Forum rules
Onder geen enkele voorwaarde is spammen, reclame of adverteren in welke vorm dan ook toegestaan. Plaats geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, seksueel-georiënteerde teksten, of ander materiaal dat anderen kan schaden. Vloeken, beledigen of enige andere vorm van brutaal gedrag naar andere leden (ongeacht rang) wordt niet getolereerd. Vergeet niet dat wat niet beledigend voor jou is, dat mogelijk wel is voor anderen. Behandel elkaar met het eerbied en respect dat je ook graag ontvangt van een ander. Het niet naleven van het voorgaande kan resulteren in het blokkeren van de betreffende gebruiker, eventueel zonder voorafgaande kennisgeving. Neem voor meer informatie contact op met "Het team", met behulp van de link onderaan de forumpagina. Bedankt.
LeovandenBerg
Posts: 2
Joined: Tue Jan 03, 2017 8:21 pm

weinig nederlandse ondertitels

Tue Jan 03, 2017 8:28 pm

sinds kort zijn er (bij mij) nog maar weinig nederlandse ondertitels te downloaden van recente films via ditistv(velocity)
Zijn er meerdere die hier last van hebben? wel volop engels maar geen nederlands

graag hoor ik dit

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3724
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: weinig nederlandse ondertitels

Wed Jan 04, 2017 3:12 pm

Als je niet handmatig zoekt op de website http://www.opensubtitles.org maar software gebruikt, dan krijg je als resultaat alleen ondertitels waar een hashcode voor bestaat. Een aantal ondertitels zijn handmatig geüpload en hebben zo'n hashcode (nog) niet. Die zie je dus niet bij je resultaten. Handmatig zoeken geeft altijd alle resultaten.

Dat gezegd hebbende, ik zie dat heel veel uploads handmatig worden gedaan en dus geen hashcode hebben. Bijvoorbeeld vandaag tot dit moment zijn er 21 ondertitels geüpload, allemaal handmatig, geen enkele heeft een hashcode :(

Het zou natuurlijk ook kunnen dat jouw ditistv(velocity) niet goed werkt. Om dat te testen, zoek eerst even handmatig op de site naar ondertitels voor een film met meerdere resultaten, waaronder ondertitels MET en ZONDER hashcode. In het topic https://forum.opensubtitles.org/viewtop ... 886#p36336 e.v. heb ik al wat verteld over hashcodes, o.a. hoe je die kunt 'zien'.

Neem bijvoorbeeld Bloodfather: http://www.opensubtitles.org/en/search/ ... vie-456770
Deze heeft vier ondertitels. Drie daarvan hebben een hashcode (zie het gele sterretje links van de NL vlag), eentje niet.
Test nu even of jij nu drie resultaten krijgt als je zoekt met ditistv(velocity).

En verder, wat bedoel je met "sinds kort"? Rond eind april 2016 hebben we (voor NL) automatische uploads wat afgeremd, omdat er te veel rommel binnenkwam (duplicaten, google vertalingen, etc.). Daarmee is het aantal ondertitels met hashcode dus ook afgenomen. Als wat jij zegt al acht maanden duurt, dan is dat dus de oorzaak.

Last but not least, er kan ook wat mis zijn met opensubtitles.org. Graag hoor ik dus sowieso wat jouw resultaat is met Bloodfather.
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

LeovandenBerg
Posts: 2
Joined: Tue Jan 03, 2017 8:21 pm

Re: weinig nederlandse ondertitels

Wed Jan 04, 2017 5:34 pm

Had gereageerd maar hij pakte niet waarschijnlijk

Bedankt voor de goede uitleg. bij Blood Fathers krijg ik op DitisTV ook 4 NL ondertitels te zien

Maar ik ga het handmatig ook eens uitproberen

Bedankt zover

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3724
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: weinig nederlandse ondertitels

Thu Jan 05, 2017 11:46 am

Ja, de eerste paar berichtjes moeten altijd eerst worden goedgekeurd door een admin voordat ze op het forum verschijnen.

Maar oké, opensubtitles en jouw ditistv werken dus naar behoren. Eigenlijk zelfs beter dan verwacht, want ik had bij jouw ditistv DRIE subs verwacht, er zijn namelijk drie subs met hash, eentje is zonder. Dat is vreemd, tenzij je net zoals bijv. VLsubs (ook) op titel kunt zoeken i.p.v. op hash. Maar ik ken ditistv niet.

Terugkomend op je vraag, ik denk dus dat er gewoon minder NL subs worden gemaakt en geüpload. Plus het afgeknepen auto-upload verkeer van BSPlayer en zo - alhoewel dat vooral onnodig of trash was.
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

Return to “Nederlands”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 32 guests