Forum rules
Onder geen enkele voorwaarde is spammen, reclame of adverteren in welke vorm dan ook toegestaan. Plaats geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, seksueel-georiënteerde teksten, of ander materiaal dat anderen kan schaden. Vloeken, beledigen of enige andere vorm van brutaal gedrag naar andere leden (ongeacht rang) wordt niet getolereerd. Vergeet niet dat wat niet beledigend voor jou is, dat mogelijk wel is voor anderen. Behandel elkaar met het eerbied en respect dat je ook graag ontvangt van een ander. Het niet naleven van het voorgaande kan resulteren in het blokkeren van de betreffende gebruiker, eventueel zonder voorafgaande kennisgeving. Neem voor meer informatie contact op met "Het team", met behulp van de link onderaan de forumpagina. Bedankt.
Pisken
Posts: 25
Joined: Thu Dec 01, 2016 3:47 pm

VLSub vs een andere.

Wed Dec 21, 2016 2:52 pm

Hallo,

Ik gebruik VLC op mijn pc en om Nederlandse ondertitels er onder te krijgen de VLSub extensie.
Dit werkt prima.

Echter, VLC neigt nogal eens te crashen in combinatie met mijn desktopomgeving.

Nu is er ook een andere mediaspeler die ook de ondertitels van OS haalt, namelijk SMPlayer.

Echter, het vreemde is dat deze er maar enkele vindt vergeleken met VLC.

Het lijkt dat deze alleen op de HASH zoekt en VLC op titel.

Weet iemand hier misschien een oplossing voor, zodat ik SMPlayer kan blijven gebruiken?

groet.

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3726
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: VLSub vs een andere.

Wed Dec 21, 2016 11:15 pm

Voor zover ik weet gebruikt software inderdaad hashcodes om te downloaden. Als die er voor een bepaalde ondertitel niet is, dan 'ziet' de software die ondertitel dus niet, terwijl er in feite wel ondertitels beschikbaar zijn (ZONDER hashcode).

Ik weet niet hoe deze twee specifieke programma's werken, maar als SMPlayer alleen naar hashcodes kijkt, dan is er geen omweg mogelijk. Het enige wat dan overblijft, is handmatig de ondertitel downloaden.
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

Pisken
Posts: 25
Joined: Thu Dec 01, 2016 3:47 pm

Re: VLSub vs een andere.

Thu Dec 22, 2016 11:39 am

VLC geeft ook de mogelijkheid om op titel te kiezen, daardoor kan hij er meer aanleveren, denk ik.
Als ik klik op 'zoeken op hashcode' met VLC dan vindt hij er vaak ook maar een enkele of geen.

Geen idee hoe dat werkt met hashcodes trouwens, worden die er door de uploader aan toegevoegd?

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3726
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: VLSub vs een andere.

Thu Dec 22, 2016 3:41 pm

Met VLSub kun je ook op titel (naam) zoeken, dan is er geen hashcode nodig.
Maar als je op hashcode zoekt, dan krijg je als resultaat alleen subs die een hashcode hebben.
Of er hashcodes aan die subs verbonden zijn, dat kun je zien aan het gele sterretje in zoekresultaatlijsten:

Image

en op de ondertitelpagina zelf kun je het zo zien:

Image

(In bovenstaand geval is er één hashcode, maar het kunnen er ook meer zijn, met of zonder dat de filmnaam bekend is.)

Je kunt hashcodes meegeven op het moment van uploaden, door gebruik te maken van software die uploadt, en natuurlijk als je een video erbij hebt.
- Bijvoorbeeld met Subtitle Edit, je hebt daarvoor de upload add-on nodig. (zie https://forum.opensubtitles.org/viewtop ... 314#p32518 )
- Of met de uploader van vankasteelj, zie https://forum.opensubtitles.org/viewtop ... 11&t=15404 Deze heeft een handige, snelle en goede interface. Uitstekend programmaatje.
- En er zijn talloze players die kunnen uploaden met hashcode.

Daarnaast komen hashcodes er na verloop van tijd ook 'vanzelf' bij, doordat anderen die subs gebruiken met bijv. BSPlayer. Die stuurt de hashcode dan terug en wordt even later toegevoegd.

Helaas uploaden nog veel users gewoon via de website, en dan wordt er GEEN hashcode meegegeven.
Dat verklaart het verschil tussen "alle subs" en "subs met hash".
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

Pisken
Posts: 25
Joined: Thu Dec 01, 2016 3:47 pm

Re: VLSub vs een andere.

Thu Dec 22, 2016 4:12 pm

Bedankt voor je uitgebreide antwoord, SmallBrother!

Het lijkt of VLC de enige in zijn soort is wat betreft zoeken op naam of hashcode.

Maar goed, dan download ik hem wel handmatig, het zal iig wel lukken.

User avatar
Mazrim Taim
Posts: 122
Joined: Tue Mar 31, 2015 10:04 am

Re: VLSub vs een andere.

Thu Dec 22, 2016 6:05 pm

Maar als je op hashcode zoekt, dan krijg je als resultaat alleen subs die een hashcode hebben.
Of er hashcodes aan die subs verbonden zijn, dat kun je zien aan het gele sterretje in zoekresultaatlijsten:

Image

en op de ondertitelpagina zelf kun je het zo zien:

Image

(In bovenstaand geval is er één hashcode, maar het kunnen er ook meer zijn, met of zonder dat de filmnaam bekend is.)

Je kunt hashcodes meegeven op het moment van uploaden, door gebruik te maken van software die uploadt, en natuurlijk als je een video erbij hebt.
- Bijvoorbeeld met Subtitle Edit, je hebt daarvoor de upload add-on nodig. (zie https://forum.opensubtitles.org/viewtop ... 314#p32518 )
- Of met de uploader van vankasteelj, zie https://forum.opensubtitles.org/viewtop ... 11&t=15404 Deze heeft een handige, snelle en goede interface. Uitstekend programmaatje.
- En er zijn talloze players die kunnen uploaden met hashcode.

Daarnaast komen hashcodes er na verloop van tijd ook 'vanzelf' bij, doordat anderen die subs gebruiken met bijv. BSPlayer. Die stuurt de hashcode dan terug en wordt even later toegevoegd.

Helaas uploaden nog veel users gewoon via de website, en dan wordt er GEEN hashcode meegegeven.
Dat verklaart het verschil tussen "alle subs" en "subs met hash".
Weer wat geleerd. Na 3 jaar kom ik er op deze wijze eindelijk achter waar die gele sterretjes voor zijn. :mrgreen:


Maar dit verklaart inderdaad wel wat. Sommige subs blijven achter qua downloads in vergelijking met de rest van een seizoen... en warempel... die hebben geen gele ster. Vroeger gebruikte ik de website zelf voor uploaden... maar sinds enige tijd doe ik alles met de uploader van vankasteelj. Inderdaad een prima programma dat zeer gebruiksvriendelijk is. En dan staat de gele ster er direkt bij. Nu weet ik dus waarom. :wink:
Image

Pisken
Posts: 25
Joined: Thu Dec 01, 2016 3:47 pm

Re: VLSub vs een andere.

Fri Dec 23, 2016 5:15 pm

Wellicht een overbodig bericht, maar ik wil het toch nog even delen.

Ik heb ondertitels laten zoeken door SMPlayer en deze vindt er zelfs geen 1, ofschoon er wel gele sterretjes bij sommige ondertitels staan.
VLC pakt ze allemaal.
Dus hoe die andere spelers zoeken is mij dan een raadsel.

Image

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3726
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: VLSub vs een andere.

Sat Dec 24, 2016 1:09 pm

Ja, de uploader van vankasteelj is echt een pareltje. Het enige nadeel is dat als je die gebruikt, dat je dan daarna opnieuw moet inloggen op de website. Is overigens geen probleem van die specifieke uploader maar dat is het geval bij ELKE API uploader. Dan is uploaden met SE misschien toch handiger.
Na 3 jaar kom ik er op deze wijze eindelijk achter waar die gele sterretjes voor zijn.
In 2017 zal ik vertellen over de BLAUWE sterretjes :)

Back to topic:
Echter, VLC neigt nogal eens te crashen in combinatie met mijn desktopomgeving.
Bedoel je VLC player of de VLSubs extensie?

Bij mij was er namelijk een probleem met die VLSub extensie, die bleef hangen.
Maar een update gehaald: https://github.com/exebetche/vlsub
Het bestand "vlsub.lua" geplaatst in ~\VideoLAN\VLC\lua\extensions
En nu blijft-ie niet meer hangen.

Maar...!
Volgens mij zou het zo moeten zijn dat je met zoeken alle subs met hash zou moeten krijgen. Maar ik krijg alleen subs die een exacte match zijn. Tenzij ik zoek op titel, dan krijg ik gewoon alle subs (ook die zonder hash).
Hm... Ik ben het even kwijt.
Volgens mij is er iets mis, maar waar...
Ik heb ondertitels laten zoeken door SMPlayer en deze vindt er zelfs geen 1, ofschoon er wel gele sterretjes bij sommige ondertitels staan. VLC pakt ze allemaal.
Zoek je dan met VLC op HASH of op TITEL?
Ik bedoel, wat als je met VLC zoekt op hash, niet op titel?

Neem bijvoorbeeld Sully. Daar zijn VIJF ondertitels voor, VIER hebben een of andere (of meerdere hashes).
Als je zoekt op hash, krijg je dan 1 exacte match, 4 maybe-matches, of helemaal geen match?
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

Pisken
Posts: 25
Joined: Thu Dec 01, 2016 3:47 pm

Re: VLSub vs een andere.

Sat Dec 24, 2016 4:30 pm

VLC heeft problemen gehad met die VLSub, dat weet ik en heb ik ook opgelost, dus dat werkt prima.
Alleen de combinatie van VLC en mijn desktopomgeving zorgt ervoor dat VLC crashed, dit wordt ook door anderen bevestigd.

Ik heb geprobeerd te zoeken met VLC en SMPlayer op Slumdog Millionaire.
Als ik zoek op HASH, dan vindt zowel SMPlayer als VLC er 2, dus in dit geval gaat het goed.

VLC vindt er 15 als ik zoek op titel.

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3726
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: VLSub vs een andere.

Sat Dec 24, 2016 7:25 pm

Dank je voor het testen.

Niet 15, maar 14 volgens mij, maar dat even terzijde. Maar al die 14 subs hebben 'een' (al dan niet matching) hashcode. Volgens mij (en ik heb het nog even nagevraagd, ook volgens StB) zou je dan dus 14 resultaten moeten krijgen. Met zoeken op hash krijg je 2 resultaten omdat er twee exacte hash code matches zijn - althans dat denk ik. Dat zijn i.i.g. ook mijn bevindingen als ik wat probeer: zoeken op hash levert alleen exacte matches als resultaat, zoeken op titel gewoon alle, hetzelfde als je op de website handmatig zoekt.

Ook heb ik gehoord dat VLsub problemen heeft met Cloudflare en dat dat misschien related is.

Overigens vind ik dat zoeken op hash maar niks, want een ondertitel die toevallig 'past' is nog niet per se een goede ondertitel. Ik zoek liever handmatig een goede kwaliteit ondertitel, en die dan zonodig zelf synch'en.

Anyway, kun je bevestigen dat die twee resultaten bij zoeken op hash ook inderdaad passen bij de video die jij hebt? En als je zin hebt, of die hash (c.q. film bestandsnaam) ook staat vermeld op de betreffende ondertitelpagina?
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

Pisken
Posts: 25
Joined: Thu Dec 01, 2016 3:47 pm

Re: VLSub vs een andere.

Sat Dec 24, 2016 7:46 pm

14 of 15, mag allebei, ik heb gegokt, dus zat aardig in de buurt. ;)

Ik heb beide subs even met de film mee laten lopen en de bovenste in het schermafdrukje past bij de film, tenminste, die loopt synchroon, de onderste is enkele seconden te laat.

Heb ik hiermee ook je laatste vraag beantwoord, want die begrijp ik niet helemaal.

Image

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3726
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: VLSub vs een andere.

Sat Dec 24, 2016 11:23 pm

14 of 15, mag allebei, ik heb gegokt, dus zat aardig in de buurt. ;)
Oh, voor een gok is het uitstekend. Maar Rain Man versla je dus nog niet :)
Heb ik hiermee ook je laatste vraag beantwoord, want die begrijp ik niet helemaal.
Ja, nee, een beetje, eigenlijk niet helemaal.

Maar ik heb afgeleid dat die twee resultaten waren:
http://www.opensubtitles.org/en/subtitl ... ionaire-nl
http://www.opensubtitles.org/en/subtitl ... ionaire-nl
en die hebben respectievelijk vier en negen hash codes.

Nu is mijn hypothese dat jouw video Slumdog Millionaire 2008.720p.BrRip.x264.YIFY.mp4 is (of iets anders als je het bestand hebt hernoemd). Maar dus een 720p Bluray rip van YIFY. Klopt dat?
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

Pisken
Posts: 25
Joined: Thu Dec 01, 2016 3:47 pm

Re: VLSub vs een andere.

Sun Dec 25, 2016 12:24 pm

Nu is mijn hypothese dat jouw video Slumdog Millionaire 2008.720p.BrRip.x264.YIFY.mp4 is (of iets anders als je het bestand hebt hernoemd). Maar dus een 720p Bluray rip van YIFY. Klopt dat?
Als een bus!
Hoe raad je dat zo?

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3726
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: VLSub vs een andere.

Sun Dec 25, 2016 1:37 pm

Als een bus!
Hoe raad je dat zo?
Het was geen raden of gokken, daar ben jij beter in ;-)

A.d.h.v. jouw resultaatlijstje kon ik de twee betreffende ondertitels vinden.
Mijn hypothese is dat zoeken op hash alleen exacte matches teruggeeft.
Daarvan uitgaande zag ik dat er maar één hashcode is die bij beide ondertitels voorkomt: die van YIFY.

Maar dat bevestigt dus die hypothese - en dat is volgens mij niet goed, niet zoals de bedoeling is.
Hm.
Ik ben geen ster in al dat hashcode gedoe, maar misschien moet dit gefikst worden. Ik ga het wel even navragen.
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

Pisken
Posts: 25
Joined: Thu Dec 01, 2016 3:47 pm

Re: VLSub vs een andere.

Sun Dec 25, 2016 1:44 pm

Is er trouwens een mogelijkheid om die hash van een video of een ondertitelbestand te lezen?
Ik heb geprobeerd er wat over te vinden, maar helaas...

Google is your friend, zeggen ze, well, not in this case. ;)

Return to “Nederlands”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 57 guests