Forum rules
Onder geen enkele voorwaarde is spammen, reclame of adverteren in welke vorm dan ook toegestaan. Plaats geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, seksueel-georiënteerde teksten, of ander materiaal dat anderen kan schaden. Vloeken, beledigen of enige andere vorm van brutaal gedrag naar andere leden (ongeacht rang) wordt niet getolereerd. Vergeet niet dat wat niet beledigend voor jou is, dat mogelijk wel is voor anderen. Behandel elkaar met het eerbied en respect dat je ook graag ontvangt van een ander. Het niet naleven van het voorgaande kan resulteren in het blokkeren van de betreffende gebruiker, eventueel zonder voorafgaande kennisgeving. Neem voor meer informatie contact op met "Het team", met behulp van de link onderaan de forumpagina. Bedankt.
Chivado
Posts: 3
Joined: Wed May 08, 2019 5:06 pm

Nieuw vertaalteam samenstellen?

Wed May 08, 2019 5:11 pm

Hallo.

Ik ben erg nieuw hier, maar ik vroeg me af of er animo is om een vertaal team samen te stellen.
Misschien dat die er als is, maar dan zou ik daar graag mee in aanraking komen.
Ik probeer de Twilight Zone te vertalen, maar merk dat ik het het wel heel veel werk vind in mijn eentje.

groetjes Chivado

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3724
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: Nieuw vertaalteam samenstellen?

Thu May 09, 2019 2:33 pm

Hoi Chivado, welkom :)

Goed en leuk initiatief! Ja, ondertitels maken is een tijdrovend klusje en samenwerken is op zich ook weer een vak apart. Maar met het bundelen van krachten en sterke punten en compenseren van de wat zwakkere kanten kun je in beginsel tot mooie resultaten komen.

Het lijkt mij zo dat zowel een bestaand vertaalteam als een andere individuele ondertitelaar graag wil weten met wie ze te doen hebben. Heb je al een aantal subs gemaakt (kun je iets laten zien) of ben je een 'absolute beginner'?
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

Chivado
Posts: 3
Joined: Wed May 08, 2019 5:06 pm

Re: Nieuw vertaalteam samenstellen?

Fri May 10, 2019 11:50 pm

Bedankt voor de reactie.

Ik ben geen beginner. Ik heb een tijdje mee gedraaid met "het Angel Vertaal Team", maar dat stopte bloedde op een gegeven moment dood.
Hier hadden we de een systeem dat we ieder een blok pakte van 200 regels.
Daarna was er 1 persoon om die te controleren en eventueel te syncen en dan te plaatsen. (place 2 use).

Het begint wel weer een beetje te kriebelen en maar ik hik een beetje tegen de grote blokken.

gr. Chivado

Return to “Nederlands”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 28 guests