Forum rules
Onder geen enkele voorwaarde is spammen, reclame of adverteren in welke vorm dan ook toegestaan. Plaats geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, seksueel-georiënteerde teksten, of ander materiaal dat anderen kan schaden. Vloeken, beledigen of enige andere vorm van brutaal gedrag naar andere leden (ongeacht rang) wordt niet getolereerd. Vergeet niet dat wat niet beledigend voor jou is, dat mogelijk wel is voor anderen. Behandel elkaar met het eerbied en respect dat je ook graag ontvangt van een ander. Het niet naleven van het voorgaande kan resulteren in het blokkeren van de betreffende gebruiker, eventueel zonder voorafgaande kennisgeving. Neem voor meer informatie contact op met "Het team", met behulp van de link onderaan de forumpagina. Bedankt.
bustel
Posts: 15
Joined: Wed Sep 23, 2020 9:41 pm

Beginnershandleiding Netflix ondertitles afhalen

Thu Oct 28, 2021 11:20 pm

Aangezien er een totaal ander aanbod is op het Netflix platform in Vlaanderen, krijgen wij de klassieke Franse films niet te zien zoals in Nederland het geval is. Terwijl we evenveel betalen als klanten in Nederland... Gisteren heeft Netflix Nederland een heleboel klassieke Franse films online geplaatst onder de zo gezegde druk van de Europese Unie om meer Europese films aan te bieden. Ik begrijp nog altijd niet waarom wij in Vlaanderen een verschillend aanbod krijgen dan in Nederland, terwijl we als Vlaming verondersteld worden tweetalig te zijn. En als de EU die druk heeft gelegd, dan zou die regel moeten gelden voor alle landen binnen de EU en geen uitzonderingen.

Ik ben dus op zoek naar mensen die in Nederland wonen en die de klassieke Franse films kunnen bekijken. Zou er iemand de Nederlandse ondertitels van die Franse klassiekers op Netflix kunnen afhalen? Iemand die zich geroepen voelt omdat te doen.. en dan te uploaden op opensubtitles??? Dat zou fantastisch zijn. Hieronder heb ik een kleine gids gemaakt hoe je de ondertitels van Netflix kan afhalen met maar een paar simpele muisklikken.

BEGINNERSHANDLEIDING: ONDERTITELS VAN NETFLIX AFHALEN

Benodigdheden: webbrowser Chrome.
Installeren in Chrome: extensie (eenmalig toe te voegen aan Chrome)

1.) Webbrowser Chrome installeren.
2.) extensie installeren (toevoegen) URL extensie: https://greasyfork.org/nl/scripts/26654 ... downloader
3.) unzipper bv: winzip of winrar.

Ga naar de website van Netflix en login met je account. Selecteer een filmpje waar je de ondertitels wilt van afhalen, start de film/serie.
Bovenaan de film krijg je een extra menu, als je daarop klikt kan je het configureren, bv welke ondertitels die je wilt downloaden, alle beschikbare ondertitels of in je eigen taal. Als alles is ingesteld, normaal gezien maar eenmalig in te stellen kan je de ondertitels downloaden in hetzelfde menu van de configuratie. De download start automatisch, je download een zip bestand met alle gevraagde ondertitels erin. Je zal dus een unzipper nodig hebben, bv: winzip of winrar.

In het ZIP bestand zitten enkel VTT bestanden die je zal moeten converteren naar SRT bestanden. De auteur van het script wil het niet rechtstreeks naar een SRT extensie laten overzetten, ik weet ook niet waarom.

De converter van de online happyscribe website is de beste, je kan het online converteren, URL: https://www.happyscribe.com/nl/ondertit ... n-naar-srt // Het enige nadeel is dat je bestand per bestand moet converteren, maar je bent dan wel zeker dat het allemaal correct verloopt want sommige software programmaatjes of andere online diensten doen niet alle werk en moet je achteraf nog zitten prutsen aan het srt bestand. Met de online dienst van happyscribe heb je heel die zever niet.

Dat is het, de bestanden zijn nu klaar om te uploaden op opensubtitles. Veel succes!

Uiteraard, als iemand een beter idee heeft mag je het hieronder altijd posten.
Last edited by bustel on Sat Oct 30, 2021 11:07 am, edited 2 times in total.

Druivesap
Posts: 1
Joined: Sat Nov 06, 2021 9:48 pm

Re: Beginnershandleiding Netflix ondertitles afhalen

Sat Nov 06, 2021 9:54 pm

Dag Bustel,

Ik zal kijken wat ik kan doen. Zijn er specifieke titels die je graag had gezien?

bustel
Posts: 15
Joined: Wed Sep 23, 2020 9:41 pm

Re: Beginnershandleiding Netflix ondertitles afhalen

Sun Nov 07, 2021 10:20 am

In ieder geval al bedankt om dit te willen doen & om al een deel van de gevraagde ondertitels te uploaden.

we mogen de titels niet op dit forum plaatsen omdat er een aparte categorie is waar je titels kan aanvragen, dat heet "Request", om je het gemakkelijk te maken heb ik de titels aangevraagd op de volgende opensubtitles URL: https://www.opensubtitles.org/en/search ... id-1634180 (ik weet niet of je mijn lijst kan zien...), ik heb ook steeds een URL erbij gezet waar je de film op netflix terug kan vinden.


Alvast bedankt!


Dag Bustel,

Ik zal kijken wat ik kan doen. Zijn er specifieke titels die je graag had gezien?

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3724
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: Beginnershandleiding Netflix ondertitles afhalen

Sun Nov 07, 2021 10:52 am

Ik zal kijken wat ik kan doen. Zijn er specifieke titels die je graag had gezien?
 
Hoi Druivesap, net een kersvers nieuw lid van OpenSubtitles en je hebt al meteen iemand HEEL erg blij gemaakt, dat durf ik wel te garanderen.

Het is niet de bedoeling dat dit forum gebruikt wordt voor verzoekjes (de boel zou zichzelf dan verstikken), maar ik heb gezien dat Bustel je al het e.e.a. heeft laten weten. Dus alles oké zo :)

Welkom!
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

BHvdKH
Posts: 6
Joined: Sun Nov 07, 2021 1:48 pm

Re: Beginnershandleiding Netflix ondertitles afhalen

Sun Nov 07, 2021 1:59 pm

Het omzetten van VTT bestanden naar SRT in BATCH kan je ook zelf heel makkelijk doen met SubtitleEdit

Maak een .bat file met hierin de regels

@echo off
cd /d %~dp0
SubtitleEdit /convert %1\* SubRip /multiplereplace
pause

noem deze bv. NETFLIX.bat en plaats deze in de map waar je SubtitleEdit.exe staat

Je hoef alleen maar het mapje met VTT bestanden die je om wil zetten naar die NETFLIX.bat te slepen en hier op te gooien ... SubtitleEdit.doet de rest en je mapje zal hierna zowel VTT als SRT bestanden bevatten.

Groetjes

Return to “Nederlands”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 22 guests