Forum rules
Onder geen enkele voorwaarde is spammen, reclame of adverteren in welke vorm dan ook toegestaan. Plaats geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, seksueel-georiënteerde teksten, of ander materiaal dat anderen kan schaden. Vloeken, beledigen of enige andere vorm van brutaal gedrag naar andere leden (ongeacht rang) wordt niet getolereerd. Vergeet niet dat wat niet beledigend voor jou is, dat mogelijk wel is voor anderen. Behandel elkaar met het eerbied en respect dat je ook graag ontvangt van een ander. Het niet naleven van het voorgaande kan resulteren in het blokkeren van de betreffende gebruiker, eventueel zonder voorafgaande kennisgeving. Neem voor meer informatie contact op met "Het team", met behulp van de link onderaan de forumpagina. Bedankt.
cletu
Posts: 8
Joined: Thu Dec 31, 2020 1:45 pm

29.970 FPS naar 25 FPS

Tue Oct 26, 2021 9:42 pm

Hallo

Ik heb een ondertitel gevonden op deze site, van Django The Bastard.
Mijn probleem is: de srt van NTSC is 29.970 FPS. De film die ik heb is 25 FPS.
De film van 25FPS duurt 1u34 minuten.

De NTSC versie duurt 1u38 min. Als ik het converteer naar 25 FPS, verandert de SRT naar... 1u58 min??? Terwijl de film van 25FPS 1u34 min duurt.

Ik snap het niet meer, wat doe ik fout? Ik heb al van alles geprobeerd, niks lukt. Op den duur geef je het gewoon op... :roll:

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3724
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: 29.970 FPS naar 25 FPS

Wed Oct 27, 2021 10:07 am

Je bedoelt natuurlijk deze subs:
https://www.opensubtitles.org/en/subtit ... bastard-nl

Het kan natuurlijk zijn dat de uploader een foutje heeft gemaakt. Er staat wel "NTSC" en "29,970 FPS", maar misschien klopt dat niet. Verder kunnen er wat verschillen zitten in de tijdsduur van SUBS versus de tijdsduur van de FILM. Het laatst gesproken woord is niet per se het einde van de film. En dan heb je ook nog mogelijke verschillen in de de 'cut' van de film. Volgens IMDb duurt de film trouwens 1hr47min. Ik zou dus niet te veel blindstaren op die tijdsduur en framerate...

Maar als ik bijvoorbeeld de framerate aanpas van 24 naar 25 FPS, dan wijzigt de eindtijd van de subs van 1:38:47 naar 1:34:50.
Misschien is dat al de oplossing - hooguit moet je dan alleen nog ietsje lineair schuiven.

Als dat niet (meteen) lukt, dan zou ik een point-sync doen. Je bepaalt dan het juiste tijdstip van de eerste en de laatste ondertitel en laat de ondertitelsoftware de rest doen.
In Subtitle Edit: Synchronization > Point synch...

Niet zomaar opgeven :)
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

cletu
Posts: 8
Joined: Thu Dec 31, 2020 1:45 pm

Re: 29.970 FPS naar 25 FPS

Wed Oct 27, 2021 11:03 am

Je schreef:

Maar als ik bijvoorbeeld de framerate aanpas van 24 naar 25 FPS, dan wijzigt de eindtijd van de subs van 1:38:47 naar 1:34:50.
Misschien is dat al de oplossing - hooguit moet je dan alleen nog ietsje lineair schuiven.


Hoe bedoel je, van 24 naar 25? Dat snap ik niet zo goed?

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3724
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: 29.970 FPS naar 25 FPS

Wed Oct 27, 2021 11:47 am

Hoe bedoel je, van 24 naar 25? Dat snap ik niet zo goed?
Eeeeh, wat snap je niet...?
Wat ik zeg? Of hoe je dat omzetten van 24 naar 25 moet doen?
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

cletu
Posts: 8
Joined: Thu Dec 31, 2020 1:45 pm

Re: 29.970 FPS naar 25 FPS

Wed Oct 27, 2021 12:38 pm

Sorry, ik was even té gefocust dat ik effe niet begreep wat je bedoelde maar nu snap ik jouw punt.
Je bedoelde de srt omzetten vanaf 24 FPS (en dus niet 29.970) naar 25.

En dat heb ik ook gedaan. Het was nog niet perfect maar daarna heb ik point sync gedaan en nu is 't perfect geloof ik! Ik zal de film later bekijken en dan pas zal ik de aangepaste versie op de site zetten.

Het heeft me 3 dagen werk gekost maar het resultaat mag gezien worden. :D

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3724
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: 29.970 FPS naar 25 FPS

Wed Oct 27, 2021 5:25 pm

Oké, mooi dat het is gelukt.
Laten we hopen dat je volgende resync IETSJE sneller gaat dan drie dagen :lol:
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

Return to “Nederlands”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 25 guests