Forum rules
Onder geen enkele voorwaarde is spammen, reclame of adverteren in welke vorm dan ook toegestaan. Plaats geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, seksueel-georiënteerde teksten, of ander materiaal dat anderen kan schaden. Vloeken, beledigen of enige andere vorm van brutaal gedrag naar andere leden (ongeacht rang) wordt niet getolereerd. Vergeet niet dat wat niet beledigend voor jou is, dat mogelijk wel is voor anderen. Behandel elkaar met het eerbied en respect dat je ook graag ontvangt van een ander. Het niet naleven van het voorgaande kan resulteren in het blokkeren van de betreffende gebruiker, eventueel zonder voorafgaande kennisgeving. Neem voor meer informatie contact op met "Het team", met behulp van de link onderaan de forumpagina. Bedankt.
gijsio
Posts: 5
Joined: Mon May 07, 2012 10:46 am

[NL] Hoe bied ik mijn ondertitels aan?

Mon May 07, 2012 10:52 am

ik heb me net geregistreerd, want ik heb een vraag. als japans anime fan heb ik uit verveling hoofdzakelijk bijna alle animes waar geen nederlandse vertalingen van zijn, vertaald.
die zou ik graag gratis willen aanbieden. ik weet anders niet wat ik er verder mee moet doen. ik heb nl zelf alle animes gebrand met mijn vertalingen.
weten jullie een manier hoe ik ze kan aanbieden (het zijn allemaal srtfiles van engelse vertalingen)
groeten gijsio

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3725
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: [NL] Hoe bied ik mijn ondertitels aan?

Mon May 07, 2012 4:02 pm

ik heb me net geregistreerd, want ik heb een vraag. als japans anime fan heb ik uit verveling hoofdzakelijk bijna alle animes waar geen nederlandse vertalingen van zijn, vertaald.
die zou ik graag gratis willen aanbieden. ik weet anders niet wat ik er verder mee moet doen. ik heb nl zelf alle animes gebrand met mijn vertalingen.
weten jullie een manier hoe ik ze kan aanbieden (het zijn allemaal srtfiles van engelse vertalingen)
groeten gijsio
Om te beginnen: welkom op opensubtitles.org! Het gratis aanbieden van ondertitels is precies waar het om gaat ;-) En helemaal als het 'schaarse' ondertitels betreft waar nog niets van bestaat, is de toegevoegde waarde natuurlijk groots.

Als ik het goed begrijp, wil je dus 'gewoon' je ondertitels uploaden. Je kunt dat anoniem doen, maar je kunt je ook eerst registreren en onder die gebruikersnaam uploaden (registratie voor het forum en voor het feitelijke ondertitel-gedeelte zijn twee verschillende dingen). Om te registreren, ga naar http://www.opensubtitles.org/nl. Vrijwel helemaal bovenaan staat een linkje "Registreren".

Nadat je account actief is en je hebt ingelogd, kun je uploaden: ietsje onder de regel "registreren" staat het regeltje "Zoeken - Uploaden - Aanvragen - Forum - Blog - Speler". Via de link "uploaden" kom je op het uploadformuliertje. Hierin wijst zich e.e.a. vanzelf, neem ik aan. Erg prettig is als je het formuliertje volledig invult. Met name het vinden van de betreffende film op IMDb.com en de bijbehorende release naam zijn belangrijk zodat anderen jouw ondertitel ook kunnen vinden. Na uploaden zit de ondertitel in de database en kunnen anderen deze downloaden.

Voordat je upload: je kunt aan het einde van het ondertitelbestand een regeltje toevoegen waarin je de vertaalcredits stelt, bijv. "Vertaling door [jouw-naam-of-gebruikersnaam]", maar dat is niet verplicht. Dit regeltje blijft dan staan, ook als er in de toekomst iemand anders iets verandert, of het synchroniseert voor een andere release.

SRT bestanden zijn uitstekend.

Alvast bedankt!

SmallBrother
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

gijsio
Posts: 5
Joined: Mon May 07, 2012 10:46 am

Re: [NL] Hoe bied ik mijn ondertitels aan?

Mon May 07, 2012 5:21 pm

sorry. veel te moeilijk dit. ik heb gewoon 60 vertalingen (allemaal anime films prachtig gerwoon) allemaalk srtfiles van engelse vertalingen geen films dus. een hele mapo vol. kan ik die nu nergens kwijt, moet ik die allemaal weggooien. dat zou heel jammer zijn. damnit. groeten aan open subs
van gijs mertens(gijsio)

Astimo
Posts: 13
Joined: Thu Mar 15, 2012 4:25 pm

Re: [NL] Hoe bied ik mijn ondertitels aan?

Mon May 07, 2012 5:52 pm

Ha Gijs, wat vind je er moeilijk aan? Dat valt allemaal reuze mee, hoor. Ik zou zeggen, probeer eens één ondertitel te uploaden, dan merk je dat het meevalt. Het lijkt miscchien wat ingewikkeld, omdat Smallbrother dacht jou te helpen door heel goed uit te leggen welke stappen je kunt doen om de ondertitels te uploaden.
Nu zou ik wel willen zeggen, stuur ze naar mij, dan doe ik het voor je, maar omdat ik helemaal niet thuis ben in de animéscene, is de kans zeer groot dat ik niet de juiste IMDB-link aan de films kan koppelen.
Mocht je dat zelf wel willen doen en aan willen geven voor welke release de betreffende ondertitel bestemd is, wil ik het ook gerust voor je doen.
:)

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3725
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: [NL] Hoe bied ik mijn ondertitels aan?

Mon May 07, 2012 11:12 pm

moet ik die allemaal weggooien. dat zou heel jammer zijn.
Hoi Gijs,
Ja, weggooien zou inderdaad heel jammer zijn!
Het idee van Astimo lijkt me prima, we kunnen een groot gedeelte van de klus overnemen, maar we hebben inderdaad wel een minimum aan hulp van jou nodig, tenminste de exacte naam van de film waar de betreffende ondertitel bij hoort. Of misschien kun je de URL's vertellen van de engelse ondertitels die je hebt gebruikt als uitgangspunt (dan kunnen we daar het nodige uit afleiden).
60 unieke subs van bijzondere films zouden niet verloren moeten gaan...

Oh en ja, ik laat dingen soms moeilijker klinken dan ze in werkelijkheid zijn ;-)
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

User avatar
SmallBrother
Site Admin
Posts: 3725
Joined: Sun Mar 04, 2012 12:59 pm
Location: Somewhere on this globe

Re: [NL] Hoe bied ik mijn ondertitels aan?

Wed May 09, 2012 10:44 pm

Hoi Gijs,

Ik zag dat je een aantal ondertitels hebt uploaded. Hartstikke goed! :D
Nowadays a VPN is a must for everyone. A VPN allows you safe surfing and protects you against spying governments and companies.
I advise AirVPN - from € 2,75 per month. Click the below banner for more info.


Image

gijsio
Posts: 5
Joined: Mon May 07, 2012 10:46 am

Re: [NL] Hoe bied ik mijn ondertitels aan?

Fri May 11, 2012 5:46 am

okay small brother, bedankt, ik ben bezig. is inderdaad niet moeilijk. ik ben altijd te ongeduldig damnit. ik ga ze allemaal uploaden voor de opensubs. tot ziens

Astimo
Posts: 13
Joined: Thu Mar 15, 2012 4:25 pm

Re: [NL] Hoe bied ik mijn ondertitels aan?

Mon May 14, 2012 12:16 pm

Geweldig, menigeen zal dit weten te waarderen!
:)

cotton
Posts: 2
Joined: Thu May 24, 2012 3:57 am

Re: [NL] Hoe bied ik mijn ondertitels aan?

Thu May 24, 2012 8:42 am

Dat valt allemaal reuze mee, hoor. Ik zou zeggen, probeer eens één ondertitel te uploaden, dan merk je dat het meevalt. Het lijkt miscchien wat ingewikkeld, omdat Smallbrother dacht jou te helpen door heel goed uit te leggen welke stappen je kunt doen om de ondertitels te uploaden.
Nu zou ik wel willen zeggen, stuur ze naar mij, dan doe ik het voor je, maar omdat ik helemaal niet thuis ben in de animéscene, is de kans zeer groot dat ik niet de juiste IMDB-link aan de films kan koppelen. :o

Return to “Nederlands”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 26 guests