Forum rules
Onder geen enkele voorwaarde is spammen, reclame of adverteren in welke vorm dan ook toegestaan. Plaats geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, seksueel-georiënteerde teksten, of ander materiaal dat anderen kan schaden. Vloeken, beledigen of enige andere vorm van brutaal gedrag naar andere leden (ongeacht rang) wordt niet getolereerd. Vergeet niet dat wat niet beledigend voor jou is, dat mogelijk wel is voor anderen. Behandel elkaar met het eerbied en respect dat je ook graag ontvangt van een ander. Het niet naleven van het voorgaande kan resulteren in het blokkeren van de betreffende gebruiker, eventueel zonder voorafgaande kennisgeving. Neem voor meer informatie contact op met "Het team", met behulp van de link onderaan de forumpagina. Bedankt.
User avatar
Jan de Uitvreter
Posts: 119
Joined: Thu Mar 03, 2016 3:23 am

Hoe kan ik een hash van mijn bluray aanmaken en is dit zinvol?

Fri Jan 22, 2021 1:20 pm

(Edit SmallBrother: gedeeltelijk gekopieerd uit andere post)

p.s..
Mocht er nog iemand een tip hebben waar ik kan vinden hoe ik een hash aan kan maken voor een bluray dan hoor ik dat graag.
Naast diverse mkv releases heb ik ook de bluray, dus die wil ik ook graag van een hash voorzien, weet alleen niet of dat kan of zin heeft?

Mvg. Jan
ImageImageImage

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3724
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: Hoe kan ik een hash van mijn bluray aanmaken en is dit zinvol?

Fri Jan 22, 2021 4:50 pm

Ik weet niet zeker of ik je goed begrijp, maar je hebt (van internet) mkv-versies, maar daarnaast ook zelf fysiek de bluray disk en daarvan wil je een hash maken en toevoegen aan de ondertitel?

In beginsel kun je van elk video-bestand een hash toevoegen aan een ondertitel. Maar de functie van die hashes is om automatisch een match te kunnen maken van een ondertitel met een passende video-versie. Dus dat is alleen zinvol als die versie ook ergens te downloaden is. Als alleen jij thuis 'achter gesloten deuren' die bluray video-versie hebt, dan heeft een hash daarvoor dus geen zin. Als je die bluray-versie als torrent gaat seeden (of zoiets), dan is het dus WEL zinvol.
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

User avatar
Jan de Uitvreter
Posts: 119
Joined: Thu Mar 03, 2016 3:23 am

Re: Hoe kan ik een hash van mijn bluray aanmaken en is dit zinvol?

Fri Jan 22, 2021 6:18 pm

Je begrijpt mij juist maat.

En dank je voor het aanmaken van een nieuw topic.

Probleem waar ik tegen aanloop is dat zowel bluray alsook dvd een folder/file structuur hebben.
In de ondertiteluploader applicatie gaan mkv's altijd goed omdat dit één enkele file is... alles zit immers in de mkv container.

Maar zodra ik een hash aan wil maken voor een film in mappen structuur
zoals dvd en bluray hebben
dirigeert de subtitle uploader mij altijd door naar de dvd folder structuur dus naar de Vob files. En bij Bluray naar de mts file die zich in de folder 'stream' bevindt.
Daarmee gaat de originele release naam verloren.

Dus de subtitle uploader gaat dan een hash aanmaken voor: Vobfile of bij bluray van de: mts file.
En ik denk dat dat niet de bedoeling is? De ondertitel hash moet gewoon de naam van de dvd of bluray overnemen. Of vergeet ik iets waarmee ik de naam in de subtitle uploader wel kan aanpassen?

mvg. Jan
ImageImageImage

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3724
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: Hoe kan ik een hash van mijn bluray aanmaken en is dit zinvol?

Fri Jan 22, 2021 11:39 pm

Ja, een hash lukt alleen / maakt alleen sense voor één enkel bestand met de video. Blurays of dvd's met hun originele bestandsstructuur - dat lukt dus niet. Maar zoals gezegd, een hash (toevoegen aan subs) is alleen zinvol om de subs te kunnen matchen met een video file die te downloaden is. Dat is voor jouw bluray disk niet het geval, dus why bother...

Het punt is vooral (en alleen) het toevoegen van hashes voor de mkv's of mp4's of whatever containers die te downloaden zijn.
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

User avatar
Jan de Uitvreter
Posts: 119
Joined: Thu Mar 03, 2016 3:23 am

Re: Hoe kan ik een hash van mijn bluray aanmaken en is dit zinvol?

Sat Jan 23, 2021 12:28 am

Ja oké, ik snap-um.
Liep 't me al tijden af te vragen,
omdat ik het opzich begrijpelijk
vind dat het niet echt sense maakt.

Mvg. Jan
ImageImageImage

Return to “Nederlands”

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 16 guests