biga
Posts: 1
Joined: Sun Oct 11, 2020 2:03 pm

Hulp bij het editen/toevoegen en in sync krijgen van srt met audio

Tue Oct 13, 2020 10:27 am

Via [URL vertaalmachine verwijderd door SmallBrother] heb ik een srt file gemaakt, Ik heb "foutjes"daarna zoveel als mogelijk aangepast, maar heb issues met het "in sync" krijgen van audio en ondertiteling. Niet overal in de video is audio en ondertitels in sync..
Ik kan de video en srt file ergens uploaden als iemand bij daarmee wil helpen.
Alvast bedankt.
Biga

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3724
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: Hulp bij het editen/toevoegen en in sync krijgen van srt met audio

Wed Oct 14, 2020 10:19 am

Hoi biga,

Allereerst wil ik graag meteen even met een grote rode vlag wapperen. Machinevertalingen oppoetsen is echt de verkeerde aanpak. Het LIJKT een goed idee, maar dat is het echt niet, geloof me. Hier staat een beetje uitgelegd waarom: viewtopic.php?f=38&t=16591

(Daarom heb ik die URL ook weer verwijderd, we moeten dit absoluut niet gaan promoten...)

Terugkomend op je vraag hoe te syncen: vaak is het een kwestie van alles een bepaalde hoeveelheid tijd 'opschuiven'. Iets lastiger is als de twee versies (ook) een verschillende frame rate hebben. Dan zul je een zogeheten "point sync" moeten doen. Dan neem je twee bekende en correcte tijdspunten, eentje in het begin en eentje aan het einde van de film en past al het tussenliggende daarop aan. Deze twee methodes zijn vrij gemakkelijk en snel te doen met ondertitelsoftware, zoals Subtitle Edit.

Soms is de bron al een onzorgvuldige chaos en/of jouw video-versie heeft andere 'cuts'. Dan zul je per blokje of desnoods elke regel apart moeten synchroniseren. Dat laatste is een behoorlijk tijdrovend klusje. Maar ook dit is met goede ondertitelsoftware best te doen.
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

Return to “Hulp bij ondertitelen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests