Forum rules
Under no circumstances is spamming or advertising of any kind allowed. Do not post any abusive, obscene, vulgar, slanderous, hateful, threatening, sexually-orientated or any other material that may violate others security. Profanity or any kind of insolent behavior to other members (regardless of rank) will not be tolerated. Remember, what you don’t find offensive can be offensive to other members. Please treat each other with the kind of reverence you’d expect from other members.
Failure to comply with any of the above will result in users being banned without notice. If any further details are needed, contact: “The team” using the link at the bottom of the forum page. Thank you.
Inkaos
Posts: 1
Joined: Sun Dec 02, 2007 5:25 pm

Hjælp

Sun Dec 02, 2007 5:39 pm

Hejsa, håber nogle lige kan hjælpe et teknik fjols, Jeg har hentet undertekster til shooter. Shooter er hentet fra aXXo og virker bare som alt andet fra ham. Jeg bruger VLC player, mit problem er bare jeg ikke aner hvad jeg skal gøre ved den tekst fil jeg ender med at have når jeg har pakket zip. filen ud ?? Jeg har prøvet at tilføje den inde i undertekste i VLC men intet sker.. Håber nogle forstår hvad mit problem er..

Exhibit_dk
Posts: 33
Joined: Wed Apr 18, 2007 3:06 pm
Location: Copenhagen, Denmark
Contact: Yahoo Messenger

Re: Hjælp

Fri Dec 07, 2007 5:00 pm

Hejsa, håber nogle lige kan hjælpe et teknik fjols, Jeg har hentet undertekster til shooter. Shooter er hentet fra aXXo og virker bare som alt andet fra ham. Jeg bruger VLC player, mit problem er bare jeg ikke aner hvad jeg skal gøre ved den tekst fil jeg ender med at have når jeg har pakket zip. filen ud ?? Jeg har prøvet at tilføje den inde i undertekste i VLC men intet sker.. Håber nogle forstår hvad mit problem er..
Hejsa.

Hvad format er filen når du pakker den ud :?:

Først og fremmest: Er visning af undertekster aktiveret i VLC - Dette gøres ved at højreklikke i billedet (hvor filmen afspilles) og vælger "SUBTITLES TRACK" og derefter "TRACK 1" og ikke "DISABLE" - Hvis dette ikke virker så prøv følgende:

Prøv at hente det program der hedder DirectVobSub. Kan hentes på siden http://www.free-codecs.com/DirectVobSub_download.htm og se om det hjælper når du åbner den i VLC

Håber det kommer til at virke, ellers må du lige skrive igen så kigger vi på det der :wink:

Mvh
Exhibit_dk
Exhibit_dk

That which we persist in doing becomes easier, not that the task itself has become easier, but that our ability to perform it has improved.
- Ralph Waldo Emerson US essayist & poet (1803 - 1882)

dyrvig1
Posts: 7
Joined: Tue Jan 06, 2009 7:18 pm

hjælp til danske subt...

Tue Jan 06, 2009 8:05 pm

Hej..
er der ikke en hjælpesiden så man kan lære at hente subtitles helt fra bunden...?

har hentet filmen "taken" (Axxo)og fundet danske subtitles på www.mininova.org men kan ikke få det til at virke..
bruger vlc, som giver et grønligt skær på skærmen?

efter jeg har downloaded subtitles, pakkede jeg den ud og nu hedder den "p-t.da.srt"... hvad går galt?

mhv thomas

Exhibit_dk
Posts: 33
Joined: Wed Apr 18, 2007 3:06 pm
Location: Copenhagen, Denmark
Contact: Yahoo Messenger

Wed Jan 07, 2009 11:03 am

Hejsa

Det letteste er at hente programmet SubDownloader som du kan finde link til på www.opensubtitles.org. Den finder automatisk den korrekte undertekst.

I dit tilfælde er det sværet at sige hvad der er gået galt. Med hensyn til filnavnet på underteksten er det ikke ensbetydende med at det er den forkerte, den er ihvertfald i .srt format.

med venlig hilsen
Exhibit_dk
Exhibit_dk

That which we persist in doing becomes easier, not that the task itself has become easier, but that our ability to perform it has improved.
- Ralph Waldo Emerson US essayist & poet (1803 - 1882)

dyrvig1
Posts: 7
Joined: Tue Jan 06, 2009 7:18 pm

Sat Jan 10, 2009 4:46 pm

hej..
og tak for svaret..

jeg har hentet subdownloader 2.0.9 på deres hjemmeside, men da det er et uregistreret program kan jeg kun bruge det i 30 dage??
koster det penge??

dyrvig1
Posts: 7
Joined: Tue Jan 06, 2009 7:18 pm

Sat Jan 10, 2009 5:14 pm

så har jeg fået danske undertekster på vlc playeren, men den har stadig et grønligt skær. har hentet 3 forskellige vlc versioner og alle gør det. kan det være computerens graffikkort der er for dårligt?

er der andre afspillere end VLC der kan anvendes?

Dyrvig

dyrvig1
Posts: 7
Joined: Tue Jan 06, 2009 7:18 pm

Sat Jan 10, 2009 7:33 pm

endnu et spørgsmål:-)
SKAL der codecs til at afspille en film?

Exhibit_dk
Posts: 33
Joined: Wed Apr 18, 2007 3:06 pm
Location: Copenhagen, Denmark
Contact: Yahoo Messenger

Sat Jan 10, 2009 10:13 pm

endnu et spørgsmål:-)
SKAL der codecs til at afspille en film?
Ja det skal der, men VLC kan afspille de fleste. Kan du afspille filmen vha andre afspillere?
Exhibit_dk

That which we persist in doing becomes easier, not that the task itself has become easier, but that our ability to perform it has improved.
- Ralph Waldo Emerson US essayist & poet (1803 - 1882)

dyrvig1
Posts: 7
Joined: Tue Jan 06, 2009 7:18 pm

Sat Jan 10, 2009 10:54 pm

nej kan kun se den med vlc, men med et grønligt skær...
hvor kan man hente codecs til de forskellige film?

Exhibit_dk
Posts: 33
Joined: Wed Apr 18, 2007 3:06 pm
Location: Copenhagen, Denmark
Contact: Yahoo Messenger

Sat Jan 10, 2009 11:42 pm

nej kan kun se den med vlc, men med et grønligt skær...
hvor kan man hente codecs til de forskellige film?
Hejsa :)

Det kan du bla på http://www.free-codecs.com/ - Hvis du ikke ved hvilken codecs filmen benytter, kan du bruge et program der hedder GSpot som fortæller dig om du har de rette codecs installeret eller ej. Det kan hentes på
http://www.free-codecs.com/download/GSpot.htm

mvh
Exhibit_dk

That which we persist in doing becomes easier, not that the task itself has become easier, but that our ability to perform it has improved.
- Ralph Waldo Emerson US essayist & poet (1803 - 1882)

dyrvig1
Posts: 7
Joined: Tue Jan 06, 2009 7:18 pm

Sun Jan 11, 2009 1:10 am

verdensklasse...tak

Exhibit_dk
Posts: 33
Joined: Wed Apr 18, 2007 3:06 pm
Location: Copenhagen, Denmark
Contact: Yahoo Messenger

Sun Jan 11, 2009 5:44 am

Det var skam så lidt - sig bare til hvis du har flere problemer :D

mvh
Exhibit_dk

That which we persist in doing becomes easier, not that the task itself has become easier, but that our ability to perform it has improved.
- Ralph Waldo Emerson US essayist & poet (1803 - 1882)

dyrvig1
Posts: 7
Joined: Tue Jan 06, 2009 7:18 pm

Sun Jan 11, 2009 7:15 pm

kan det passe subdownloader koster penge?..

har I et link til en gratis version?

Exhibit_dk
Posts: 33
Joined: Wed Apr 18, 2007 3:06 pm
Location: Copenhagen, Denmark
Contact: Yahoo Messenger

Sun Jan 11, 2009 7:33 pm

Jeg mener godt du kan bruge det uden at betale, ellers er der et andet udemærket program der hedder OSCAR

mvh
Exhibit_dk

That which we persist in doing becomes easier, not that the task itself has become easier, but that our ability to perform it has improved.
- Ralph Waldo Emerson US essayist & poet (1803 - 1882)

Return to “Dansk undertekstforum”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests