Forum rules
Onder geen enkele voorwaarde is spammen, reclame of adverteren in welke vorm dan ook toegestaan. Plaats geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, seksueel-georiënteerde teksten, of ander materiaal dat anderen kan schaden. Vloeken, beledigen of enige andere vorm van brutaal gedrag naar andere leden (ongeacht rang) wordt niet getolereerd. Vergeet niet dat wat niet beledigend voor jou is, dat mogelijk wel is voor anderen. Behandel elkaar met het eerbied en respect dat je ook graag ontvangt van een ander. Het niet naleven van het voorgaande kan resulteren in het blokkeren van de betreffende gebruiker, eventueel zonder voorafgaande kennisgeving. Neem voor meer informatie contact op met "Het team", met behulp van de link onderaan de forumpagina. Bedankt.
RFJW1988NL
Posts: 3
Joined: Sat Aug 06, 2016 2:12 pm
Location: Leeuwarden, The Netherlands
Contact: Facebook Skype Twitter YouTube

Hulp bij subs voor Jeff Dunham - Unhinged in Hollywood (Extended - Nederlands)

Mon Aug 08, 2016 8:16 am

Is er iemand die eventueel zou kunnen helpen met de Nederlandse vertaling van de uitgebreide ongecensureerde versie van de Jeff Dunham special "Unhinged in Hollywood"?

In deze map staat de oorspronkelijke Engelse ondertiteling en de door mij in het programma srt-translator gemaakte Nederlandse ondertiteling: https://www.dropbox.com/home/Movies/Jef ... 0Hollywood

De Nederlandse ondertiteling is nog niet perfect, omdat srt-translator gebruik maakte van Google Translate.

Bladluis
Posts: 6
Joined: Mon Aug 08, 2016 11:27 am

Re: Hulp bij subs voor Jeff Dunham - Unhinged in Hollywood (Extended - Nederlands)

Mon Aug 08, 2016 11:37 am

Is er iemand die eventueel zou kunnen helpen met de Nederlandse vertaling van de uitgebreide ongecensureerde versie van de Jeff Dunham special "Unhinged in Hollywood"?

In deze map staat de oorspronkelijke Engelse ondertiteling en de door mij in het programma srt-translator gemaakte Nederlandse ondertiteling: https://www.dropbox.com/home/Movies/Jef ... 0Hollywood

De Nederlandse ondertiteling is nog niet perfect, omdat srt-translator gebruik maakte van Google Translate.
De link werkt niet, althans niet bij mij, en erger nog...

Zonder dat u het weet bent u het levende voorbeeld dat 'vertalers' werken zonder audio/video.
Immers, u verstrekt de link naar de video niet.

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3726
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: Hulp bij subs voor Jeff Dunham - Unhinged in Hollywood (Extended - Nederlands)

Mon Aug 08, 2016 12:46 pm

De link werkt niet, althans niet bij mij
Bij mij wel, alhoewel het misschien niet de handigste methode is dat je een account nodig hebt.
Misschien is het beter om de file te plaasten op http://www.filedropper.com/ - daarvoor is geen account of login nodig.
Zonder dat u het weet bent u het levende voorbeeld dat 'vertalers' werken zonder audio/video.
Immers, u verstrekt de link naar de video niet.
Ik weet dat je daar zorgen om maakt ;-) Maar wellicht is het een iets voorbarige conclusie i.p.v. vaststaand feit.
Bovendien is het niet de bedoeling dat er links naar torrents (o.i.d.) worden geplaatst.
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

Bladluis
Posts: 6
Joined: Mon Aug 08, 2016 11:27 am

Re: Hulp bij subs voor Jeff Dunham - Unhinged in Hollywood (Extended - Nederlands)

Mon Aug 08, 2016 1:17 pm

De link werkt niet, althans niet bij mij
Bij mij wel, alhoewel het misschien niet de handigste methode is dat je een account nodig hebt.
Misschien is het beter om de file te plaasten op http://www.filedropper.com/ - daarvoor is geen account of login nodig.
Zonder dat u het weet bent u het levende voorbeeld dat 'vertalers' werken zonder audio/video.
Immers, u verstrekt de link naar de video niet.
Ik weet dat je daar zorgen om maakt ;-) Maar wellicht is het een iets voorbarige conclusie i.p.v. vaststaand feit.
Bovendien is het niet de bedoeling dat er links naar torrents (o.i.d.) worden geplaatst.
oke, bedankt voor je aandeel in dit topic.

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3726
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: Hulp bij subs voor Jeff Dunham - Unhinged in Hollywood (Extended - Nederlands)

Mon Aug 08, 2016 1:25 pm

oke, bedankt voor je aandeel in dit topic.
Dan kunnen we nu weer terug naar het topic: RFJW1988NL wil graag hulp bij het maken van een ondertitel.
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

RFJW1988NL
Posts: 3
Joined: Sat Aug 06, 2016 2:12 pm
Location: Leeuwarden, The Netherlands
Contact: Facebook Skype Twitter YouTube

Re: Hulp bij subs voor Jeff Dunham - Unhinged in Hollywood (Extended - Nederlands)

Mon Aug 08, 2016 8:16 pm

Hopelijk werken de links nu wel goed.

Nederlands (moet nog worden afgewerkt): http://www.filedropper.com/unhingedinho ... nederlands
Engels (origineel): http://www.filedropper.com/unhingedinho ... ed-english

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3726
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: Hulp bij subs voor Jeff Dunham - Unhinged in Hollywood (Extended - Nederlands)

Tue Aug 09, 2016 9:11 am

Het voorstellen van een teamwork-klus vind ik een goed en mooi idee. Maar ik denk dat dit niet helemaal de goede aanpak is.

Aan de bron, de Engelse ondertitels, mankeert al het nodige. Veel regels duren absoluut gezien erg kort, veel regels van rond de 1,0s en veel (korte) opvolgende regels die beter samengevoegd zouden moeten worden. Dat maakt het erg onrustig. Daarnaast zijn er veel regels met een te hoge CPS-ratio, m.a.w. die hebben die een te korte tijdsduur voor de hoeveelheid te lezen tekst. Engels is doorgaans korter dan Nederlands, dus dat wordt bij sec vertalen gemakkelijk/waarschijnlijk alleen nog maar erger.

Maar vooral is de Nederlandse ondertitel een (vrijwel) ongecorrigeerde machinevertaling. Dit levert resultaten op als bijvoorbeeld regel 34 "But I got picked on for it." dat vertaald is in "Maar ik werden opgehaald voor het." Dat zijn weliswaar een aantal Nederlandse woorden, maar het is geen Nederlandse zin en daarnaast ook verre van de juiste vertaling (pick up = ophalen, pick on = pesten). Machinevertalingen kunnen soms helpen om een paar woorden die je niet kent te helpen vertalen, maar vaak zal het je juist, zoals hier, op het verkeerde been zetten. Het herschrijven van machinevertalingen zal al met al eerder slechter, moeilijker en tijdrovender zijn dan beter, makkelijker en sneller.

Eigenlijk komt het er dus op neer dat je niet vraagt om 'een beetje hulp', maar om het compleet herschrijven, comprimeren en het fiksen van de techniek van 1200+ regels. Ik denk niet dat veel zullen bijspringen...

Als je teamwork wilt, dan werkt het denk ik beter als je zelf (niet Google) al een aanzienlijk deel hebt gedaan. Je kunt daarna dan hulp inroepen voor een laatste controle en correcties, of desnoods voor wat dingetjes waar je misschien wat minder goed in bent, bijvoorbeeld wat technische aspecten. In het Nederlandse gedeelte hier staan een paar topics met zinvolle informatie hoe je dingen zou kunnen aanpakken.
Als je slechts een ondertitel voor deze film wilt, dan is het simpelweg plaatsen van een verzoekje de juiste weg.
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

RFJW1988NL
Posts: 3
Joined: Sat Aug 06, 2016 2:12 pm
Location: Leeuwarden, The Netherlands
Contact: Facebook Skype Twitter YouTube

Re: Hulp bij subs voor Jeff Dunham - Unhinged in Hollywood (Extended - Nederlands)

Tue Aug 09, 2016 4:50 pm

Bedankt voor de tip. Dat zal ik in het vervolg onthouden.

Return to “Nederlands”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 50 guests