Forum rules
Onder geen enkele voorwaarde is spammen, reclame of adverteren in welke vorm dan ook toegestaan. Plaats geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, seksueel-georiënteerde teksten, of ander materiaal dat anderen kan schaden. Vloeken, beledigen of enige andere vorm van brutaal gedrag naar andere leden (ongeacht rang) wordt niet getolereerd. Vergeet niet dat wat niet beledigend voor jou is, dat mogelijk wel is voor anderen. Behandel elkaar met het eerbied en respect dat je ook graag ontvangt van een ander. Het niet naleven van het voorgaande kan resulteren in het blokkeren van de betreffende gebruiker, eventueel zonder voorafgaande kennisgeving. Neem voor meer informatie contact op met "Het team", met behulp van de link onderaan de forumpagina. Bedankt.
henrib
Posts: 3
Joined: Sat Nov 12, 2016 7:40 pm

medi8er laat geen ondertitels zien

Sat Nov 12, 2016 7:47 pm

Ik heb een aantal mp4 files met losse srt file voor de ondertitels, maar mijn mediaspeler medi8er zet de ondertitels er niet bij op de tv, weet iemand hier een oplossing voor?

Als ik afspeel op de computer met VLC dan zijn ze er wel.

Bedankt voor de hulp!

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3724
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: medi8er laat geen ondertitels zien

Sun Nov 13, 2016 1:43 pm

Ik heb geen verstand van medi8er, maar ik weet wel dat VLC nogal flexibel (in te stellen) is.
Voor maximale compatibiliteit is het het beste als het ondertitelbestand exact dezelfde naam heeft als het videobestand en dat beide bestanden in dezelfde directory staan.
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

User avatar
Mazrim Taim
Posts: 122
Joined: Tue Mar 31, 2015 10:04 am

Re: medi8er laat geen ondertitels zien

Sun Nov 13, 2016 8:06 pm

Ik heb ook geen verstand van medi8er, maar misschien wel een tip die kan helpen.

Ik speel films en series altijd af via mijn HDD/DVD-recorder van LG. Vooraf zet ik video en sub in dezelfde map en hebben beiden dezelfde naam.
Het kwam echter regelmatig voor dat desondanks de video werd afgespeeld zonder ondertitel. Het duurde enige tijd voor ik "het lek" boven had.

Mijn apparaat van LG wil namelijk alleen .srt-bestanden zien die in ANSI-formaat zijn. Veel (zo niet de meeste) .srt-bestanden gebruiken de codering UTF-8. Ik kwam er destijds achter dat ANSI wel werd gezien en afgespeeld, en UTF-8 niet. Dus sindsdien zet ik mijn subs (indien nodig) eenvoudig om in ANSI via kladblok. Geen problemen meer gehad sindsdien.

Niet gezegd dat dit de oplossing is... maar je weet maar nooit. :wink:
Image

Return to “Nederlands”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 29 guests