Forum rules
Onder geen enkele voorwaarde is spammen, reclame of adverteren in welke vorm dan ook toegestaan. Plaats geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, seksueel-georiënteerde teksten, of ander materiaal dat anderen kan schaden. Vloeken, beledigen of enige andere vorm van brutaal gedrag naar andere leden (ongeacht rang) wordt niet getolereerd. Vergeet niet dat wat niet beledigend voor jou is, dat mogelijk wel is voor anderen. Behandel elkaar met het eerbied en respect dat je ook graag ontvangt van een ander. Het niet naleven van het voorgaande kan resulteren in het blokkeren van de betreffende gebruiker, eventueel zonder voorafgaande kennisgeving. Neem voor meer informatie contact op met "Het team", met behulp van de link onderaan de forumpagina. Bedankt.
delano22
Posts: 28
Joined: Sat Nov 19, 2016 1:45 am

Ondertitel loopt niet sync.

Sat Nov 19, 2016 2:03 am

Weet iemand waarom deze ondertitels niet sync lopen? Ik heb de FPS veranderd maar ze lopen nog steeds van de film af, het lijkt wel of de timing om de een of andere manier niet goed geript is.
Last edited by delano22 on Sun Nov 20, 2016 12:18 pm, edited 1 time in total.

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3724
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: Ondertitel loopt niet sync.

Sun Nov 20, 2016 1:56 am

In het bijgevoegde ZIP-bestand staan TWEE ondertitels met verschillende synchronisaties (verschil 100-500ms).
De eerste vraag is dus: over welke van de twee hebben we het?

Maar afgezien daarvan, heb je wel het goede videobestand? Er zijn vaak verschillende versies met verschillende synchronisaties, die niet alleen een kwestie zijn van plus of min 'x' seconden of een andere frame rate setting. Dit als gevolg van verschillende 'cuts', bijvoorbeeld bij HDTV versies versus WEB-DL versies.
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

delano22
Posts: 28
Joined: Sat Nov 19, 2016 1:45 am

Re: Ondertitel loopt niet sync.

Sun Nov 20, 2016 12:17 pm

Ondertitel is van TV recording.

Er is zover ik weet geen scene verschil, ondertitel loopt gewoon uit de pass, waar dit aan licht weet ik ook niet.
Ik heb trouwens van diverse andere recordings ook out of sync problemen. Naar de 25 FPS naar 23.97 FPS convertie loopt de ondertitel nog steeds circa 5-8 sec. uit de pass maar dat kwam dan weer wel goed na een manual correctie.

Met HDTV download versie lopen subs trouwens ook niet Sync.

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3724
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: Ondertitel loopt niet sync.

Sun Nov 20, 2016 1:13 pm

Tja, er kunnen gewoon veel verschillende video-versies zijn, in theorie oneindig. Het is niet alleen een kwestie van web-dl of hdtv of frame rate, maar ook verschillen door het knippen van reclameblokken, bij series wel of niet "vorige keer bij...", wel of geen intro, hoeveel intro, bluray of dvd rip, etc. Een ondertitel die gemaakt is voor video A, past dan gewoon niet bij video B.
Dat is het antwoord op de vraag waarom.

Maar je wilt vast ook gewoon kijken
Als je wilt dat subs en video passen, moet je dus een ondertitel zoeken bij de video die je hebt, of een video zoeken bij de ondertitel die je hebt. Aan de bestandsnaam te zien zal de ondertitel (althans één van de twee) synchroon lopen met video Bad.Hair.Day.1080p.WEB-DL.DD.5.1.H.264-MiMa (dat is het punt van releasenamen gebruiken).

Btw, vergeet niet de ondertitel te uploaden: http://www.opensubtitles.org/nl/upload
;-)
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3724
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: Ondertitel loopt niet sync.

Sun Nov 20, 2016 7:14 pm

-------- Original Message --------
Subject: Re: Ondertitel loopt niet sync.
Date: Sun 20 Nov, 2016 15:02
From: delano22
To: SmallBrother
Sorry, maar het is geen goed idee om per PM verder te gaan...
Ten eerste omdat het dan alleen op mijn schouders terecht komt.
Ten tweede omdat het hier (ook) iets algemeens betreft, waarbij anderen ook iets aan het antwoord kunnen hebben. Dat voorkomt dan tevens dat later dezelfde vraag weer wordt gesteld - en misschien zelfs per PM ;-)

Dus zou je je PM-bericht alsnog hier in dit topic willen plaatsen?
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

delano22
Posts: 28
Joined: Sat Nov 19, 2016 1:45 am

Re: Ondertitel loopt niet sync.

Sun Nov 20, 2016 9:04 pm

Nee hij loopt absoluut niet syncroon met 1080p Web-Dl (dit is wel de versie waarmee ik hem wilde synchen.) De originele opname had sowiezo geen reclame dus dat zou het probleem ook niet moeten zijn. Web-Dl versie dus ook niet.
Als je wil kan ik je als je wilt voorzien in de originele opname, mischien kan jij zien/ontdekken waar de fout zit? En de ondertitels evt. synchen?
De ondertitel is van het TT888 signaal van Disney Channel. Op o.a. Ondertitel.com mogen tegenwoordig alleen nog eigen vertalingen geupload worden en dit is dan ook de reden ik de ondertitels daar niet meer upload.

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3724
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: Ondertitel loopt niet sync.

Mon Nov 21, 2016 2:33 pm

Aha - dus die ondertitel heet Bad.Hair.Day.1080p.WEB-DL.DD.5.1.H.264-MiMa niet omdat hij daarvoor gesync't is, maar omdat je 'm daarvoor gesynch't wilt hebben - subtiel verschil.

Verder is niet elke web-dl versie qua sync per se hetzelfde en zoals ik zei kunnen er talloze andere redenen voor verschillen zijn.

Ik heb de video Bad.Hair.Day.1080p.WEB-DL.DD.5.1.H.264-MiMa niet kunnen vinden, alleen HDTV versies.
En de ondertitels evt. synchen?
(smile) Dit is een beetje een verkapt verzoekje - en daarvoor is het forum niet bedoeld, daarvoor hebben we het verzoekjes gedeelte:
http://www.opensubtitles.org/nl/request

Maar in plaats van uit te zoeken waar het verschil door komt, waarom probeer je zelf niet een resync te maken? Vaak is het alleen maar een kwestie van inkrimpen of uitrekken, en/of een verschuiving naar voor of naar achter. Met goede ondertitelsoftware (ik adviseer Subtitle Edit) is dat zo gepiept. Althans, als de bronsync goed is en er geen andere cuts zijn. Je kunt dan een zogeheten 'pointsync' doen: je hebt dan alleen het gewenste begin van de eerste regel en de laatste regel nodig en Subtitle Edit doet de rest.

1. Synchronization > Point sync...
2. DUBBELKLIK regel #1 > zoek/enter de gewenste 'sync point time code' > KNOP set sync point
3. herhaal voor de laatste regel
4. KNOP Apply
5. Done.
6. Check.
7. Huilen - of uploaden naar opensubtitles.
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

delano22
Posts: 28
Joined: Sat Nov 19, 2016 1:45 am

Re: Ondertitel loopt niet sync.

Mon Nov 21, 2016 2:49 pm

Ik heb de WEB-DL versie via nieuwsgroepen.

Verder werkt het point sync dus niet. Aan het begin lopen de ondertitels syncroon en aan het einde ook, maar na het begin loopt het out of sync en vanaf halverwege gaat het weer langzaam naar sync. Waar het aan licht zou ik niet weten maar het lijkt geen FPS probleem te zijn in ieder geval. Het simpelweg inkrimpen en uitrekken werkt dus niet.
Ander probleem is, is dat ik last heb van de muziek van die film, dus syncen gaat lastig worden.

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3724
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: Ondertitel loopt niet sync.

Mon Nov 21, 2016 5:05 pm

Ik snap het. Ja, dan heb je een lastig geval. En geen idee waar dat vandaan komt, het klinkt mij niet logisch. Misschien heeft iemand anders een antwoord...

Maar die point sync kun je ook met meer dan twee punten gebruiken.

Als het nou vanaf het begin tot 'het midden' gelijkmatig steeds verder uit sync loopt en daarna weer gelijmatig in sync komt, dan zou je dat punt in 'het midden' moeten vinden waar de omslag plaatsvindt. Dan zoek je daar ook weer het juiste tijdstip bij en gebruik dat ook als synchronisatiepunt. Ook dat is niet al te veel werk, en wellicht de moeite waard om nog even te proberen.

In het ergste geval zal het erop neerkomen dat je per regel moet gaan sync'en. En ja, dat is een fikse klus.
In dat geval kun je ook nog proberen een anderstalige ondertitel te vinden die WEL goed in sync is, en de sync daarvan gebruiken, dat is ook best een klus, maar wel weer stukken sneller en makkelijker dan alles zelf vinden. Ook hoef je dan niet per se ELKE regel te doen, maar bijv. elke tiende regel. Dat gaat zo:
- Synchronization > Point sync via other subtitle...
- SELECT (NL ondertitel) regel #1
- SELECT (Anderstalige ondertitel) de qua tekst overeenkomstige regel
- KNOP Set sync point
etc.

Ik weet niet wat je bedoelt met muziek dat sync'en bemoeilijkt.
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

delano22
Posts: 28
Joined: Sat Nov 19, 2016 1:45 am

Re: Ondertitel loopt niet sync.

Mon Nov 21, 2016 5:46 pm

Helaas loopt het per regel, out of sync. Dus dit gaat heel lang duren en heb niet echt ervaring nee.
Ik vind het ook een vreemd geval inderdaad.

Eigenlijk hoop in dat jij of iemand anders het wil doen, ik kan het ook gewoon uploaden als een slechte ondertitel (aangegeven, of een niet syncroniseerde ondertitel) dan kan iemand die het wil gaan synchen. En heruploaden.

Ik heb last van de muziek, dus wil ik niet horen. Bovendien haalt de muziek mij uit m'n concentratie.

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3724
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: Ondertitel loopt niet sync.

Mon Nov 21, 2016 6:14 pm

Misschien ben ik ietsje sneller, maar mij zou het ook flink wat tijd gaan kosten.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat hier nu aan de hand is.

Maar goed, upload die ondertitel(s) dan maar en schrijf dan bij releasenaam "TT888 van Disney Channel" of zoiets.
Als de taal en techniek een beetje acceptabel is, is het prima om te hebben, er is op het moment nog geen enkele ondertitel beschikbaar.
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

delano22
Posts: 28
Joined: Sat Nov 19, 2016 1:45 am

Re: Ondertitel loopt niet sync.

Mon Nov 21, 2016 6:19 pm

Ik zou zeggen download Bad.Hair.Day.1080p.WEB-DL.DD.5.1.H.264-MiMa en de ondertitel en test het zelf.
Ik zou het ook echt niet weten. Ik heb het nog niet eerder meegemaakt op dezelfde zender in ieder geval.

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3724
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: Ondertitel loopt niet sync.

Thu Nov 24, 2016 10:06 pm

Nog steeds raadselachtig hoe die sync zo kan zijn.
Maar goed, zie hier: http://www.opensubtitles.org/en/subtitl ... air-day-nl

Sync is verre van mooi, maar wel bruikbaar.
Leuker kunnen we het niet maken...
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

delano22
Posts: 28
Joined: Sat Nov 19, 2016 1:45 am

Re: Ondertitel loopt niet sync.

Fri Nov 25, 2016 12:18 am

Ik denk dat het bestand om de 1 of andere reden toch currupt is of niet de juist timing opmaak heeft.
Ik heb net gekeken naar circa 15 minuten loopt de ondertitel helemaal uit de pas, maar als ik het video sluit en weer opnieuw start en terug ga naar 15 minuten (plek waar is laatst was gebleven) lopen de ondertitels ineens syncroon.
Tijdens het bewerken/synchen viel het mij ook al op dat regels op een andere tijd werden weergegeven dan in het SRT bestand zelf is te zien. Ik denk dat de ondertitel wel juist getimed is maar om de 1 of andere reden niet goed gelezen/gebufferd wordt.

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3724
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: Ondertitel loopt niet sync.

Fri Nov 25, 2016 11:25 am

Afgezien van het feit dat de sync in dat bestand erg 'losjes' is (ik heb niet alle 1000 regels stuk voor stuk gesync'ed), klopt het wel zo ongeveer. Ik denk niet dat er iets echt corrupt is. Een SRT is niets meer dan een tekstbestandje en die tijdscodering wordt gelezen - of niet. Het is geen fancy binary.

Ik heb ook gezien dat het bij de bronondertitel inderdaad was zoals jij zei: aan het begin min of meer oke, dan langzaam weglopend, en vanaf halverwege weer langzaam terugkomend. Maar dat heb ik dus juist gefikst.

Ik denk meer dat er met je video of liever gezegd je player aan de hand is. Probeer eens met VLC player, en gebruik dan de HDTV.XviD-AFG release met die subs die ik heb geupload. Dat moet nu toch echt goed gaan.
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

Return to “Nederlands”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 23 guests