Forum rules
Onder geen enkele voorwaarde is spammen, reclame of adverteren in welke vorm dan ook toegestaan. Plaats geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, seksueel-georiënteerde teksten, of ander materiaal dat anderen kan schaden. Vloeken, beledigen of enige andere vorm van brutaal gedrag naar andere leden (ongeacht rang) wordt niet getolereerd. Vergeet niet dat wat niet beledigend voor jou is, dat mogelijk wel is voor anderen. Behandel elkaar met het eerbied en respect dat je ook graag ontvangt van een ander. Het niet naleven van het voorgaande kan resulteren in het blokkeren van de betreffende gebruiker, eventueel zonder voorafgaande kennisgeving. Neem voor meer informatie contact op met "Het team", met behulp van de link onderaan de forumpagina. Bedankt.
snorrebaard
Posts: 5
Joined: Sun Aug 19, 2018 11:39 am

ondertitels volledig seizoen

Sun Aug 19, 2018 12:23 pm

Hallo,
Misschien is deze vraag hier in het verleden reeds gesteld. Deze gaat over wanneer een volledig seizoen van een tv serie zoals nu Janty1976 met Disenchantment 2018 van 10 afleveringen plaatste. Waarom deze 10 afleveringen niet in één download link zetten?
BVB Disenchantment.S01E1/E10 1080p.WEB.x264-STRiFE. De uploader kan er bij de upload ook een geschreven tekst aan toevoegen zodat het voor de downloader duidelijk is dat het hier over een volledig seizoen gaat. Ik denk dat het voor de uploader/downloader veel werk gespaard zal worden door alles in één link te zetten.

Greetzz,

Snorrebaard

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3724
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: ondertitels volledig seizoen

Sun Aug 19, 2018 7:18 pm

Ha... Om eerlijk te zijn - ik weet het niet :)

Wat ik wel weet, is dat het een aantal jaren geleden was zoals jij omschrijft (afleveringen bij elkaar). Dat is toen veranderd naar elke-aflevering-een-eigen-download. Maar dat was dus voor mijn tijd als admin. Geen idee waarom, maar ik kan ook nu wel wat dingen bedenken, zoals:
- Dit kan alleen achteraf.
- Wat met releasenamen - die zijn soms niet gelijk voor het hele seizoen.
- Wat als iemand alleen een deel van het seizoen wil aanbieden.
M.a.w.: alleen in gevallen zoals jij nu als voorbeeld geeft, zou het werken. Maar verder zou het er niet makkkelijker of overzichtelijker van worden.

Maar... de downloader is koning en kan kiezen. Als je een heel seizoen tegelijk wilt downloaden, dan kan dat:
- Ga naar de overzichtspagina van de betreffende serie. Bijv. https://www.opensubtitles.org/en/ssearc ... vie-663971
- Klik op het download icoontje, rechts van de tekst "Season 1"
Je krijgt nu het hele seizoen in één download.

Plus/minpuntje: je krijgt ALLE beschikbare ondertitels voor dat seizoen. Als er meerdere versies zijn (HDTV/WEBrip/andere vertalingen/whatever), krijg je die dus allemaal.
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

snorrebaard
Posts: 5
Joined: Sun Aug 19, 2018 11:39 am

Re: ondertitels volledig seizoen

Mon Aug 20, 2018 10:53 am

Hallo,
Bedankt voor de snelle reactie op mijn vraag.
Wil hier zeker geen polemiek gaan opstarten, maar ik wou kijken of het anno 2018 niet makkelijker / efficiënter kon om een volledig seizoen in één keer te downloaden.Alleen bij het puntje dat je schreef - wat als iemand een deel van een seizoen wil aanbieden heb ik toch even een probleempje.
Wanneer een uploader aan een serie begint met ondertitels , hij/zij zich ook dan engageert voor het volledige seizoen en niet afhaakt na 3 a 4 afleveringen.. Zou in de notulen van het forum moeten opgenomen worden. lol .
Heb trouwens je aanwijzingen opgevolgd om een volledig seizoen te downloaden en dit werkt perfect.
Alleen je moet het weten, een mens is nooit te oud om te leren.

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3724
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: ondertitels volledig seizoen

Mon Aug 20, 2018 11:32 am

Ik snap wat je zegt. Natuurlijk is het niet zo geslaagd als iemand een seizoen begint, maar niet afmaakt. Dat is teleurstellend voor de fans.

Maar om afmaken van een serie nou VERPLICHT te stellen, lijkt me niet goed.

Ten eerste is het allemaal onbetaald liefdewerk. Bovendien, als vertaler A een seizoen niet afmaakt, zou vertaler B dat nog steeds kunnen doen.

En hoe zou dat dan praktisch moeten? Pas aan het einde van het seizoen alle afleveringen aanbieden? Mensen worden al zenuwachtig als ze een dag moeten wachten... Of toch meteen per aflevering aanbieden, maar bijvoorbeeld aflevering 1 t/m 3 verwijderen als aflevering 4 niet komt? En wanneer is het duidelijk dat aflevering 4 niet komt? Na twee dagen? Twee weken? Twee maanden? Misschien is iemand ziek, op vakantie, of onverwachts tijdelijk druk met andere dingen...

Ik denk: natuurlijk is het beter als iemand een seizoen afmaakt. En het zou fijn zijn als vertalers dat beseffen voordat ze beginnen.
Maar zo niet... shit happens.
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

Return to “Nederlands”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 27 guests