het je bekent voorkomt.") moet "bekend" toch echt met een D.

Die zou ik nog even aanpassen voordat je een v2 plaatst :)
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

bustel
Posts: 15
Joined: Wed Sep 23, 2020 9:41 pm

Re: ERROR: Niet ondersteund ondertitelings-formaat voor CD 1. Alleen srt, sub, smi, txt en ssa formaten worden ondersteu

Mon Oct 12, 2020 2:01 pm

Je hebt gelijk, ik heb er allemaal over gezien. Ik zal het aanpassen en nog eens proberen op te laden.

Ik zie het al (denk ik). In dit geval is het niet een van de genoemde veelvoorkomende mankementen, maar echt een technisch mankement. Je hebt het bestand gecodeerd als Big-Endian Unicode. Ik heb het met Subtitle Edit omgezet naar UTF-8, net zoals het origineel. Ik denk dat het nu wel lukt, probeer maar. Hier is het bestand:
http://www.filedropper.com/the4400-s02e ... 0pblurayv2

En BTW, off-topic even over de aanpassingen zelf:

Een paar keer haal je tussenliggende drie puntjes weg. Zoals in regel 337 is dat inderdaad beter. In andere gevallen is het niet echt fout, maar kun je ervoor kiezen om het anders te doen. Maar in bijvoorbeeld regel 335 ("mijn god mijn zoon") en regel 353 ("een donderende stem uit de hemel iets.") zou er wel iets voor in de plaats moeten komen (een komma, punt/hoofdletter), anders klopt het niet meer.

Inderdaad een aantal d/t-fouten terecht gecorrigeerd. Maar ik zag twee keer dat je juist een taalfout hebt gecreëerd:
- In regel 316 ("Ga opzij voor je je bezeerd.") moet "bezeert" toch echt met een T.
- In regel 421 ("Onderbreek me als het je bekent voorkomt.") moet "bekend" toch echt met een D.

Die zou ik nog even aanpassen voordat je een v2 plaatst :)

Return to “FAQ”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 30 guests