Forum rules
Under no circumstances is spamming or advertising of any kind allowed. Do not post any abusive, obscene, vulgar, slanderous, hateful, threatening, sexually-orientated or any other material that may violate others security. Profanity or any kind of insolent behavior to other members (regardless of rank) will not be tolerated. Remember, what you don’t find offensive can be offensive to other members. Please treat each other with the kind of reverence you’d expect from other members.
Failure to comply with any of the above will result in users being banned without notice. If any further details are needed, contact: “The team” using the link at the bottom of the forum page. Thank you.
User avatar
owla
Subtitles Admin
Posts: 43
Joined: Wed Oct 17, 2012 5:43 pm

Elokuvan tiedot suomeksi? yms. höpinää

Fri Oct 09, 2015 3:25 pm

Osassa julkaisuja löytyy elokuvan tiedot alhaalla suomeksi? Luulin niiden tulevan yksistään IMDb:sta, mutta eihän siellä suomenkielisiä kuvauksia ole? Tämähän olisi fiksua kaikissa, koska on kuitenkin tekstityssiviusto, joka palvelee nimenomaan vähemmän englantia osaavia. Mistä ne tulee?

Yksi toinen asia, joka on hiukan askarruttanut. Olen itse julkaissut lähinnä muiden suomentamia retail-tekstejä, joissa ei suomentajaa ole mainittu. Jos kuva julkaistu jollain sivustolla riippinä, niin olen poistanut relase-mainoksen ja ilmoittanut sen tekstien lähteeksi. Tämä varmaan OK? Oman puumerkkini olen lisännyt, jos riipatessa on täytynyt fiksailla enemmänkin/ajastella tai jopa korjailla suomentajan tekstejä. Eräs käyttäjä kritisoi tätä. :?: Nyt on tekeillä txt-riipit parista BBC:n tiededokkareista, jossa ekoissa jaksoissa oli yli 600 korjausta ja ei vieläkään ihan julkaisukelpoisia :shock: Kyllä taidan nimimerkkini lisätä, jos saan ne joskus valmiiksi. Ja aina oppii lisää...

Näitä olen harrastanut pienemmän tiedostokoon takia ja koska PS3:seni, jota käytän katseluun, ei osaa vaihtaa tekstitystä .mkv ym. -filuista.

Kumman vähän tällä foorumilla kirjoituksia?

User avatar
SimplyTheBOSS
Site Admin
Posts: 1326
Joined: Mon Feb 01, 2010 3:02 pm
Location: Finland

Re: Elokuvan tiedot suomeksi? yms. höpinää

Fri Oct 09, 2015 3:39 pm

Osassa julkaisuja löytyy elokuvan tiedot alhaalla suomeksi? Luulin niiden tulevan yksistään IMDb:sta, mutta eihän siellä suomenkielisiä kuvauksia ole? Tämähän olisi fiksua kaikissa, koska on kuitenkin tekstityssiviusto, joka palvelee nimenomaan vähemmän englantia osaavia. Mistä ne tulee?
Kyllä ne imdb:stä tulee, jospa antaisit linkin johonkin esimerkkiin?
Yksi toinen asia, joka on hiukan askarruttanut. Olen itse julkaissut lähinnä muiden suomentamia retail-tekstejä, joissa ei suomentajaa ole mainittu. Jos kuva julkaistu jollain sivustolla riippinä, niin olen poistanut relase-mainoksen ja ilmoittanut sen tekstien lähteeksi. Tämä varmaan OK? Oman puumerkkini olen lisännyt, jos riipatessa on täytynyt fiksailla enemmänkin/ajastella tai jopa korjailla suomentajan tekstejä. Eräs käyttäjä kritisoi tätä. :?:
Omien tietojen lisääminen on ihan OK kunhan et poista alkuperäisiä tietoja.
Image

User avatar
owla
Subtitles Admin
Posts: 43
Joined: Wed Oct 17, 2012 5:43 pm

Re: Elokuvan tiedot suomeksi? yms. höpinää

Fri Oct 09, 2015 9:09 pm

Osassa julkaisuja löytyy elokuvan tiedot alhaalla suomeksi? Luulin niiden tulevan yksistään IMDb:sta, mutta eihän siellä suomenkielisiä kuvauksia ole? Mistä ne tulee?
Esim.
http://www.opensubtitles.org/fi/subtitl ... diviner-fi
mutta en nää sitä suomenkielistä kuvausta IMDb:ssä, vaikka antaa nimeksi Kaivonkatsoja (2014) , tai en vain osaa :D
http://www.imdb.com/title/tt3007512/

User avatar
SimplyTheBOSS
Site Admin
Posts: 1326
Joined: Mon Feb 01, 2010 3:02 pm
Location: Finland

Re: Elokuvan tiedot suomeksi? yms. höpinää

Sat Oct 10, 2015 10:10 am

Osassa julkaisuja löytyy elokuvan tiedot alhaalla suomeksi? Luulin niiden tulevan yksistään IMDb:sta, mutta eihän siellä suomenkielisiä kuvauksia ole? Mistä ne tulee?
Esim.
http://www.opensubtitles.org/fi/subtitl ... diviner-fi
mutta en nää sitä suomenkielistä kuvausta IMDb:ssä, vaikka antaa nimeksi Kaivonkatsoja (2014) , tai en vain osaa :D
http://www.imdb.com/title/tt3007512/

Olin väärässä, ko. tiedot ovat peräisin TMDB:stä.
Image

Return to “Suomalaisten Tekstitys Foorumi”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 24 guests