Forum rules
Onder geen enkele voorwaarde is spammen, reclame of adverteren in welke vorm dan ook toegestaan. Plaats geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, seksueel-georiënteerde teksten, of ander materiaal dat anderen kan schaden. Vloeken, beledigen of enige andere vorm van brutaal gedrag naar andere leden (ongeacht rang) wordt niet getolereerd. Vergeet niet dat wat niet beledigend voor jou is, dat mogelijk wel is voor anderen. Behandel elkaar met het eerbied en respect dat je ook graag ontvangt van een ander. Het niet naleven van het voorgaande kan resulteren in het blokkeren van de betreffende gebruiker, eventueel zonder voorafgaande kennisgeving. Neem voor meer informatie contact op met "Het team", met behulp van de link onderaan de forumpagina. Bedankt.
Mazrim Taim

Re: Kwaliteit van ondertitels - open discussie

Mon Dec 10, 2018 11:39 pm

SmallBrother wrote:Ik heb zojuist antwoord gekregen over revisie van het hele badge-systeem.
Kort gezegd: Hij wil niet :(

Alle focus ligt nu op het maken van die nieuwe site en daarom willen ze geen nieuwe features in de oude site gaan maken. Is ook wel een beetje begrijpelijk. je gaat niet veel tijd stoppen in iets wat je morgen gaat weggooien. Het badge systeem op de nieuwe site schijnt ook totaal anders te worden, maar hoe is (mij) nog niet helemaal duidelijk.

Ik kan nog wel even naggen over aanpassen van die uploader badges (silver/gold/platinum), dat is geen urenlang programmeren...

En verder nog maar even nadenken over dat featured kleurtje (featured vaker en makkelijker geven, ook al zijn de subs niet extreem goed).

Over rating wordt gedacht aan het droppen van de 5 sterren en vervangen door een simpeler systeem: goed, slecht, of niet gemarkeerd. Bij slecht aangeven waarom, bij goed een 'weet-je-het-zeker bevestiging.

Dat laatste klinkt goed, geen hit 'n run (knoppie drukken en wegwezen), maar een keus maken en die keus bevestigen of motiveren.

De aangepaste uploader-badges zijn prima. Eerder had ik al opgemerkt dat het nu rustiger is voor de ogen (minder kleuren), maar ook het grote (zichtbare) verschil tussen uploaders is weggevallen. Het is nu enkel een kwestie van een sterretje meer of minder. Prima.

Is er al enige indicatie wanneer de overstap gemaakt wordt naar de nieuwe site?
Image

Mazrim Taim

Mon Dec 10, 2018 11:54 pm

SmallBrother wrote:(...)

Ondertussen is er wel een klein stukje beta voor iedereen te bezichtigen. Op elke ondertitelpagina staat ergens bovenaan een stukje tekst: watch this on the new beta site of zoiets. Of ga gewoon naar http://www.opensubtitles.com en klik een beetje rond.

(...)

Eerlijk gezegd heb ik de beta al enige tijd bij de bladwijzers zitten. Om af en toe eens wat uit te proberen. Er is nog veel werk aan de winkel, heb ik de indruk. :wink:

Als je bijvoorbeeld in de zoekbalk zoekt naar een specifieke aflevering van een TV-serie, dan wordt je verwezen naar een pagina met Movies en TV-shows. De serie die je zocht staat gelukkig als eerste in de lijst TV-shows.

Je ziet dan een mooie 'movie-poster', maar als je daarop klikt wordt je nog steeds niet verwezen naar datgene wat je zocht. Je komt gewoon uit bij seizoen 1, aflevering 1. Je moet dan omlaag scrollen naar het gewenste seizoen, daarop klikken om dat uit te vouwen, en dan, jawel, weer verder omlaag scrollen om de gewenste aflevering te vinden.

En ook al heb je "nl/tvshows" in de adresbalk, dan nog krijg je English subtitles te zien.

Kortom... we zijn er nog niet met de nieuwe site. :roll:
Image

fijnproever

Thu Apr 11, 2019 1:18 am

Laten we hopen dat de nieuwe site ook iets meer 'eer' zal geven aan ondertitetelaars. We worden veelal voorbijgelopen en ondergesneeuwd door massa's retail vertalingen en je ziet heel veel mensen stoppen, omdat de enige communicatie veelal negatief is. Doe je iets goed dan hoor je niemand en dat is veelal het vervelende. Als je een ondertitel verzorgd die een tiental keer is aangevraagd, dan zou je ook verwachten dat men tevreden is, maar die hoor je dan niet.

SmallBrother
Site Admin

Fri Apr 12, 2019 2:34 pm

Welcome to the real world :) Inderdaad, helaas is het zo dat mensen nou eenmaal makkelijker klagen als iets niet goed is, dan loven als iets wel goed is. Realiteit is ook dat er gemiddeld van de 100 downloads maar eentje de moeite neemt om op de bedankt-knop te klikken. Maar je kunt dat ook leren 'vertalen'. Als het percentage bedankjes niet één, maar twee, drie of vier procent is, kun je denken "goh, ze zijn ERG blij".

En ja, retails zijn soms een beetje frustrerend. Waarom zou je nog urenlang ondertitelen als er een maand later een retail verschijnt...? Het antwoord is dan misschien: omdat het leuk is en omdat de ongeduldigen blij zijn. En 'gelukkig' zijn vele retails tegenwoordig zo slecht dat het niet heel erg moeilijk is om het beter te doen.

De nieuwe site zou ietsje meer eer geven aan vertalers, badges ietsje anders georganiseerd, weergave anders. Maar laat ik niet nogmaals mijn vingers branden aan het wekken van verwachtingen, gebaseerd op toezeggingen van anderen die die dan vervolgens niet nakomen :-/

fijnproever

Tue Apr 16, 2019 4:20 pm

Dank je wel kleinebroeder. Het zou echter fijn zijn als bijvoorbeeld vertalingen van mensen de voorkeur genieten in bijvoorbeeld een 'featured' sectie. Boven retails. Er is al een featured sectie, maar die wordt nu gevuld met alle vertalingen die voorhanden zijn. Zo krijgen die van mensen toch wat meer 'shine'.

Return to “Nederlands”