Forum rules
Onder geen enkele voorwaarde is spammen, reclame of adverteren in welke vorm dan ook toegestaan. Plaats geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, seksueel-georiënteerde teksten, of ander materiaal dat anderen kan schaden. Vloeken, beledigen of enige andere vorm van brutaal gedrag naar andere leden (ongeacht rang) wordt niet getolereerd. Vergeet niet dat wat niet beledigend voor jou is, dat mogelijk wel is voor anderen. Behandel elkaar met het eerbied en respect dat je ook graag ontvangt van een ander. Het niet naleven van het voorgaande kan resulteren in het blokkeren van de betreffende gebruiker, eventueel zonder voorafgaande kennisgeving. Neem voor meer informatie contact op met "Het team", met behulp van de link onderaan de forumpagina. Bedankt.
geraatje1
Posts: 2
Joined: Tue Feb 06, 2018 5:11 pm

synchronisatie tijdens streamen niet goed

Tue Feb 06, 2018 5:35 pm

Ik kijk de laatste tijd geregeld een film via internet, Ik gebruik stremio of tea tv hiervoor. Nu stoor ik mij de laatste tijd eraan, dat de ondertiteling niet synchroon loopt met de film. Ik probeer dit al bij te regel, maar het komt niet goed. Hoe komt dit en kan ik er zelf iets aan doen??

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3724
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: synchronisatie tijdens streamen niet goed

Tue Feb 06, 2018 5:47 pm

Niet elke ondertitel is geschikt voor elke video. Soms is het een kwestie van alles iets voor- of achteruit zetten, of framerate aanpassen, maar soms kom je er daar gewoon niet mee. In dat geval is het simpelweg zoeken naar de juiste combinatie van ondertitel- en videobestand.

Dat is ook de point van de "releasenaam" (videobestandsnaam) en de hashcodes (filmnamen). Bij ondertitels wordt die erbij vermeld zodat je weet dat de ondertitel daarbij synchroon loopt. Bij andere versies kan het van alles zijn: van meteen passend of makkelijk passend te maken tot regelrechte hel.
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

geraatje1
Posts: 2
Joined: Tue Feb 06, 2018 5:11 pm

Re: synchronisatie tijdens streamen niet goed

Tue Feb 06, 2018 6:27 pm

Bij deze programma's, kun je niet kiezen. Ze schrijven dat ze het bij jullie downloaden op opensubtitles.org. Wat is er verder dan nog aan te veranderen, zodat het weet synchroon gaat??

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3724
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: synchronisatie tijdens streamen niet goed

Tue Feb 06, 2018 7:39 pm

Wat jij aangeeft is ook eigenlijk een van de redenen waarom ik liever handmatig zoek. Is wat lastiger, maar dan heb je gewoon wat meer eigen inbreng en controle over wat er gebeurt.

Het antwoord op jouw vraag blijft gissen. Het kan natuurlijk gewoon zo zijn dat de ondertitels niet goed zijn. Het kan ook dat er -ten onrechte- een verkeerde hash is toegevoegd, dat gebeurt om de haverklap. API-sturing DENKT dan dat er een match is - die dan dus niet klopt.

Hoe je het bij stremio of tea tv zou moeten aanpakken - geen idee.
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

Return to “Nederlands”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 27 guests