Forum rules
Onder geen enkele voorwaarde is spammen, reclame of adverteren in welke vorm dan ook toegestaan. Plaats geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, seksueel-georiënteerde teksten, of ander materiaal dat anderen kan schaden. Vloeken, beledigen of enige andere vorm van brutaal gedrag naar andere leden (ongeacht rang) wordt niet getolereerd. Vergeet niet dat wat niet beledigend voor jou is, dat mogelijk wel is voor anderen. Behandel elkaar met het eerbied en respect dat je ook graag ontvangt van een ander. Het niet naleven van het voorgaande kan resulteren in het blokkeren van de betreffende gebruiker, eventueel zonder voorafgaande kennisgeving. Neem voor meer informatie contact op met "Het team", met behulp van de link onderaan de forumpagina. Bedankt.
User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3724
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Stichting Laat Ondertitels Vrij (LOV) heeft stichting BREIN gedagvaard!

Sat Jan 23, 2016 12:16 am

Het heeft even geduurd, maar het is zover: Stichting Laat Ondertitels Vrij (LOV) heeft stichting BREIN gedagvaard! De dagvaarding is ontvangen door stichting BREIN en zij mogen hier nu op reageren. De gang naar de rechter is nu echt een feit.

De rechtszitting zal openbaar zijn en vermoedelijk dit voorjaar plaatsvinden. Zodra de datum van de rechtszaak bekend is, zullen wij dit uiteraard direct melden. Bij deze is iedere vertaler, ondertitelaar en liefhebber uitgenodigd om bij de rechtszitting aanwezig te zijn. Blijf ons op de voet volgen en houd je agenda dus zo veel mogelijk vrij dit voorjaar.

Overigens is alle financiële steun nog steeds hard nodig en van harte welkom, stiching BREIN is geen kleine jongen. Elke euro helpt. Dus wacht niet, maar doneer via http://tinyurl.com/ondertitels en geef bekendheid aan deze actie, op je blog, op facebook, of in je zelf-vertaalde ondertitels!

Meer informatie via deze link
Stichting LOV op Facebook
Stichting LOV op Twitter

Steun deze actie en doneer hier
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

peejeesee
Posts: 2
Joined: Fri May 06, 2016 11:56 pm

Re: Stichting Laat Ondertitels Vrij (LOV) heeft stichting BREIN gedagvaard!

Fri May 06, 2016 11:59 pm

Dit is het beste nieuws dat de laatste weken naar buiten is gekomen! Aangezien ik ver weg woon van Nederland en dus geen Nederlandse TV kanalen kan zien vond ik het geweldig om series met Nederlandse ondertiteling te downloaden. Helaas moest BREIN dit zonodig verhinderen. Alweer het braafste jongetje van de klas spelen. En voor wie? Als ik op wat voor manier kan helpen, laat het mij weten!

PokerFace
Posts: 14
Joined: Sun Jul 10, 2016 12:58 pm

Re: Stichting Laat Ondertitels Vrij (LOV) heeft stichting BREIN gedagvaard!

Sun Jul 10, 2016 5:44 pm

16 september vind de rechtzaak plaats.

Hopelijk wint de stichting LOV, en komt het srt team weer in volle bezetting terug.
Wat er het laatste anderhalf jaar aan subs gepost word is hopeloos slecht.

radar013
Posts: 1
Joined: Wed Jul 13, 2016 4:30 pm

Re: Stichting Laat Ondertitels Vrij (LOV) heeft stichting BREIN gedagvaard!

Wed Jul 13, 2016 4:41 pm

16 september vind de rechtzaak plaats.

Hopelijk wint de stichting LOV, en komt het srt team weer in volle bezetting terug.
Wat er het laatste anderhalf jaar aan subs gepost word is hopeloos slecht.
Waren ze dat al niet dan, volgens mij weet iedereen dat het srt team hun naam veranderd heeft naar Translators United.

PokerFace
Posts: 14
Joined: Sun Jul 10, 2016 12:58 pm

Re: Stichting Laat Ondertitels Vrij (LOV) heeft stichting BREIN gedagvaard!

Mon Jul 18, 2016 9:00 am

16 september vind de rechtzaak plaats.

Hopelijk wint de stichting LOV, en komt het srt team weer in volle bezetting terug.
Wat er het laatste anderhalf jaar aan subs gepost word is hopeloos slecht.
Waren ze dat al niet dan, volgens mij weet iedereen dat het srt team hun naam veranderd heeft naar Translators United.
ik ben bl;ijkbaar de enige die dat tot op heden niet wist.

bedankt voor uw reactie.

United
Posts: 1
Joined: Thu Jun 09, 2016 10:34 pm

Re: Stichting Laat Ondertitels Vrij (LOV) heeft stichting BREIN gedagvaard!

Sun Jul 24, 2016 7:46 pm

16 september vind de rechtzaak plaats.

Hopelijk wint de stichting LOV, en komt het srt team weer in volle bezetting terug.
Wat er het laatste anderhalf jaar aan subs gepost word is hopeloos slecht.
Waren ze dat al niet dan, volgens mij weet iedereen dat het srt team hun naam veranderd heeft naar Translators United.
Beste Rader013
Ik moet je toch even corrigeren, voordat mensen het wellicht verkeerd gaan opvatten.
Het is nu een team wat je op één hand kan tellen. Op dit moment 1 wijsvinger. :(
Dus van een volle bezetting is geen sprake.
Het is nog steeds van belang dat Stichting LOV de rechtszaak wint. Anders zie ik het helaas somber in.

@PokerFace,

Je zou wel eens gelijk kunnen hebben :wink:
Mocht de rechtszaak gewonnen worden, dan is het heel goed mogelijk dat SRT weer in volle bezetting terug komt.
Dus het wordt spannend de komende tijd.

Groet,
TranslatorS United@

PokerFace
Posts: 14
Joined: Sun Jul 10, 2016 12:58 pm

Re: Stichting Laat Ondertitels Vrij (LOV) heeft stichting BREIN gedagvaard!

Sun Jul 31, 2016 11:16 am

16 september vind de rechtzaak plaats.

Hopelijk wint de stichting LOV, en komt het srt team weer in volle bezetting terug.
Wat er het laatste anderhalf jaar aan subs gepost word is hopeloos slecht.
Waren ze dat al niet dan, volgens mij weet iedereen dat het srt team hun naam veranderd heeft naar Translators United.
Beste Rader013
Ik moet je toch even corrigeren, voordat mensen het wellicht verkeerd gaan opvatten.
Het is nu een team wat je op één hand kan tellen. Op dit moment 1 wijsvinger. :(
Dus van een volle bezetting is geen sprake.
Het is nog steeds van belang dat Stichting LOV de rechtszaak wint. Anders zie ik het helaas somber in.

@PokerFace,

Je zou wel eens gelijk kunnen hebben :wink:
Mocht de rechtszaak gewonnen worden, dan is het heel goed mogelijk dat SRT weer in volle bezetting terug komt.
Dus het wordt spannend de komende tijd.

Groet,
TranslatorS United@
SRT moet echt terugkomen. Suurtje, inge333 en al die anderen vertalers. Wat een supergoede subs maakten ze toch
T.U, Jullie ook hoor. Niks dan lof over jullie subs.

Mvg

sterredag
Posts: 8
Joined: Wed Aug 19, 2015 6:19 pm

Re: Stichting Laat Ondertitels Vrij (LOV) heeft stichting BREIN gedagvaard!

Mon Oct 10, 2016 4:45 pm

Rechtzaak geweest? Hoe staat het hier nu mee?

(Ik mis echt de ondertitels van bierdopje :( )

User avatar
Mazrim Taim
Posts: 122
Joined: Tue Mar 31, 2015 10:04 am

Re: Stichting Laat Ondertitels Vrij (LOV) heeft stichting BREIN gedagvaard!

Mon Oct 10, 2016 8:56 pm

Rechtzaak geweest? Hoe staat het hier nu mee?
Lees er hier alles over: http://motherboard.vice.com/nl/read/ond ... op-het-net

Uitspraak 2 november.

Dan zullen we weten of ondertitelaars "criminelen" zijn of gewoon beoefenaars van een hobby. Ik hoop op dat laatste, want anders gaat BREIN ook achter andere sites en ondertitelaars aan.
Image

sterredag
Posts: 8
Joined: Wed Aug 19, 2015 6:19 pm

Re: Stichting Laat Ondertitels Vrij (LOV) heeft stichting BREIN gedagvaard!

Tue Oct 11, 2016 12:23 pm

Bedankt!!! Ja ik hoop op het laatste, maar gelukkig kan Brein niks doen aan internationale website. Zou toch ook gek zijn als de hele wereld ondertitels mag plaatsen, behalve in Nederland

User avatar
Mazrim Taim
Posts: 122
Joined: Tue Mar 31, 2015 10:04 am

Re: Stichting Laat Ondertitels Vrij (LOV) heeft stichting BREIN gedagvaard!

Tue Oct 11, 2016 12:50 pm

Bedankt!!! Ja ik hoop op het laatste, maar gelukkig kan Brein niks doen aan internationale website. Zou toch ook gek zijn als de hele wereld ondertitels mag plaatsen, behalve in Nederland
Dit verschijnsel (makers van ondertitels vervolgen als 'criminelen') komt helaas ook voor in andere landen. Onderstaand een bericht uit 2012 -
Here's an odd item from the file-sharing legal front: The guy who ran a subtitle-file sharing website has gotten in trouble with the law -- he's had to shut down Norsub.com and pay a Norwegian court 2,500 bucks for copyright infringement.
In 2013 is een Zweedse site hetzelfde overkomen -
The Swedish copyright enforcement agency, called Intrångsundersökning, raided and seized the servers of Undertexter.se, a fansub site dedicated to collecting fan-made English and Swedish subtitles. The raid happened in Stockholm.
BREIN kan inderdaad waarschijnlijk niets doen aan sites die opereren vanuit het buitenland. Maar ze werken wel samen met andere copyright organisaties. Als BREIN een gerechtelijke uitspraak in handen heeft waarin staat dat ondertitels maken niet mag... dan staan copyright organisaties in andere landen sterker. Jurisprudentie.

Ik hoop dus inderdaad op een gunstige uitspraak. Anders komt mogelijk ook opensubtitles ooit onder vuur te liggen. :(
Image

sterredag
Posts: 8
Joined: Wed Aug 19, 2015 6:19 pm

Re: Stichting Laat Ondertitels Vrij (LOV) heeft stichting BREIN gedagvaard!

Tue Oct 11, 2016 5:30 pm

Hmmm beiden Europese landen......

Ben zo blij met deze website!!!

Bedankt voor het antwoord trouwens geeft weer meer inzicht en nu maar duimen!

MamaMaantje
Posts: 21
Joined: Sun Oct 16, 2016 12:02 pm

Re: Stichting Laat Ondertitels Vrij (LOV) heeft stichting BREIN gedagvaard!

Sun Oct 16, 2016 12:06 pm

Hallo,

Is dit misschien de reden waarom veel series die vorige seizoenen snel en goed vertaald werden, nu niet meer ondertiteld worden???

Groetjes Maantje

User avatar
Mazrim Taim
Posts: 122
Joined: Tue Mar 31, 2015 10:04 am

Re: Stichting Laat Ondertitels Vrij (LOV) heeft stichting BREIN gedagvaard!

Fri Nov 04, 2016 1:18 pm

Zoals zo vaak bij rechtszaken... uitstel...

Image
Image

Bidri
Posts: 1
Joined: Wed Oct 09, 2013 12:13 pm

Re: Stichting Laat Ondertitels Vrij (LOV) heeft stichting BREIN gedagvaard!

Fri Apr 21, 2017 1:17 pm

Last edited by SmallBrother on Fri May 05, 2017 1:01 pm, edited 1 time in total.
Reason: Post verplaatst naar dit topic (en dus onderwerp aangepast)

Return to “Nederlands”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 35 guests