Forum rules
Onder geen enkele voorwaarde is spammen, reclame of adverteren in welke vorm dan ook toegestaan. Plaats geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, seksueel-georiënteerde teksten, of ander materiaal dat anderen kan schaden. Vloeken, beledigen of enige andere vorm van brutaal gedrag naar andere leden (ongeacht rang) wordt niet getolereerd. Vergeet niet dat wat niet beledigend voor jou is, dat mogelijk wel is voor anderen. Behandel elkaar met het eerbied en respect dat je ook graag ontvangt van een ander. Het niet naleven van het voorgaande kan resulteren in het blokkeren van de betreffende gebruiker, eventueel zonder voorafgaande kennisgeving. Neem voor meer informatie contact op met "Het team", met behulp van de link onderaan de forumpagina. Bedankt.

Interesse in NL subs voor Z Nation seizoen 5?

zo snel mogelijk na uitzending
100%
1
kan wel wachten / hoeft niet
No votes
0
 
Total votes: 1
User avatar
Mazrim Taim
Posts: 122
Joined: Tue Mar 31, 2015 10:04 am

Is er belangstelling voor Z Nation seizoen 5?

Sun Aug 05, 2018 11:28 pm

Als min-of-meer vaste vertaler van deze serie moet ik toch echt de vraag stellen of er voldoende belangstelling is. :wink:

Seizoen 5 gaat immers van start op 5 oktober 2018. Uitzending (zoals gebruikelijk) op vrijdag in de VS, dus vertalen in het weekend.
Maar inmiddels heb ik ook Supernatural op mijn bord liggen. De belangstelling daarvoor is groter. In de maand september zal het geen probleem zijn, maar vanaf 11 oktober lopen Z Nation en Supernatural naast elkaar (slechts 1 dag verschil in uitzenddatum). En dan wil ik ook Doctor Who nog proberen. :mrgreen:

Afleveringen van meerdere series kort achter elkaar vertalen... :? ... daar kon wel eens de tijd voor ontbreken.

Daarom de vraag of er voldoende belangstelling is voor Z Nation, seizoen 5. Indien ja, dan probeer ik er vanaf 11 oktober toch tijd voor te vinden. Dan maar nachtwerk. :roll:
Indien nee, dan kan het geen kwaad om er wat langer mee te wachten, denk aan 3 of 4 dagen na uitzending. Dus stemt U maar...
Last edited by Mazrim Taim on Mon Sep 10, 2018 10:05 am, edited 2 times in total.
Image

MamaMaantje
Posts: 21
Joined: Sun Oct 16, 2016 12:02 pm

Re: Is er belangstelling voor Z Nation seizoen 5?

Sat Aug 11, 2018 11:18 am

Hallo, ik was te snel met drukken. 3 a 4 dagen erna vind ik ook prima hoor!

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3724
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: Is er belangstelling voor Z Nation seizoen 5?

Sat Aug 11, 2018 4:50 pm

Op zich een leuk.goed idee om zoiets als dit aan de downloaders voor te leggen.

Maar waarom de optie "kan wel wachten / hoeft niet"?
Ik bedoel, als ik nou WEL heel graag subs voor die serie wil, maar jou NIET gek wil maken of gewoon niet ongeduldig ben, welke optie moet ik dan kiezen...?

Waarom niet gewoon kijken naar de hoeveelheid downloads en bedankjes? Dat is bij Z Nation dan wel wat minder dan bij Supernatural, maar nog steeds de moeite waard, denk ik. Ook denk ik dat 'de meerderheid' van de users nauwelijks op dit forum komt of niet eens van het bestaan ervan weet. Ik zou voorzichtig zijn met conclusies trekken uit deze poll :)
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

User avatar
Mazrim Taim
Posts: 122
Joined: Tue Mar 31, 2015 10:04 am

Re: Is er belangstelling voor Z Nation seizoen 5?

Sat Aug 11, 2018 8:31 pm

Op zich een leuk goed idee om zoiets als dit aan de downloaders voor te leggen.
Er verschijnen niet veel polls hier op het forum... dus dacht ik, laat ik eens een poll plaatsen. Hebben de mensen wat te kiezen. :wink:


Maar waarom de optie "kan wel wachten / hoeft niet"?
Ik bedoel, als ik nou WEL heel graag subs voor die serie wil, maar jou NIET gek wil maken of gewoon niet ongeduldig ben, welke optie moet ik dan kiezen...?
Optie 2, lijkt me. Je zit in dat geval niet daags na uitzending in de startblokken. Een aantal dagen wachten op een bijpassende NL ondertitel is in dat geval geen probleem.
De toevoeging 'hoeft niet' is er voor mensen die helemaal niet op NL subs voor deze serie zitten te wachten.


Waarom niet gewoon kijken naar de hoeveelheid downloads en bedankjes? Dat is bij Z Nation dan wel wat minder dan bij Supernatural, maar nog steeds de moeite waard, denk ik.
Het is me opgevallen dat de aantallen downloads bij Z Nation sterk teruggelopen zijn in seizoen 4.
Ter vergelijk (en jawel, ik heb ze opgeteld) leverden mijn inspanningen als vertaler in seizoen 2 (peildatum 9 augustus) 114.061 downloads op.
Seizoen 3 was op die datum goed voor 98.794 downloads. Maar seizoen 4, na bijna een jaar, komt niet verder dan 37.597 downloads.

Ook qua kijkcijfers was afgelopen seizoen een teruggang zichtbaar, van een gemiddelde van 871.000 kijkers op SyFy in seizoen 3 naar een gemiddelde van 589.000 kijkers in seizoen 4.
Z Nation is daardoor op SyFy's lijst van best bekeken shows gedaald van plaats 2 naar plaats 5.
Achter The Magicians (1), Krypton (2), Happy! (3) en The Expanse (4). Die laatste gaat volgend seizoen naar Amazon.

Jammer natuurlijk... aangezien in het Apocalyps-zombie genre de spoeling dun is. Het is momenteel TWD, Fear TWD en Z Nation.
Die eerste is al enkele seizoenen veel te voorspelbaar geworden en de tweede heeft een rare sprong gemaakt door de belangrijkste karakters te 'cancellen'.
Z Nation komt vaak realistischer over, maar bovenal heeft de serie iets wat de andere twee niet hebben: humor, soms tot op het absurde. :D

Velen denken er zo over -
I 100% agree. TWD has become way too slow for me. Its all about the close ups and long winded speeches. ZNation has so much more to offer. A fast pace with a great cast of characters who are constantly evolving. With a story line that isn't all in one area.

It doesn't care how much fun it pokes at itself and the genre, while going batshit on the episode premises. You never know what's next and the insanity is the best part.

Anyway... naar Supernatural is inderdaad meer vraag. En aangezien er vanaf half oktober maar 1 dag uitzendverschil zit tussen Z Nation en Supernatural,
zie ik niet gebeuren dat ik voor beiden ondertitels op het gebruikelijke tijdstip (binnen 24 tot 48 uur) kan leveren. Dus moeten er straks keuzes gemaakt worden.
Keuzes die ergens op gebaseerd moeten zijn. Mocht het stormlopen bij deze poll (voor optie 1), dan geef ik voorrang aan Z Nation. Anders komt de serie op 2 in de wachtrij. Maar vertalen zal ik ze, zonder er een haastklus van te maken.



Ook denk ik dat 'de meerderheid' van de users nauwelijks op dit forum komt of niet eens van het bestaan ervan weet. Ik zou voorzichtig zijn met conclusies trekken uit deze poll :)
Die indruk had ik al voorafgaand aan het plaatsen. :wink:
Niettemin, als iedereen er zo over denkt en daarom weinig of niets plaatst, dan blijft het hier rustig. Dus kan/kon het geen kwaad om eens een balletje op te gooien en de reaktie te peilen.
Eén trouwe fan heeft zich al gemeld, zag ik. Waarvoor dank. Image

Misschien zou het forum extra gepromoot moeten worden op opensubtitles. Een link met forum bovenaan is eigenlijk onvoldoende, lijkt me.
Image

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3724
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: Is er belangstelling voor Z Nation seizoen 5?

Sun Aug 12, 2018 11:10 am

Het is me opgevallen dat de aantallen downloads bij Z Nation sterk teruggelopen zijn in seizoen 4.
Ik had voorafgaand aan mijn berichtje ook even downloads bekeken en inderdaad, juist seizoen 4 blijft achter bij de voorgaande seizoenen. Tot seizoen 3 is het IETSJE minder dan Supernatural, vanaf seizoen 4 een stuk minder. Maar wilde daar niet te snel conclusies aan verbinden. Maar als de kijkcijfers zo ongeveer hetzelfde laten zien, dan is het wel duidelijk...
Mocht het stormlopen bij deze poll (voor optie 1), dan geef ik voorrang aan Z Nation. Anders komt de serie op 2 in de wachtrij. Maar vertalen zal ik ze, zonder er een haastklus van te maken.
Aha, oké. Als je ZEKER gaat vertalen, maar als het gaat om de snelheid/prioriteit, dan snap ik je poll.
Misschien zou het forum extra gepromoot moeten worden op opensubtitles. Een link met forum bovenaan is eigenlijk onvoldoende, lijkt me.
Ja... De realiteit is dat ik als admin vaak rechtstreeks vragen krijg die 'algemeen' zijn en waar meer mensen mee zitten. Dat liever natuurlijk op het forum, dan hoef je dat in beginsel maar één keer te beantwoorden. Of users gaan bij een of andere ondertitelpagina vragen waarom ze niet kunnen inloggen of zoiets. Ik snap het wel, een comment plaatsen is veel 'dichterbij' en makkelijker, zeker als je hier op het forum ook weer een aparte login nodig hebt.

Als het forum vaker wordt bezocht dan zijn al die topics met tips en zo voor (beginnende) vertalers niet voor niets geschreven. Hetzelfde voor die algemene vragen die ik liever op het forum heb dan in een PM of op mijn profielpagina. En ja, die ene link is natuurlijk erg verborgen, niet zo prominent aanwezig. Maar als je iets meer prominent maakt, gaat dat ten koste van het andere. We willen ook dat de uploader wordt gebruikt, we willen dat er ratings worden gegeven, etc. etc. Plus dat OS een internationale site is. De NL-sectie is momenteel tamelijk 'actief', maar andere taalsecties zijn dat veel minder, hebben geen admin, etc. Wat goed is voor NL is misschien niet zo goed of pointless voor andere secties.

Maar wel iets om over na te denken...
Dank je voor de input :)
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

Return to “Nederlands”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 20 guests