Forum rules
Onder geen enkele voorwaarde is spammen, reclame of adverteren in welke vorm dan ook toegestaan. Plaats geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, seksueel-georiënteerde teksten, of ander materiaal dat anderen kan schaden. Vloeken, beledigen of enige andere vorm van brutaal gedrag naar andere leden (ongeacht rang) wordt niet getolereerd. Vergeet niet dat wat niet beledigend voor jou is, dat mogelijk wel is voor anderen. Behandel elkaar met het eerbied en respect dat je ook graag ontvangt van een ander. Het niet naleven van het voorgaande kan resulteren in het blokkeren van de betreffende gebruiker, eventueel zonder voorafgaande kennisgeving. Neem voor meer informatie contact op met "Het team", met behulp van de link onderaan de forumpagina. Bedankt.
Wo Ping
Posts: 2
Joined: Wed Jan 27, 2021 12:45 pm

Ondertitels beheren

Wed Jan 27, 2021 12:53 pm

Hallo,

Ik ben al geruime tijd bezig met het aanleggen van een verzameling films.
Uiteraard wil ik daar subs bij hebben.

Wat doe ik?
Ik download een film van rarbg, en zoek daar, op OpenSubtitles, de Nederlandse vertaling bij.
In de meeste gevallen werkt dit, vaak voor films van de afgelopen jaren.

Ik loop stuk op de volgende uitgaven:
X265 en geremasterde.

Voorbeeld is The Matrix, te weten deel 1, 2 en 3
Gerermasterd,
Alleen ubs voor 1 en 2 lopen sync. Voor deel 3 niet
Idem voor Back To The Future, Basic X265 , The Thin Red Line, Shooter X265 en nog een boel anderen.

Mijn vraag is of dat bekend is en of er wat mee gedaan wordt?
Zijn er mensen die de subs opnieuw reviewen en de subs, die ze ooit geupload hebben, synchroniseren voor actuelere, X265 of geremasterde versies?

Victor39
Posts: 1
Joined: Tue Feb 02, 2021 3:05 pm

Re: Ondertitels beheren

Tue Feb 02, 2021 3:15 pm

Als de ondertitel niet synchroon loopt met de film kun je de tijd verzetten in een ondertitel programma. Bv Subtitle Workshop of Subtitle Edit. Je kunt ook de begintijd en de eindtijd instellen als de film sneller of langzamer loopt dan de ondertitel.

Return to “Nederlands”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 28 guests