User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3724
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Ik heb een ondertitel geüpload, maar die is onvindbaar.

Sat Jul 14, 2018 5:44 pm

Ik heb een ondertitel geüpload, maar die is onvindbaar. Hoe komt dit, wat doe ik verkeerd?

Er kan natuurlijk van alles mis zijn, maar de meest-voorkomende is deze combinatie:
•  Je hebt geüpload via de uploadpagina op de website.
•  Je probeert de ondertitel te vinden - niet via de website, maar met API-software, zoals Kodi of BSPlayer.

Als je uploadt via de website, wordt er geen zogeheten 'hashcode' meegegeven. Deze hashcode is een unieke code die een bijpassende video identificeert. Het is juist die hashcode die API-software nodig heeft om de ondertitel te vinden en te matchen aan een videobestand. Zonder die hashcode is de ondertitel alleen te vinden via de website.

Om te controleren of dit het geval is, zoek dan gewoon handmatig op de website naar je ondertitel. Als je die op deze manier nu *wel* kunt vinden, dan weet je wat er aan de hand is.

Je kunt nu een paar dingen doen:
•  Gewoon wachten. Na verloop van tijd worden er vanzelf hashcodes aan je ondertitel toegevoegd.
•  De hashcode alsnog toevoegen. Hier staat hoe je dat kunt doen: https://forum.opensubtitles.org/viewtopic.php?t=16277
•  De ondertitel verwijderen en nogmaals uploaden MET hashcode (zie hieronder).

Om dit de volgende keer te voorkomen:
Upload met API-gestuurde upload software. Absoluut aan te bevelen is de gratis, open source en erg handige OpenSubtitles Uploader. Deze stuurt bij uploaden zo'n hashcode mee, en vervolgens kan elke API-software de ondertitel meteen vinden.

Let op: alleen als je ook het passende videobestand erbij hebt, kan zo'n hashcode meegestuurd worden.
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

Return to “FAQ”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 21 guests