Forum rules
Onder geen enkele voorwaarde is spammen, reclame of adverteren in welke vorm dan ook toegestaan. Plaats geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, seksueel-georiënteerde teksten, of ander materiaal dat anderen kan schaden. Vloeken, beledigen of enige andere vorm van brutaal gedrag naar andere leden (ongeacht rang) wordt niet getolereerd. Vergeet niet dat wat niet beledigend voor jou is, dat mogelijk wel is voor anderen. Behandel elkaar met het eerbied en respect dat je ook graag ontvangt van een ander. Het niet naleven van het voorgaande kan resulteren in het blokkeren van de betreffende gebruiker, eventueel zonder voorafgaande kennisgeving. Neem voor meer informatie contact op met "Het team", met behulp van de link onderaan de forumpagina. Bedankt.
User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3724
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: VLSub vs een andere.

Sun Dec 25, 2016 2:44 pm

Google is your friend, zeggen ze, well, not in this case. ;)
Uche-uche... Wie zegt dat? Dat moet Google zelf zijn, of een naïeveling.
Google is zo ongeveer je grootste vijand.
Ja, off-topic, maar ik kon het niet laten.
Is er trouwens een mogelijkheid om die hash van een video of een ondertitelbestand te lezen?
Wat de hashcode voor een bepaald videobestand is, kun je op de ondertitelpagina zien.
Bijvoorbeeld:
- Ga naar http://www.opensubtitles.org/en/subtitl ... ionaire-nl
- Klik in het regeltje "Slumdog Millionaire 2008.720p.BrRip.x264.YIFY.mp4 | 732797345 | Movie filenames" op het getal "732797345"
(dat is trouwens het aantal bytes van dat videobestand).
- Je gaat nu naar www.opensubtitles.org/en/search/sublanguageid-all/moviehash-4e9b410065bc4c0f/showfilenamehash-on
(dat zijn alle ondertitels die diezelfde hashcode ook hebben).
- In die URL zie je de string "4e9b410065bc4c0f".
Dat is de hashcode voor Slumdog Millionaire 2008.720p.BrRip.x264.YIFY.mp4

Met de uploader van vankasteelj kun je de hashcode van een eigen videobestand laten uitrekenen. Als je jouw YIFY Slumdog Millionaire videobestand in het video-windowtje sleept, krijg je in het veld "OSDb Hash" diezelfde string "4e9b410065bc4c0f" te zien.
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

Pisken
Posts: 25
Joined: Thu Dec 01, 2016 3:47 pm

Re: VLSub vs een andere.

Sun Dec 25, 2016 3:22 pm

Als je privacy je niets waard is, dan is Google je beste vriend, en dit gecombineerd met Windows is helemaal ideaal...

Ik kan je verhaal deels volgen, maar wat leer ik uit je eerste link, behalve de grootte van het videobestand?

En dit: "- In die URL zie je de string "4e9b410065bc4c0f".
Dat is de hashcode voor Slumdog Millionaire 2008.720p.BrRip.x264.YIFY.mp4

Ik zie 4e9....staan in de url, maar ik vind het verband niet tussen die string en die YIFY film.

Ik zal wel blind zijn...of blond, haha.

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3724
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: VLSub vs een andere.

Sun Dec 25, 2016 4:00 pm

wat leer ik uit je eerste link, behalve de grootte van het videobestand?
Niets. Het is slechts de plek van een link die je daarna wel wat leert - een hashcode.
En dit: "- In die URL zie je de string "4e9b410065bc4c0f".
Dat is de hashcode voor Slumdog Millionaire 2008.720p.BrRip.x264.YIFY.mp4

Ik zie 4e9....staan in de url, maar ik vind het verband niet tussen die string en die YIFY film.
Je had geklikt op dat getal in de regel van het YIFY videobestand. Die string "4e9..." is de hashcode voor het YIFY videobestand.
In de regel daaronder, als je klikt op het getal 5039098519, kun je op soortgelijke manier te weten komen wat de hashcode is voor Slumdog.Millionaer.2008.German.AC3D.DL.720p.BluRay.x264-AB7.mkv

Eeh, snap je?
Of snap ik je vraag niet?
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

Pisken
Posts: 25
Joined: Thu Dec 01, 2016 3:47 pm

Re: VLSub vs een andere.

Sun Dec 25, 2016 4:19 pm

Nou, als ik op dat getal achter die YIFY film klik, dan krijg ik een groen vlak te zien met daarin weinig info.
Wat ik me dan afvroeg is hoe je dan de link legt van dat veld naar die andere.

De stap dus van die string naar de hash-code.

Deze dus: http://www.opensubtitles.org/en/search/ ... ovie-40154



Als ik op dat getal klik van die Duitse film kom ik op heel andere lay-out uit.
Zonder dat groene kader.

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3724
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: VLSub vs een andere.

Mon Dec 26, 2016 11:07 am

Nou, als ik op dat getal achter die YIFY film klik, dan krijg ik een groen vlak te zien met daarin weinig info.
(...)
Deze dus: http://www.opensubtitles.org/en/search/ ... ovie-40154
Aha. Ik zie/snap het nu. Bij mij (ingelogd als admin) gedragen dingen zich anders dan bij jou. Bij mij is dezelfde klik een andere link.
Bij mij: ~opensubtitles.org/nl/search/sublanguageid-all/moviehash-4e9b410065bc4c0f/showfilenamehash-on
Bij jou: ~opensubtitles.org/nl/search/sublanguageid-dut/moviebytesize-732797345/idmovie-40154
Met dezelfde klik, zoek ik dan dus op hash x, jij zoekt op videobestandsgrootte y voor filmnaam z.
Het grote groene vlak is de uitgebreid-zoeken-pagina en de resultaten (twee stuks) staan daaronder.
Als ik op dat getal klik van die Duitse film kom ik op heel andere lay-out uit.
Zonder dat groene kader.
Dan levert de zoektocht maar 1 resultaat en wordt het niet een 'lijst', maar meteen de betreffende ondertitelpagina.

Ik heb nog even verder gekeken, d.w.z. als niet-admin, maar ik heb niets kunnen vinden waar/hoe je de feitelijke hashcode van een video kunt zien. Er staat me iets bij dat dat wel kan, maar blijkbaar dus niet. Een geval van admin-deformatie denk ik ;-) Kan dus alleen van een videobestand dat je lokaal hebt staan met (bijv.) de uploader van vankasteelj.
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

Pisken
Posts: 25
Joined: Thu Dec 01, 2016 3:47 pm

Re: VLSub vs een andere.

Mon Dec 26, 2016 12:33 pm

Phew, dacht even dat het aan mij lag. :wink:

Wat betreft die hashcode, ach, maakt verder ook niet zoveel uit.
Bedankt voor de moeite die je hebt genomen.

(Off-topic, welk programmaatje gebruik jij voor het syncen van een sub met een film, als ze niet netjes synchroon zijn?
Ik doe dat online. )

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3724
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: VLSub vs een andere.

Mon Dec 26, 2016 1:02 pm

(Off-topic, welk programmaatje gebruik jij voor het syncen van een sub met een film, als ze niet netjes synchroon zijn?
Ik doe dat online. )
Off-topic, tja, dit is het derde of vierde onderwerp al. En nu ook nog zonder zoeken. We zouden het (Lazy) Pisken's Dedicated Thread kunnen noemen ;-) Nu maar hopen dat een admin dit niet ziet... Maar vooruit, nog één keer stiekem en even snel: Subtitle Edit. No doubt!
Zie https://forum.opensubtitles.org/viewtop ... 2881#p9206
Phew, dacht even dat het aan mij lag. :wink:
Wat betreft die hashcode, ach, maakt verder ook niet zoveel uit.
Nee, ik denk vooral aan het feit dat het lange URLs zijn en dit forum URLs ook nog eens by default automatisch parst en inkort. Maakt het allemaal niet overzichtelijker.
Maar goed, in beginsel heb je de specifieke waarde van die hashcode inderdaad ook niet nodig. Dat is alleen maar een hulpmiddeltje voor API, software en automatisering. Vergelijken kan ook met een bestandsgrootte in bytes, dat is ook wat makkelijker en menselijker. Alhoewel theoretisch niet helemaal sluitend, ik denk niet dat er veel kans is op TWEE verschillende Slumdog Millionaire videobestanden van allebei precies 732797345 bytes.
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

Pisken
Posts: 25
Joined: Thu Dec 01, 2016 3:47 pm

Re: VLSub vs een andere.

Mon Dec 26, 2016 1:45 pm

Okay, thanks, lazy Pisken rests his case! ;)

Return to “Nederlands”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 25 guests