Forum rules
Onder geen enkele voorwaarde is spammen, reclame of adverteren in welke vorm dan ook toegestaan. Plaats geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, seksueel-georiënteerde teksten, of ander materiaal dat anderen kan schaden. Vloeken, beledigen of enige andere vorm van brutaal gedrag naar andere leden (ongeacht rang) wordt niet getolereerd. Vergeet niet dat wat niet beledigend voor jou is, dat mogelijk wel is voor anderen. Behandel elkaar met het eerbied en respect dat je ook graag ontvangt van een ander. Het niet naleven van het voorgaande kan resulteren in het blokkeren van de betreffende gebruiker, eventueel zonder voorafgaande kennisgeving. Neem voor meer informatie contact op met "Het team", met behulp van de link onderaan de forumpagina. Bedankt.
delano22
Posts: 28
Joined: Sat Nov 19, 2016 1:45 am

Steeds minder ondertitel site's

Sun Apr 18, 2021 9:32 pm

Eerst was er subtitlesnl of ondertitels.nl? Of zoiets en ondertitel.com, bierdopje
(https://www.bierdopje.com/forum/mededel ... titeling/1)
Er is nu niet veel meer van over. Het lijkt er dus op dat Brein hier een stokje voor steekt.
Enige andere site buiten Opensubtitles die ik kan vinden is ondertitels.cc
Bij deze de vraag dus, waarom overleeft deze site het wel? En hebben jullie het nooit met Brein aan de stok gehad?

(Niet te precies beantwoorden, Brein kan ook meelezen)

Ik hoop wel dat deze site blijft bestaan anders is er helemaal niks meer. Ik ben overigens geen fan van streamingsdiensten als Netflix.

O, nog meer: https://www.guru99.com/subtitles-download-english.html

Martin1964
Posts: 164
Joined: Mon Apr 13, 2015 9:07 pm

Re: Steeds minder ondertitel site's

Mon Apr 19, 2021 10:46 pm

Ik denk dat het meespeelt dat OS een internationale site is en met een NL sectie. de .nl sites zoals bierdopje waren Nederlande handen en dus makkelijker voor BREIN om aan te spreken.

De sites die jij noemde mist overigens nog een grote speler genaamd: https://www.addic7ed.com/
Zij hebben lang niet zo'n mooie lay-out als OS, maar je kan er veel TV series vinden, sterker nog, ik denk dat de meeste Engelse subs op OS hier vandaan komen. Ook andere talen zijn beschikbaar.

User avatar
Jan de Uitvreter
Posts: 119
Joined: Thu Mar 03, 2016 3:23 am

Re: Steeds minder ondertitel site's

Wed Apr 21, 2021 11:17 pm

...Ik hoop wel dat deze site blijft bestaan anders is er helemaal niks meer...
Dat hoopt natuurlijk iedereen met jou.
Toch zijn er wel voorbeelden op te noemen van landen waar OS in de ban is gegaan.
Denk hierbij aan Noorwegen en Denemarken.
Uiteindelijk is OS aldaar wel via een omweg te benaderen, maar in principe is OS
voor de gewone man in Noorwegen en Denemarken sinds enkele jaren niet meer benaderbaar.
...Ik ben overigens geen fan van streamingsdiensten als Netflix.
Ik weet niet precies waarom je het in een adem noemt met ondertitel sites en overleven etc.?
Maar wil wel even met je meegaan, want ook ik vind netflix vaak netnix.

Ik heb een abbo maar gebruik het ook niet zo heel vaak.
Kom er zo nu en dan ook wel zwakke ondertitels tegen, zowel qua vertaling als techniek.
Er staan voor de rest wel enkele pareltjes tussen qua films/docu's, maar 't gros is ook niet aan mij besteed.

Mvg. Jan
ImageImageImage

Return to “Nederlands”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 26 guests