Forum rules
Onder geen enkele voorwaarde is spammen, reclame of adverteren in welke vorm dan ook toegestaan. Plaats geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, seksueel-georiënteerde teksten, of ander materiaal dat anderen kan schaden. Vloeken, beledigen of enige andere vorm van brutaal gedrag naar andere leden (ongeacht rang) wordt niet getolereerd. Vergeet niet dat wat niet beledigend voor jou is, dat mogelijk wel is voor anderen. Behandel elkaar met het eerbied en respect dat je ook graag ontvangt van een ander. Het niet naleven van het voorgaande kan resulteren in het blokkeren van de betreffende gebruiker, eventueel zonder voorafgaande kennisgeving. Neem voor meer informatie contact op met "Het team", met behulp van de link onderaan de forumpagina. Bedankt.
User avatar
Jan de Uitvreter
Posts: 119
Joined: Thu Mar 03, 2016 3:23 am

Welke maat beeldscherm werkt het fijnst?

Wed Jan 23, 2019 11:35 am

Hai beste all,

ik zit me de laatste tijd te bedenken dat ik een groter beeld scherm wil om te subben.
Real-time monitoren met VLC in subtitle-edit vindt ik toch net even te klein op een 17" scherm.
Ik mis hier en daar wat zaken die via beeld dienen te worden vertaald, en dat blijft lastig als het vlc schermpje
klein blijft in subtitle-edit, en continue omschakelen naar groter VLC scherm in subtitle-edit vindt ik niet echt praktisch
met al dat ge heen en weer schakel tussen klein/groot
En daarnaast:
Zet ik mijn geïntegreerde VLC player groter in subtitle-edit dan wordt mijn tekst kader zo klein, en
vallen de time-stamps minder op, dus ik had gedacht om het groter op te zoeken door realtime monitoren
buiten om subtitle-edit te doen, dus 2 applicaties tegelijk open op het beeldscherm.

iemand hier een beetje kijk op wat een beetje een handig formaat beeldscherm is om of subtitle-edit groter te kunnen maken?
Of om 2 applicaties in het groot naast elkaar op één beeld scherm te kunnen gebruiken?

Mvg. Jan de Uitvreter
ImageImageImage

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3724
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: Welke maat beeldscherm werkt het fijnst?

Wed Jan 23, 2019 4:41 pm

Natuurlijk maakt afmeting (fysieke maat) iets uit, maar ik denk dat het meer gaat om resolutie en vooral de ratio breedte:hoogte.
Met een beeldscherm van 2:1 of iets in die buurt en een resolutie van 1400*800 of hoger kun je redelijk lange regels kwijt EN rechts daarvan ook nog een fors videovlak EN eronder ruimte voor de wave form. Met een iets hogere resolutie zit je helemaal goed.
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

User avatar
Jan de Uitvreter
Posts: 119
Joined: Thu Mar 03, 2016 3:23 am

Re: Welke maat beeldscherm werkt het fijnst?

Wed Jan 23, 2019 5:06 pm

Bedankt voor het vlotte antwoord.
Zal ook eens wat met resolutie gaan klooien.

En nu komt het, ha ha speel al sinds het verschijnen met SE, en na dat ik dit bericht hierboven had opgeschreven
kwam het plots in mij op om eens de complete werkbalk af te vinken bij instellingen.
Dit scheelt toch ook al weer, en geeft me net dat beetje meer kijk ruimte.
De functies uit de werkbalk gebruik ik toch niet zo vaak, en als ik ze nodig heb haal ik ze wel uit de tabbladen.

Mvg, Jan
ImageImageImage

Return to “Nederlands”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 29 guests